Letošní nákupy aut na dovolenou jsou ve znamení velkých aut: rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

Letos v létě se prodalo o téměř 9 % více těchto automobilů než za stejnou dobu loni.

AAA AUTO tento rok již avizovala zvýšený zájem o ojeté vozy, do dnešního dne se celkové prodeje zvýšily meziročně o 7,3 %

Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodejů se začátkem letní sezóny. AAA AUTO prodalo od začátku května do dnešního dne již přes 2 200 takovýchto vozů. „Velký vliv na zvýšení prodejů těchto vozů u nás má i vznik specializovaných center pro SUV a terénní vozy, které zákazníci najdou v Praze a Brně. Zákazník si může vybírat vůz z nabídky v celé České republice, a pokud vůz najde na vzdálenější pobočce, rádi mu ho převezeme na jemu nejbližší pobočku,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Nejžádanějšími modely rodinných vozů jsou nyní Volkswagen Touran, Škoda Roomster a Kia Sportage.

Výběr automobilu před dovolenou již samozřejmě není jen o velkém prostoru a bezpečnosti, ale také o komfortu a vzhledu vozu

Díky výraznému snížení spotřeby u těchto automobilů se výrazně rozšířily možnosti českých řidičů a nemusí tolik řešit rozdíly ve spotřebě u jednotlivých modelů. „Ceny pohonných hmot se již dlouhodobě drží na relativně příjemných hodnotách a rozdíly mezi dieselem a benzínem jsou stále minimální. Přesto zákazníci v případě SUV a MPV na léto volí z šedesáti procent naftovou variantu vozu, která jim přináší značnou úsporu na delší vzdálenosti, které v létě absolvují častěji,“ potvrzuje Topolová. Zvýšená obliba ojetých automobilů je způsobena i stále větším rozdílem oproti novým vozům, jak potvrzuje Topolová: „Pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů má velký vliv na zvýšení počtu našich zákazníků, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Podle statistik AAA AUTO došlo od loňské letní sezóny v případě MPV a SUV

– ke zvýšení popularity automatické převodovky o 4,5 % na 23,9 %. Nejoblíbenější značkou je Volkswagen následovaný Fordem a Hyundaiem a 33 % zákazníků upřednostňuje náhon na všechna čtyři kola. Nejoblíbenější verze motoru je 2.0 TDI. V barvách zákazníci vybírají převážně šedou a černou, ale výrazný posun v oblibě nastal u bílé barvy, která se od loňské letní sezóny posunula z pátého na třetí místo a potvrzuje tak zvyšující se trend u nových vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....