Progresivní technologie palivových článků bude využita v budoucích produktech obou společností.
Společnosti General Motors Co. (NYSE: GM) a Honda (NYSE: HMC)
– oznámily založení prvního společného výrobního podniku v oboru. Bude zaměřen na masovou výrobu progresivních vodíkových palivových článků, které najdou využití v budoucích produktech obou společností.
Podnik Fuel Cell System Manufacturing, LLC bude působit
– ve stávající provozovně GM na výrobu akumulátorů v michiganském Brownstownu jižně od Detroitu. Se zahájením masové výroby palivových článků se počítá okolo roku 2020 a mělo by to přinést téměř 100 nových pracovních příležitostí. Obě zakladatelské společnosti investují do tohoto společného podniku rovným dílem celkem 85 miliónů dolarů.
Společnosti Honda a GM spolupracují na základě generální dohody o spolupráci
– která byla ohlášena v červenci 2013. Tato dohoda vytvořila základ pro společný vývoj nové generace palivových článků a technologií pro uchovávání vodíku. Společnosti integrovaly své konstrukční týmy a podělily se o duševní vlastnictví v oblasti vodíkových palivových článků s cílem vytvořit dostupnější komerční řešení pro palivové články a uchovávání vodíku.
„Během posledních tří let konstruktéři společností Honda a GM společně využívají know-how a jedinečné zkušenosti obou společností k vytvoření kompaktního a levného palivového článku nové generace,“ řekl Toshiaki Mikoshiba, hlavní provozní ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd. pro severoamerický region a prezident a generální ředitel společností American Honda Co., Inc. a Honda North America, Inc. „Vznikl vynikající tým, který nás nyní dovede ke společné masové výrobě palivových článků. Ty pomohou oběma společnostem vytvořit novou hodnotu pro naše zákazníky v podobě budoucích automobilů poháněných palivovým článkem.“
Společný podnik Fuel Cell System Manufacturing (FCSM) bude řídit rada ředitelů, ve které bude po třech řídících pracovnících z každé společnosti. Tito členové rady se budou pravidelně střídat ve funkci předsedy. Kromě toho bude jmenován generální ředitel podniku, který bude střídavě z obou společností.
GM a Honda jsou uznávanými lídry v oblasti technologie palivových článků
– Podle rejstříku počtu patentů v oblasti čistých energií (Clean Energy Patent Growth Index) mají dohromady více než 2 220 patentů. GM a Honda zaujímají 1. a 3. pozici v celkovém počtu patentů v oblasti palivových článků podaných mezi lety 2002 a 2015.
„Kombinace dvou lídrů v inovaci palivových článků představuje zajímavý vývoj v procesu přibližování palivových článků mezi nejužívanější způsoby pohonu,“ řekl Mark Reuss, generální viceprezident GM pro globální produktový vývoj, nákup a zásobování. „Případné zavedení této technologie v osobních automobilech vytvoří pro spotřebitele diferencovanější a ekologičtější možnosti přepravy.“
Technologie palivových článků řeší celou řadu problémů
– s nimiž se dnešní automobily potýkají – závislost na ropě, emise, spotřebu, dojezd a dobu doplňování paliva či energie. Vozidla s palivovými články používají pro svůj pohon vodík z obnovitelných zdrojů, jako jsou vítr či biomasa. Jedinými emisemi, které vozidla poháněná palivovými články produkují, je vodní pára.
Kromě zvyšování výkonu palivových článků spolupracují společnosti GM a Honda na snížení nákladů na vývoj a výrobu prostřednictvím úspor z výroby ve velkém a společného získávání zdrojů. Obě společnosti rovněž nadále spolupracují s vládami a dalšími zainteresovanými stranami na dalším rozvoji infrastruktury čerpacích stanic, což je zásadní pro dlouhodobou udržitelnost a vstřícnost spotřebitelů vůči automobilům s palivovými články.
Společnost GM v současnosti předvádí možnosti využití palivových článků na zemi, na moři i ve vzduchu. Automobily společnosti s palivovými články již překonaly milióny mil v běžném provozu.
Charlie Freese, generální ředitel GM pro globální divizi palivových článků, řekl:
„Nová generace palivového článku je pro společnosti GM a Honda zásadním krokem k levnějším palivovým článkům o větším objemu. Byly podstatně omezeny vzácné kovy. Tým odborníků z různých oborů vyvíjí pokročilé výrobní procesy ruku v ruce s pokroky v designu. Výsledkem je levnější systém, který je mnohem menší a lehčí.“
Po jarní premiéře v Japonsku začala společnost Honda v prosinci 2016 dodávat svůj zcela nový vůz Clarity Fuel Cell americkým zákazníkům. Organizace EP udělila modelu Clarity Fuel Cell nejlepší hodnocení za dojezd, jaké kdy získal elektromobil bez spalovacího motoru a to díky dojezdu 366 mil a spotřebě paliva ekvivalentní hodnotě 68 mil na galon benzínu.
„Cenné zkušenosti společnosti Honda, které vedly k vytvoření palivového článku Clarity první generace, využíváme při společném vývoji palivového článku nové generace se společností GM,“ řekl Takashi Sekiguchi, výkonný vedoucí, ředitel a hlavní provozní ředitel automobilových operací společnosti Honda Motor Co., Ltd. „Naše spolupráce je příležitostí rozvíjet sílu obou společností k co nejrychlejší popularizaci automobilů s palivovými články.“
Společnosti GM a Honda spolupracovaly v roce 1999 při recipročních dodávkách hnacích ústrojí. V rámci této dohody vyrobila společnost Honda 50 000 motorů V-6 pro model Saturn VUE a zároveň obdržela od filiálky GM Isuzu vznětové motory pro použití v Evropě.
O společnosti General Motors Co.
Společnost General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) a její partneři vyrábějí vozidla ve 30 zemích a společnost zaujímá vedoucí pozici na největších a nejrychleji rostoucích automobilových trzích světa. GM, její dceřiné společnosti a společné podniky prodávají vozidla pod značkami Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall a Wuling. Více informací o společnosti a jejích dceřiných společnostech včetně OnStar, globálního lídra v oblasti automobilové bezpečnosti, zabezpečení a informačních služeb, lze najít na internetových stránkách http://www.gm.com
O společnosti Honda Motor Co., Ltd.
Společnost Honda Motor Co. (NYSE: HMC) vyvíjí, vyrábí a prodává automobily, motocykly, motorové stroje a letadla po celém světě. Jako globální lídr v oblasti hnacích ústrojí a elektromotorických technologií vyrobí Honda každý rok přes 28 miliónů motorů pro všechny tři své hlavní produktové řady. Honda a její partneři vyrábějí produkty ve více než 60 závodech ve 27 zemích a zaměstnávají po celém světě přes 208 000 zaměstnanců.
# # #
Více informací o společném podniku:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií