Turbomotor 2.0T dosahuje výkon 125 kW (170 k) při 5000 ot/min, avšak maximální otáčky motoru jsou elektronicky omezené až při 6 200 ot/min. Nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje motor již při 3250 ot/min. Výkon motoru a vysoká hodnota točivého momentu dosahovaná již při nižších otáčkách spolu s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou mně umožňovaly s Lagunou dosahovat během testování vysoké jízdní průměry při vychutnávání každého okamžiku vedení tohoto vozu – při výborné akceleraci, při projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí i při brzdění. Motor 2.0T bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku s účinnými brzdami i posilovačem řízení a špičkové a mimořádně účinné elektronické systémy: protiblokovací systém ABS, elektronický dělič brzdného účinku EBV a asistenční systém brzd, elektronický stabilizační systém (ESP) s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti.
Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly anatomicky tvarované sedadlo s dobrým bočním vedením, ergonomicky optimálně rozmístěné sdělovače a ovládače, airbagy i boční a okenní, systém kontroly tlaku v pneumatikách s ukazatelem a i skutečnost, že pokud bych se ocitl v krizové situaci, budou ihned varováni ostatní řidiči automatickým rozsvícením brzdových světel.
K pohodě a bezpečnosti při řízení přispívají: velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, hloubkově i výškově nastavitelný volant, palubní počítač, účinné xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, dešťový senzor, elektricky nastavitelná vyhřívaní zpětná zrcátka, parkovací senzor, dvouzónová automatická klimatizace a autorádio s přehrávačem na 6 CD s dálkovým ovládáním pod volantem. Je nutné připomenout, že Renault Laguna získala maximální známky 5 hvězdiček při crash-testech EuroNcap.
Výrobce udává nejvyšší rychlost Renaultu Laguna 223 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí 8,4 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu o 0,3 litru nižší, převážnou část kilometrů jsem jezdil obsazen třemi osobami a jezdil jsem sportovním způsobem jízdy, avšak s „lehkou“ nohou. Spotřebu nesporně snížila i šestistupňová převodovka, která zejména na dálnici umožnila úspornou jízdu.
Laguna je dlouhá 460 cm, široká včetně zpětných zrcátek 206 cm a vysoká 143 cm. Provozní hmotnost je 1395 kg, maximální 1950 kg. Objem zavazadlového prostoru je 475 l, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1500 litrů.
Design prostorné Laguny je velmi elegantní – k tomu přispívá zužující se výška bočního zasklení a působivá litinová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Renault vybavuje vozidla Laguna nejnovějšími prvky, pokud jde o čalounění a použitý vnitřní materiál. V rámci výbavy má horní část palubní desky povrch typu „Cougar“ zcela ladící s ostatními částmi vnitřku. Odkládací místa u verzí jsou nyní, namísto dříve užívaného materiálu TEP, z látky. Látka snižuje hlučnost při využívání odkládacího prostoru a matný vzhled tohoto materiálu zvyšuje dojem útulnosti.
Zajímavou technickou novinkou u Laguny je „Karta Keyless drive“ místo obvyklého klíčku. Karta pracuje s tradičním dálkovým ovládáním bočních i zadních dveří a víčka palivové nádrže. Po nastoupení do vozu řidič kartu zasune do čtecího zařízení uprostřed přístrojové desky a stiskne tlačítko s nápisem start-stop. Palubní počítač ve zlomku sekundy identifikuje kartu, jejíž proměnný kód má 65 tisíc kombinací. Na povel počítače se odblokuje imobilizér a nastartuje motor. Jakmile motor běží, tlačítko už nedovoluje omylem opakovaně startovat a karta zůstává mechanicky zablokována ve čtecím zařízení. Po dojetí do cíle řidič stiskem tlačítka start-stop motor zastaví a vytažením karty uvede v činnost imobilizér i zámek řízení. Po vystoupení opět použije dálkové ovládání k uzamčení vozu.
V kartě je zakódováno identifikační číslo vozidla (VIN). V paměti karty zůstává řada informací o provozu vozidla: stav paliva a oleje, tlak v pneumatikách, počet ujetých kilometrů, ale také vzdálenost, jež zbývá do příští návštěvy servisu. Všechny údaje lze z karty během okamžiku přenést do počítače a dále s nimi pracovat, ať už při návštěvě značkového servisu, nebo při řízení a vyhodnocování provozu vozu.
Cena Renaultu Laguna s motorem 2,0 T turbo a šestistupňovou manuální převodovkou ve stupni výbavy dynamique je 824 000 Kč.
Tuto cenu pokládám k vzhledem její bohaté výbavě v ceně obsažené za výhodnou. Výbava dynamique obsahuje mimo již uvedené: posilovač řízení, čelní adaptabilní airbagy a hlavové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro přední sedadla, systém Isofix na krajních zadních sedadlech, kontrola tlaku v pneumatikách, mlhové světlomety, tónovaná skla, reflexní přední sklo, vnější zpětná vyhřívaná zrcátka elektricky ovládaná a sklopná, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, poloautomatickou parkovací brzdu, elektrické ovládání předních i zadních oken, automatickou klimatizaci s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce, pylový filtr, autorádio s přehrávačem CD s ovládáním pod volantem a další položky pro tak vybavené vozidlo běžné.
Samozřejmě, že je možné podle požadavku zákazníka doplnit výbavu Laguny o položky příplatkové výbavy – od parkovacího senzoru vzadu (12 000 Kč) až po nejmodernější systém navigace Carminat s hlasovým ovládáním přes bluetooth (69 000 Kč).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií