Veteran Car Club České Budějovice připravil na sobotu 14. května již 35. ročník velice oblíbené soutěže historických automobilů a motocyklů. Celkem je přihlášeno 90 motocyklů a 120 automobilů, výhradně předválečné výroby. Ty ještě doplní třicítka účastníků pořádajícího klubu, kteří se na devadesát kilometrů dlouhou trať, vydají s veterány z 50. a 60.let. Mezinárodní punc dodají majitelé veteránů z Rakouska a Německa.
Na fotografiích Premier Renabout a Laurin & Klement DN 6:
A bude se opravdu nač dívat. Nejstarším přihlášeným vozidlem je Oldsmobile Curved Dash vyrobený v roce 1904. Jen o rok mladší, tedy stoletý jubilant, je motocykl Lurquin Coudert s řemenovým pohonem.K dalším zajímavým automobilům, budou bezpochyby patřit Premier Renabout (1907), Bugatti 13 (1911), Laurin & Klement DN 6 (1912) či modely 105 nebo 110 (1927), dva Renaulty KT1 a M1T z počátku dvacátých minulého století. Nejstarší bugatku doplní ještě dva stroje – 37A (1928) řízený Jitkou Masojídkovou a typ 43/44 (1929) doktora Jiřího Koťátky.
Z dalších jmenujme třeba Sunbeam Doctor Coupe, BMW Dixi, Walter Junior, Adler Sport, Pragu Super Piccolo, Walter Lord. Pestrá plejáda českých i světových značek se představí rovněž mezi motocykly – Indian, Rudge Whitworth, Ardie, Douglas, BSA, FN, NSU, Premier…
Start jízdy je v kempu Křivonoska v 11 hodin a trasa vede přes Hlubokou, Lhotice, Kolný, Velechvín, Slověnice, Lomnici n.Lužnicí, Klec, Val, Vlkov, Veselí n.Lužnicí, Dolní Bukovsko, Drahotěšice, Ševětín zpět na Křivonosku. V cíli jsou posádky očekávány po 17. hodině.
Jindra Lasík
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií