Mercedes – Benz – nová třída S

Jako výrobce prvotřídních automobilů se cítí Daimler-Benz zavázán své tradici v segmentu vozů vyšší automobilové třídy. Ve vývoji nového mercedesu třídy S se stal Mercedes – Benz reprezentantem německého umění ve stavbě automobilů a zároveň průkopníkem automobilové techniky zítřka.

Mercedes – Benz - nová třída S


Dosavadní třída S z roku 1991 vyrobená ve 407 000 kusů byla v mezinárodně uznávaných automobilovýchmédiích několikanásobně vyhlášena jako „Nejlepší automobil na světě“. Nová třída S po více než pětileté vývojové práce a zkoušek se koncem října 1998 objeví u všech evropských zastoupení a smluvních partnerů značky Mercedes-Benz.


V porovnání s předchozím modelem ve stejné výbavě je hmotnost nové třídy S o více než 300 kg nižší – to je samozřejmě jeden z nejdůležitějších předpokladů pro nižší spotřebu paliva a žádoucí dynamiku jízdy. Díky lehké konstrukce, příkladné aerodynamice (c , – 0,27) a moderním V6 a V8 motorům, se nová třída S podle použitého motoru spokojí se spotřebou o 13 – 17 % nižší než tomu bylo u předchozího modelu. To znamená, že například nový S 430 (205 kW) spotřebuje na 100 km o 2,6 1 paliva méně než dosavadní S 420 se stejným výkonem. Samočinné vyřazování válců z provozu dodávané pro S 500 snižuje spotřebu benzínu o dalších 7 %.


Přestože konstrukce vozu je lehká, podařilo se dále optimalizovat bezpečnost posádky. Riziko poranění při bočním nárazu snižují sériově použité okenní airbagy sahající od čelního střešního sloupku až ke sloupku zadnímu a boční airbagy ve dveřích. Dalším bezpečnostním opatřením v oblasti pasivní bezpečnosti jsou omezovače záchytné síly v bezpečnostním pásu na předních sedadlech a na vnějších místech sedadel zadních. Dále jetoairbagspolujezdces dvoustupňovýmplynovým generátorem (pracujepodle intenzity nárazu) a identifikace obsazení sedadla spolujezdce osobou nebo dětskou sedačkou.


Sériověpoužitýmelektronickyřízeným vzduchovým odpružením kol přední i zadní nápravy vytváří třída S zcela nové rozměry jízdního komfortu. Vlastní frekvence karoserie tvořící měřítko pro odpružení ve smyslu komfortu, je až o 14 % nižší než u dosavadního špičkového modelu Mercedesu. K uvolněnější a méně stresové jízdě přispívají značnou měrou také další funkce, jako například automatické udržování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla DISTRONIC (k dodání od jara 1999), aktivně větraná komfortní sedadlas masážním mechanismem opěradla, který přispívá k uvolnění páteře a zádových svalů.


Airmatik, který kombinuje vzduchovéodpruženíaadaptivnísystémtlumení(ADS), přizpůsobuje funkci tlumičů pérování automaticky stavu vozovky, zatížení vozu a způsobu jízdy. Vůz tak získává vysokou míru agility a dynamiky v zatáčkách, což jsou důležité předpoklady pro radost z jízdy i na nejvyšší úrovni, ke které přispívá i nově vyvinutá čtyřprvková přední náprava.Také funkce stabilizující vůz v kritických situacích (ESP – Elektronic Stability Program) patří u třídy S do sériové výbavy.


Zcela nové řízení přídavných funkcí s názvem COMAND integruje činnost autorádia, CD a kazetového přehrávače, systému ozvučení interiéru: telefonu, navigace,příjmu televizního signálu (od jara 1999) a časového signálu. Současně zaručuje komfort ovládání na doposud nebývalé úrovni. Kromě toho se v novétříděS nabízí možnost některé funkceindividuálně naprogramovat, popř. některá data vyvolat tlačítky na volantu (multifunkční volant). Ty se poté objeví na přehledném centrálním displeji kombinovaného přístroje.


U nového vozu třídy S najdeme více než 30 technických novinek, které jsou převážně součástí sériové výbavy. Mnohé z nich uvádí Daimler- Benz jako světovou premiéru. Nejdůležitější detaily sériové výbavy v přehledu jsou: airmatic (pneumatické odpružení s adaptivním systémem tlumení, aktivní uhlíkový filtr, samočinná převodovka s pěti stupni a s možností postupného ručního řazení, samočinné zapnutí vnějšího osvětlení prostřednictvím čidla na předním skle, samočinnépřesunutívolantudopolohyumožňující pohodlnější nastupování a vystupování z vozu, brzdový asistent, elektronický program stability vozu (ESP), elektrické ovládání dveřních skel vpředu i vzadu, velkoobjemový airbag pro řidiče, velkoobjemový airbag pro spolujezdce s dvoustupňovým generátorem plynu, napínák a omezovač nárazové síly bezpečnostních pásů na předních sedadlech a vnějších místech zadních sedadel, anténa integrovaná v zadním skle pro příjem VKV a televizního signálu, sklo odrážející infračervené paprsky (série u S 430 a S 500), osvětlení interiéru v „nočním designu“ (pro lepší orientaci), automatické rozpoznání zatížení sedadla spolujezdce, automatická klimatizace se slunečním senzorem a čidlem zvýšeného měření množství škodlivin ve vzduchu, boční směrová světla v provedení LED integrovaná do vnějších zpětných zrcátek, brzdová světla v provedení LED, kola z lehké slitiny, elektricky přestavitelný sloupek řízení, optickékabely pro audiopřístroje, telefon a další funkce systému COMAND, zesílené opěry páteře v opěradlech předních sedadel, multifunkční volant, dešťový senzor pro ovládání stěračů, palubní počítač, rychloměr s aktivními segmenty (postupné osvětlení), posilovač zavírání víka zavazadlového prostoru, boční airbagy ve všech dveřích, elektricky nastavitelná přední sedadla, autorádio „Audio 10(‚ s deseti reproduktory, všechna sklave vrstveném provedení, okenní airbag, centrální display a centrálníovládánízámkůs dálkovýmotevíránímvíka zavazadlového prostoru.

Mercedes – Benz - nová třída S


Výčet výbavy na přání, kterou Daimrer-Benz pro třídu S nabízí obsahuje inovace pro vyšší komfort a vyšší funkčnost, které ukazují cestu do automobilové budoucnosti. Autotelefon buď jako klasický bandy nebo jako pevně zabudovaný, popř. oba současně, CD měnič, COMAND ( Autorádio, kazetový přehrávač, navigační systém), DISTRONIC (tempomat s regulací vzdálenosti) od jara 1999, dynamické sedadlo (s pulzujícím opěradlem), alarm, jednotlivá sedadla v zadní časti vozu, funkce pro otevírání dveří garáže ve vnitřním zpětném zrcátku, Keyless-Go (čipová karta nahrazující klasický klíček), klimatizace pro zadní část kabiny, komfortní sedadla s aktivním větráním a vyhříváním, kožené sedačky, LINGUATRONIC (hlasové ovládání autotelefonu), paměťová funkce sedadel s tlačítkem „Ergo“ (série u S 430 a S 500), TELE AID (nouzový systém pro přivolání pomoci), PARKTRONIC (pomoc při parkování na základě ultrazvuku), čistící systém světlometů (série u S 430 a S 500), střešní okno s elektrickým ovládáním a paměťovou funkcí, posilovač pro zavírání dveří, vyhřívání sedadel, systém ozvučení interiéru, televizní přijímač (od jara 1999), výbojkové světlomety s dynamickým vyrovnáváním aodpojování válců motoru z provozu (pro S 500).


Při uvádění modelového programu nové třídy s jsou k dispozici dvě karosářské varianty a tři motory. Zákazníci mají možnost volby mezi limuzínous krátkýmrozvorem (2965 mm) a modelem s rozvorem zvětšeným o 120 mm ( 3085 mm). Z pohonů je možné získat zážehové motory v provedení V6 s 3,2 1 objemem dávající výkon 165 kW a V8 s objemy 4,3 1 resp. 5,0 1 ( 205 kW resp. 225 kW). Dvanáctiválec V12 a dva vznětové motory s přímým vstřikem nafty systémem common-rail budou k dodání koncem roku 1999.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....