Značka BMW tak zopakovala loňské prvenství, tentokrát však v obráceném pořadí. Po 24 hodinách projelo cílem jako první BMW M3 GTR ve složení Lamy, Said, Huisman a Priaulx. Na okruhu složeném z pověstné Severní smyčky a moderního okruhu Grand Prix (25,3 km) ujeli celkem 139 kol průměrnou rychlostí 147 km/h. Pro Portugalce Pedra Lamy to bylo oficiálně čtvrté vítězství, ovšem neoficiálně třetí. Vloni byl sice přihlášen ve vítězném voze, ale nakonec do něho neusedl. Boris Saind vyhrál tento náročný závod jako první Američan a Belgičan Andy Priaulx hned při vůbec prvním startu. Týmoví kolegové trojnásobný vítěz Hans Joachim Stuck (mj. vítěz prvního ročníku v roce 1970), Jörg Müller a Dirk Müller skončili druzí.
Cestu k úspěchu však vozy BMW neměly jednoduchou. Už v šestém kole se dostal Huismann do kolize s pomalejším vozem a nečekanou zastávkou v boxech ztratil dvě kola. Dirk Müller nejdříve vyletěl z tratě a poté strávil 70 minut v boxu opravou spojky. V tu chvíli se držel na třetím místě. Díky ostřílenému kozákovi Stuckovi se však v ranních hodinách probojovali zpět na třetí příčku za rychlé Porsche a Dodge Viper týmu Zakspeed.
Až do ranních hodin, respektive ještě do šestnácti hodinách, vedlo totiž Porsche 911 GT3 týmu Manthey (Luhr, Bernhard, Collard, Tiemann). Ovšem potíže s převodovkou a motorem, což je stálo zřejmě vítězství. Po tři čtvrtě hodinové opravě se propadli na devátou příčku. A to se ještě v poslední hodině stačili posunout o deset příček.
Také tým Jürgena Alzena se super výkonným (600 k) Porsche 996 Turbo s pohonem všech kol neměl štěstí. Nejrychlejší tréninku Uwe Alzen musel totiž hned v prvním kole do boxů, kde mechanici dvě hodiny hledali příčinu poklesu výkonu. Po dlouhém bádání se ukázalo, že na vině bylo turbo. A aby nebyl všem potížím konec, tak se v dalším průběhu závodu přidaly ještě problémy s převodovkou. Jen pro zajímavost, tým na poslední chvíli posílili vedle bratrů Alzenových ještě trojnásobný vítěz Klaus Ludwig, který se po roce vrátil do kokpitu, aby si užil neopakovatelnou atmosféru slavného závodu a také ex-pilot DTM Peter Dumbreck.
Dalším kandidátem na vítězství, v pořadí už čtvrtém, byl tým Zakspeed a jeho rychlý Dodge Viper. V sobotu se několikrát vystřídal ve vedení s Porsche týmu Manthey, než třikrát vyletěl z tratě, což jej stálo hodně času. Třetí místo tak považoval Peter Zakowski se svými kolegy (Lechner, Bert,) za úspěch, stejně jako, že v tak náročných podmínkách a na velice kluzké trati dovedli „zmiji“ do cíle.
Tolik štěstí neměl Nissan Skyline, vedený Rolandem Aschem, jenž své výborné účinkování ukončil po havárii z druhého místa v brzkých ranních hodinách.
Za zmínku stojí šestá příčka Vanini Ickxové (dcera slavého Jacky Ickcxe) s Porsche GT3 nebo dvanáctá sériové Hondy NSX Type R řízenou dalším „závodníkem v důchodu“ a dvojnásobným vítězem Klausem Niedzwiedzem. Soutěžní jezdec Stephane Sarrazin skončil s japonskými kolegy na Subaru Impreza WRX jen o dvě příčky hůře.
Jindra Lasík
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií