Chevrolet Lacetti WTCC R+:

Ze závodních okruhů na silnice!

Po svém vstupu do okruhového seriálu Světového šampionátu cestovních vozů WTCC Chevrolet evidentně sází na sportovní notu a něco z autodromů chce přenést i na běžné silnice za běžnými motoristy: Během druhého závodu ve francouzském Magny Cours se veřejnosti představil prototyp cestovního vozu, jehož základem je atraktivní závodní speciál WTCC.

Chevrolet Lacetti WTCC R+:
Chevrolet Lacetti WTCC R+:


Koncept Lacetti WTCC R+ je (stejně jako dvoulitrový závodní speciál WTCC) postavený na bázi populárních čtyřdveřových sedanů Lacetti. Byl však výrazně upraven, a to jak opticky, tak i z pohledu aerodynamiky a co do použité techniky. Tyto úpravy Chevrolet svěřil svému technickému partnerovi v seriálu WTCC, anglické společnosti Ray Mallock Limited.


„Už před vstupem Chevroletu do šampionátu WTCC se nás řada fanoušků a příznivců naší značky ptala, zda a za jakých podmínek by bylo možné si pořídit „ostrý“ čtyřdveřový sedan Lacetti,“ říká Eric Neve, sportovní ředitel automobilky Chevrolet. „Koncept Lacetti WTCC R+ je naší odpovědí na tyto požadavky – pokud bude poptávka potenciálních zákazníků dostatečně silná, mohly by se první výrazně sportovně laděné sedany Lacetti objevit u našich prodejců ještě před koncem tohoto roku.“


Design sportovně laděného čtyřdveřového prototypu Lacetti WTCC R+ má mnoho společného s aerodynamicky pečlivě odladěným závodním vozem. Masivní přední nárazník s výraznými otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám v bocích plynule navazuje na blatníky se zvýrazněnými lemy podběhů kol. Rozšířené dveřní prahy se táhnou po celé délce vozu, zadním partiím dominuje velký spojler na víku zavazadlového prostoru. Právě výrazný zadní spojler spolu s tmavě probarvenými skly oken a speciálně tvarovaným zadním nárazníkem, který vytváří Venturiho ejektorový efekt, umocňují sportovní image prototypu WTCC R+. Označení prototypu „R+“ je umístěno na víku zavazadlového prostoru a v bocích za podběhy předních kol, přičemž stylizované „+“ připomíná logo automobilky Chevrolet.


Zřetelně sportovní ladění prototypu WTCC R+ je na první pohled patrné i z provedení interiéru. Černé kožené čalounění sedadel má výrazné stehy a do čalounění je začleněné logo „R+“. Prototyp dostal i speciální podlahové koberečky a čalounění stropu. Dekorativní interiérové lišty jsou vyvedené v leštěném hliníku, sportovně tvarovaný volant doplňují hliníkové pedály s nesmekavou úpravou povrchu.


To nejzajímavější se ale ukrývá pod přední kapotou prototypu WTCC R+. Díky mechanicky poháněnému dmychadlu, které Chevroletu dodala švýcarská společnost Delta-Motor, se plnicí přetlak zvýšil o 0,5 baru, což spolu s účinným mezichlazením stlačeného vzduchu zvyšuje výkon dvoulitrového zážehového motoru o více než 40 procent: Maximální výkon dvoulitrového čtyřválce se zvýšil z 90 kW/123 k při 4900 ot/min na 127 kW/172 k při 6000 ot/min. Vrcholná hodnota točivého momentu vzrostla ze 165 Nm na 230 Nm.


Výrazně vyšší výkonové parametry se odrážejí v lepší dynamice prototypu Lacetti WTCC R+: Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 8 sekund a pod plným plynem dokáže rychlost 215 km/h.


Výkonnou pohonnou jednotku lze snadno identifikovat nejenom podle loga „R+“ na víku ventilů, ale i podle originální koncovky speciálně vyvinutého výfukového systému. Výkon přeplňovaného motoru se přenáší na přední kola přes diferenciál se zvýšenou svorností.


Dynamickým parametrům prototypu odpovídají i výkony brzdové soustavy. Vpředu má Lacetti WTCC R+ kotoučové brzdy o průměru 325 mm a třmeny všech kol jsou opatřeny destičkami, které zabraňují „vadnutí“ brzd i při mnohonásobném intenzivním brždění. Čtyři lehké písty přední kotoučové brzdy dodala specializovaná anglická firma Alcon. O dokonalý kontakt s vozovkou se starají sedmnáctipalcová litá kola 17×7“, na která jsou obuty nízkoprofilové sportovní pneumatiky rozměru 215/45-17.


Konstruktéři velmi pečlivě ladili vlastnosti podvozku a speciálně zavěšení kol. Přední i zadní závěsy byly sníženy o 30 mm, standardní pouzdra ramen závěsů byla vyměněna za tužší, která zaručují spontánnější a bezprostřednější reakci vozu na pokyny volantu. Tuží jsou i použité pružiny a tlumiče pérování, masivnější stabilizátory ještě účinněji brání příčnému naklánění vozu v zatáčkách.


V zájmu lepšího výhledu řidiče při nočních jízdách dostal prototyp inovativní světlomety Philips Power2Night, jejichž osvětlovací výkon je o 30 % vyšší než výkon konvenčních světlometů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...