Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh

Kompaktní sportovní limuzína vyniká řadou inovací, lepší jízdní dynamikou, komfortem a velkorysejším vnitřním prostorem.

Uvedené vlastnosti BMW řady 3 mně v plném rozsahu potvrdily testovací jízdy, které pro motoristické novináře na letišti v Hořovicích zorganizoval 18. března generální importér BMW společnost AuTec Group a.s. Testovací BMW nás uvítaly na letišti v Hořovicích:

Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh
Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh
Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh
Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh


Testovací jízdy pro mě byly mimořádným řidičským požitkem. BMW řady 3 výborně drží stopu i při vyšší rychlosti při pocitu naprosté bezpečnosti. Na fotografii BMW na tak zvané osmičce, naši instruktoři a BMW na kluzké folii:

Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh
Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh
Nové BMW řady 3 po světové premiéře 1. března 2005 na autosalonu v Ženevě vstupuje na český trh


Vzhledem k výše uvedeným vlastnostem jsou níže uvedené ceny pro ČR víc než příznivé:

  • BMW 320i – 841 500 Kč
  • BMW 320d – 911 200 Kč
  • BMW 325i – 990 100 Kč
  • BMW 330i – 1 114 000 Kč

Nové BMW řady 3 narostlo do délky na 452 cm (+ 49 mm) a zvětšilo také svoji šířku (+ 78 mm) a rozvor (+ 35 mm). Také zavazadlový prostor zvětšil svůj objem na 460 litrů.


Novinka se letos na jaře začíná prodávat s jedním dieselovým a třemi benzínovými motory. Všechny pohonné jednotky se mohou pochlubit zlepšenými parametry, hospodárností, klidným a tichým chodem.


Šestiválcový motor s extra lehkou klikovou skříní z hořčíku.


Řadový šestiválec pro špičkovou verzi BMW 330i nabízí zvýšení výkonu o 20 kW/27 koní ve srovnání se svých předchůdcem. Výkon nyní dosahuje 190 kW/258 koní. Točivý moment 300 Nm je k dispozici mezi 2500 a 4000 otáčkami. Tyto vynikající vlastnosti dělají z tohoto třílitrového motoru jeden z nejvýkonnějších a nejlehčích šestiválců ve své třídě. K dosažení nízké hmotnosti využívá BMW u tohoto motoru hořčík v konstrukci klikové skříně a hlavy válců motoru. Je to poprvé, co automobilka tuto technologii využije ve velkosériové výrobě, oproti hliníku činí pokles hmotnosti 30 %.


Dalším novým charakteristickým znakem tohoto šestiválce je systém BMW VALVETRONIC – variabilní zdvih sacích ventilů odpovídající pozici plynového pedálu. Toto řešení přináší větší efektivitu při tvorbě směsi – vzduch palivo – a rychlejší odezvu motoru. Tato prvotřídní technologie přichází spolu se systémem BMW double-VANOS, což je variabilní časování vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů.BMW 330i zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba je 8,7 l na 100 km.


Další benzínová verze, BMW 325i, vstupuje na trh s maximálním výkonem 160 kW/218 koní při 6500 otáčkách/min., maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 2750 a 4250 otáčkami. Motor s objemem 2,5 litru zrychlí BMW 325i z 0 na 100 km/h za 7,1 vteřiny, nejvyšší rychlost je 245 km/h a průměrná spotřeba dosahuje 8,3 litrů/100 km.BMW 320i – výkonný čtyřválcový motor.


BMW 320i je nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Vychází konstrukčně z dvoulitrového motoru dosud určeného pro BMW 318i. Tato prvotřídní motorová jednotka vybavená systémy VALVETRONIC a dlouble-VANOS zaručuje maximální výkon 110kW/150 koní v 6200 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm při 3600 otáčkách. BMW 320i akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,0 vteřin a dává vozu nejvyšší rychlost 220 km/h. Spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu je 7,4 litrů/100 km. Nabídka benzínových motorů v BMW řady 3 se bude dále rozšiřovat, základní čtyřválec se objeví na podzim roku 2005.


Pokračování úspěšného sportovního dieselu BMW 320d.


Naftový motor v BMW 320d znamená nejvyšší dynamiku v každém ohledu. Nechybí mu druhá generace vstřikování paliva systémem common rail stejně jako turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a bezúdržbový filtr pevných částic. Tento čtyřválec dává výkon 120 kW/163 koní a točivý moment 340 Nm ve 2000 otáčkách. BMW 320d dosahuje stokilometrové rychlosti za 8,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 225 km/h, spotřeba pouhých 5,7 litrů nafty na 100 km. BMW 320d přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.Šestistupňová převodovka ve všech modelech.


Standardní výbavou všech verzí BMW řady 3 je šestistupňová převodovka nebo na přání šestistupňová automatická převodovka. Řidič se může spolehnout na perfektně přesné a hladké řazení. Převodovka je nastavena tak, aby řidič nemusel používat příliš vlastní sílu nebo přehnaně tlačit na řadící páku .Nové BMW řady 3 je na silnici opět více dynamické, zrychluje ještě rychleji než kdy dříve a dosahuje nejvyšší rychlosti za minimální čas. A ještě spotřebuje méně pohonných hmot.Startování motoru stiskem tlačítka.


Novinkou střední třídy je komfortní typ startování BMW řady 3. Řidič musí pouze krátce stisknout startovací tlačítko, aby nastartoval motor. Všechny další operace potom pokračují automaticky bez jakéhokoliv dalšího zásahu. Nejlepší technologie pro zlepšení jízdní dynamiky.


BMW má podélně uložený motor, poháněná zadní kola a hmotnost perfektně rozloženou mezi nápravy v poměru 50:50. Přední dvouprvková náprava nově vyvinutá pro BMW řady 3 je kompletně vyrobená z hliníku a zajišťuje optimální rovnováhu jízdní dynamiky a jízdního pohodlí. Směrová stabilita je optimální a valivý hluk je snížen na minimum. A přestože má nízkou hmotnost, hliníková přední náprava je velice pevná a stabilní. Pětiprvková zadní náprava z lehké oceli se samořídicí schopností zaručuje výbornou agilnost a výborné ovládání za všech podmínek. Mezi další výhody patří precizní jízdní stopa a velmi dobrý jízdní komfort.Aktivní řízení: unikát této třídy.


Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě – aktivní řízení BMW – bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech. Aktivní řízení nachází soulad mezi agilností, stabilitou a komfortem, což běžné řízení nabídnout nemůže. V novém BMW řady 3 je aktivní řízení BMW ještě vylepšeno. Kdykoliv začne řidič brzdit na nebezpečném povrchu jako je led, sníh nebo mokrá vozovka, aktivní řízení rychleji stabilizuje automobil, než by jakýkoliv řidič byl schopen zvládnout.Nejnovější generace DSC.


DSC (Dynamic Stability Control) se v novém BMW objevuje v nejnovější generaci a zajišťuje bezpečnost na nejvyšší úrovni. U šestiválcových modelů systém DSC přichází s užitečnými funkcemi jako je např. „suché brždění“. Jde o funkci zaručující, že jsou při dešti automaticky lehkým přibržděním brzdové kotouče zbavovány vody a reakce brzd je tak rychlejší. Start-Off Assistant zamezuje, aby automobil popojel dozadu v momentě, když při rozjezdu stojí v kopci a anti-dive control zabrání při zastavení cuknutí v důsledku napružení brzd, čímž je zastavení sametově měkké i při razantním zpomalení.


BMW řady 3 – dynamický i elegantní sedan.


Díky svému jedinečnému designu je BMW řady 3 jedinečným a sebevědomým vozem, který se může pochlubit dynamickým, ale zároveň i elegantním sportovním charakterem. BMW řady 3 harmonizuje tvary BMW Z4 a BMW řady 1 s elegancí BMW řady 5 a řady 7. Charakteristickými znaky jsou krátké převisy karosérie, prosklené plochy sahající hodně dozadu a dlouhá kapota motoru. Nový model je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený, prostorný a odráží životní styl cílových skupin pro nové BMW. Vylepšená karosérie: lehčí, tužší, bezpečnější. Novinka je dokonce ještě tužší, ale zároveň lehčí než předchůdce. Inteligentní odlehčená technika využívá speciálně vyvinutou lisovací technologii. Tuhost karosérie vzrostla ve srovnání s předchůdcem o 25% bez navýšení hmotnosti.Při bočním nárazu: nejbezpečnější BMW řady 3 všech dob.


BMW řady 3 je navržena tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v crash testech EuroNCAP. Jde také o jedno z prvních automobilů na světě plně připravené na extrémní boční crash testy podle metodiky USA a na vysokorychlostní nárazový testy zezadu – také podle Spojených států. Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy.Osvědčená technologie pro větší bezpečnost


Kromě duálních halogenových světel dodávaných v základní výbavě, má zákazník možnost vybrat si bi-xenonová světla s nebo bez adaptivních funkcí. Dynamicky nastavitelná poloha světel a bi-xenonová světla, která se natáčejí spolu s volantem, zaručují perfektní osvětlení vozovky. V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu brzdových světel s mírou sešlápnutí pedálu nebo při aktivaci systému ABS. Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu. BMW řady 3 přichází také standardně s pneumatikami Runflat umožňující řidiči dojezd až 250 km po propíchnutí pláště rychlostí maximálně 80 km/h.Prostor a komfort.


Vnitřek nového BMW řady 3 je moderní a harmonický, příjemná atmosféra vytváří pocit dynamiky a světlosti. Cestující doslova cítí dvě charakteristiky harmonicky zkombinované uvnitř BMW řady 3: pocit z jízdy v pohodlném sedanu střední třídy se mísí s řízením sportovního stroje. Harmonické spojení prvotřídních funkcí pro řidiče a spolujezdce.


Palubní deska jasně strukturovaná a orientovaná na řidiče. Palubní deska dává řidiči nebo řidičce všechny informace, které potřebují, zaručuje jim optimální srozumitelnost po celou dobu jízdy. Středová konzole nabízí komfort, je v perfektním dosahu řidiče i předního spolujezdce. Nová trojka kombinuje optimální ovládání s rovněž prvotřídní ergonomií. Ovládání důležitých prvků je snadné a bezpečné. Komplexní systém velkého množství informací je dobře zorganizován pomocí systému iDrive, který se dodává v příplatkové výbavě spolu s navigačním zařízením. V tomto případě se displej nachází uprostřed přístrojové desky. Ovladač zvaný Controller umožňuje řidiči výběr z různých funkcí a navádí jej podle individuálního menu.Otevíraní vozu a startování bez klíče.


Systém iDrive nahrazuje v kabině běžná tlačítka, bezklíčové otevírání dveří dodávané v příplatkové výbavě odsouvá konvenční klíč do historie. Systém komfortního přístupu zaručuje přístup do vozu a nastartování motoru dokonce bez dotyku ovladače. A ve spojením s pamětí tohoto ovladače v rámci osobního profilu také automatické nastavení polohy sedadel, zrcátek, automatické klimatizace a rádia již při příchodu k vozidlu podle řidičova posledního nastavení.Rychlé chlazení a vytápění.


Pro maximální komfort a pohodlné ovládání vozu má BMW řady 3 mimořádně rychlé ochlazování a vyhřívání interiéru. Díky duálnímu systému klimatizace si mohou řidič, spolujezdec vpředu i vzadu nastavit individuální teplotu. Luxusní infotainment na palubě.


Široká škála informací a zábavy v novém BMW řady 3 pochází z luxusní modelů BMW. Zákazník má možnost vybrat si navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu. V BMW řady 3 je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...