Inteligentní propojení řidiče, vozidla a okolí
Možnosti ještě bezpečnějšího a komfortnějšího zajištění jízdy autem nebyly nikdy tak velké jako dnes. Klíčovým heslem proto jsou – informace: Dodávají je senzory, komunikační systém je rozděluje a inteligentní systém zpracovává. Čím více funkcí řidič může delegovat, tím bezpečněji, uvolněněji a komfortněji užívá jízdy. BMW Group jako průkopník již dávno začala s propojováním informačních, komunikačních a asistenčních systémů do sítě. Existuje pro ně název: BMW ConnectedDrive.
Na první úrovni spolu komunikují vozidlo a řidič. Od klasického tachometru k navigačnímu systému – který BMW zavedlo v roce 1994 na trh jako první v Evropě – to byla dlouhá cesta. Tím byly řidiči poprvé zpřístupněny a integrovány informace z prostoru mimo vozidlo. S filozofií BMW ConnectedDrive rozšiřuje BMW tuto úroveň komunikace dále a propojuje řidiče, vozidlo a okolí do inteligentní sítě.
Virtuální spolujezdec
Zatímco v minulosti bylo spolupůsobení tří oblastí – řidiče, vozidla a okolí výlučně ponecháno přizpůsobivosti člověka, vysvobozuje BMW ConnectedDrive řidiče z jeho izolace, a zároveň jej zbavuje zátěže. Je tedy možno, si to celé představit jako virtuálního spolujezdce. Do jisté míry tedy jako „sedmý smysl“, kterým se vozidlo stává inteligentnější a individuálnější.
Technologie na třech polích
BMW ConnectedDrive propojuje systém automatiky s vnějším světem a děním v provozu, aby tak řidiči individuálně a ergonomicky předal tolik požadovaných informací, jak je jen možné – informací pocházejících z telematických a online služeb, jakož i asistenčních systémů řidiče.
Telematické a online služby: Efektivní jízda
S telematickou službou BMW Assist jsou řidiči k dispozici nouzové volání, pohotovostní služba a nejaktuálnější dopravní informace. Dodatečně lze pomocí informační služby BMW, podporované operátorem, vyvolat množství informací s místní vazbou. Zvláštností je, že při zavolání centrály BMW Call-Center je automaticky určeno stanoviště vozidla, a informace tak může být udána s vazbou k tomuto stanovišti. Ať je to kino, restaurant, hotel nebo pamětihodnosti, příslušná kontaktní data pak dospějí zpětně z Call-Center přímo do navigačního systému nebo autotelefonu.
BMW Online umožňuje u BMW řady 5, 6, 7 a od uvedení na trh i u BMW limuzín nové řady 3 a v průběhu roku 2005 i v BMW řady 1 přístup k mobilnímu internetovému portálu BMW, který řidiče zásobí exkluzivními servisními a dopravními službami. Řidiči BMW se tak například mohou nechat dovést k nejbližšímu parkovišti s volnými parkovacími místy. Jak u BMW Assist, tak i u BMW Online je k dispozici přímé spojení k autotelefonu a navigačnímu systému, takže lze nalezenou adresu přímo převzít.
Asistenční systémy řidiče: Předvídavá jízda
Sloučení elektronických systémů s mechanickými vede v konečném výsledku k podpoře řidiče, jaká by ještě před několika lety byla nemyslitelná. Asistenční systémy řidiče vyvinuté v rámci BMW ConnectedDrive zaručují předvídavou jízdu s minimálními nároky na ovládání.
Zásada BMW ConnectedDrive: Řidič zůstává ve středu zodpovědnosti
Elementární zásadou koncepce BMW ConnectedDrive je princip varování místo zásahu: Řidič má a stále si za své vozidlo zachovává zodpovědnost.
Právě při komplexních rozhodnutích je člověk nenahraditelný, protože se řídí i etickými zásadami, což v současné době ani nejvyspělejší počítač není schopen. Stroj například neví, že úhybný manévr před překážkou ležící na silnici ohrozí protijedoucího účastníka silničního provozu nebo chodce, a v tomto případě je poškozené vozidlo ta správná alternativa. Řidič je a zůstává nepostradatelným klíčovým prvkem, i když, tak jako u BMW Group, ideální je orientovat se na jízdu bez nehod.
BMW ConnectedDrive propojuje silné stránky řidiče s technikou vozidla.
Při všech technických možnostech sleduje BMW ConnectedDrive účelné a cílené rozdělení úloh propojením příslušných silných stránek řidiče a techniky vozidla. Každý má dělat to, co umí nejlépe. Cílem BMW ConnectedDrive je poskytnout řidiči tolik informací, kolik je požadováno a nutné, a tak individuálně a ergonomicky, jak je to jen možné. Takto jej lze na základě asistenčního principu zbavit zatížení, podpořit v jeho úloze, a tím zvýšit bezpečnost a komfort. Řidič ale v každém případě zůstává ve středu všech úkonů, a zachovává si tak plnou zodpovědnost za všechny jízdní manévry.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií