Díky stále dostupnějšímu financování Češi investují více do lepších automobilů

České ekonomice se v posledních několika letech daří, což se projevuje i na tom, jak moc jsou čeští spotřebitelé ochotni investovat do nákupu nových i ojetých automobilů.

Díky klesajícím cenám ojetých automobilů a dostupnějším úvěrům

– roste především popularita zánovních vozů. Jen za poslední půlrok se zvýšila průměrná financovaná částka o 18,5 %, za pět let pak o 37,9 %. Vyplynulo to z analýzy vývoje cen ojetých vozů a financování skupiny AAA AUTO mezi lety 2011 a 2016.

Čeští spotřebitelé stále častěji přistupují k výměně automobilu a koupi novějšího modelu ojetého vozu

Mezi hlavní důvody, proč se rozhodnou pro změnu, lze zařadit stáří vozu nebo jeho opotřebování, zejména pak příliš vysoký počet najetých kilometrů. Zatímco v roce 2011 bylo možné zakoupit ojetou Škodu Fabia za 104 323 Kč, dnes si běžný český zákazník může pořídit stejný typ vozu za 95 231 Kč. Obdobné tendence, kdy během posledních let došlo k poklesu prodejní ceny v průměru o 5 až 10 tisíc, můžeme zpozorovat rovněž u automobilů typu Ford Focus, Renault Clio, Renault Laguna, Škoda Felicia a dalších. Snížení prodejní ceny téměř o 50 % je pak patrné u ojetých vozů, jako je Peugeot 206 a VW Polo, u automobilů Peugeot 307, Hyundai i30 či Škoda Roomster se cena snížila o téměř 25 %.

Průměrná prodejní cena naopak stoupá například u vozů typu

– Škoda Octavia, Ford Mondeo či Škoda Superb, a to z toho důvodu, že si čeští zákazníci stále častěji vybírají novější automobily s lepší výbavou, a dokonce se přitom neostýchají sáhnout hlouběji do peněženky. Primárními parametry, které jsou mezi zákazníky v současnosti nejžádanější, jsou velikost a bezpečnost ojetých automobilů, od toho se pak rovněž odvíjí jejich výběr a samotná cena vozu. „Díky příznivé ekonomické situaci a snižující se ceně u ojetých automobilů jsou dnes Češi ochotni investovat vyšší částky do koupě automobilu a využívají k tomu široké nabídky financování, přičemž jen v AAA AUTO mohou vybírat z nabídky čtyř největších společností v České republice,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Dle údajů největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO

– se za posledních 6 měsíců zvedla průměrná cena vozu k financování o 16,7 % na 210 000 Kč, což je o 31,3 % více než před pěti lety. Přitom akontace tvoří průměrně necelých 24 %. „V posledních šesti měsících se zvýšil o 7 % zájem především o vozy s cenou 200 000 až 400 000 korun oproti roku 2015. V případě zánovních vozů, které prodáváme pod značkou Mototechna, využívá financování o 30 % více zákazníků než loni. Zákazníci u nás vítají, že si na jednom místě mohou vybrat vůz a zároveň zajistit výhodné financování. Mohou tak s vozem odjet prakticky hned, což jim prodejce nových vozů logicky nemůže nabídnout,“ doplnila Karolína Topolová.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....