Vedle startů v mistrovství světa v rallye WRC bojují vozy Citroën o sportovní úspěchy také na jiných frontách. „Nástrojem“ k výchově talentů a vkladem do jezdecké budoucnosti jsou vozy C2, ať už v pohárových seriálech Challenge C2, či v kategorii Super 1600.
Účastí v seriálech C2 Challenge v rallye a rallyecrossu naplňuje Citroën Sport své plány podpory mladých a talentovaných závodníků, kterým dává do ruky zajímavé sportovní náčiní v podobě vozu C2. Od prvních krůčků seriálu v roce 2004, které byly charakterizovány především kvantitou (až 80 startujících v premiérovém ročníku), se posunuje k dnešní kvalitě jezdeckého pole. Proto se všeobecně očekává, že v ročníku 2005 dojde na opravdu vyrovnané boje.
Mezi piloty, o nichž se hovoří obzvlášť hlasitě, je především Guillaume Canivenq, který bude jezdit v seriálu C2 Challenge. Debutoval v roce 2002 na R5 GT v rámci tzv. Pyrenejské ligy. Tehdy stihl 8 vítězství ve třídě, 4 ve skupině. O rok později už startoval v Trophé Saxo kit-car a celkově obsadil 10. místo, byl však nejlepším juniorem. Loni už C2 Challenge celkově vyhrál. Nejlépe zajel na posledním podniku Rallye du Var (2. místo, 1. mezi juniory). Dvaadvacetiletý pilot jezdí se spolujezdcem Sébastienem Grimalem (31).
Guillaume je podle odborníků na nejlepší cestě pokračovat ve stopách úřadujícího mistra světa WRC Sébastiena Loeba. Ten prošel podobnou „školou“ před pěti lety. Stejně jako Loeb bude i Canivenq startovat v barvách soukromého týmu P.H. Sport, který je dlouhodobě podporován stájí Citroën Sport. Loeb se právě v tomto seriálu, jak sám přiznává, vyučil rychlé jízdě a hlavně brždění levou nohou!
Jean-Francois Liénéré, odpovědný za „klientskou podporu“ v Citroën Sport, přiznává, že soutěže typu Challenge jsou pro další vývoj závodníků nesmírně důležité a přinášejí efekt také mateřské stáji. Jednotlivé podniky jsou dobře strukturované, obtížností i zajímavostí zkoušek. Citroën svou podporu nejtalentovanějším jezdcům hodlá uplatňovat i nadále.
S vozem C2 v kategorii Super 1600 pojedou mistrovství Francie osvědčení Yoann Bonato (22) a Benjamin Boulloud. O jejich podporu se kromě mateřské továrny podělí leasingová společnost ALD Automotive, o technickou stránku věci pak ladičská „dílna“ bývalého mistra světa v rallye Didier Auriola.
Program Challenge C2 « Rallye » Program Challenge C2 « Rallycross »
- 7. – 8. května – Essay
- 13. – 15.května – Alsace Vosges
- 21. – 22. května – Faleyras
- 10. – 12. června – Limousin
- 18. – 19. června – Chateauroux
- 8- 10. července – Rouergue
- 23. – 24. července – Kerlabo
- 3. – 4. září – Loheac
- 7. – 9.října – Touquet
- 15. – 16. října – Dreux
- 4. – 6. listopadu – Cévennes
- 25. – 27. listopadu – Var
Program mistrovství Francie v rallye na šotolině 2005
Terre de l’Auxerrois, Auxerre (26./27. března), Terre d’Auvergne, Issoire (16./17. dubna), Terre de Provence, Digne (21./22. května), Terre du Diois, Valence (11./12. června), Terre de Langres, Langres (22./24. červenec), Terre des Causses, Capdenac (27./28. srpna), Terre des Cardabelles, Millau (30.září/2.října), Terre du Vaucluse, Courthezon (4./6. listopadu).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií