Po Šumavě a Českém Krumlově dokázala posádka Martin Koči s Lukášem Kostkou zvítězit také na Agrotec rally Hustopeče.
Martin Koči ve stopách Kopeckého: jejich Citroën DS 3 se usadil na čele po úvodní sekci a do konce závodu už před sebe nikoho nepustil
Košický Martin Koči si tak může podat ruku s Janem Kopeckým. Zatímco ten dominoval třikrát absolutně, jezdec Styllex motorsport třikrát ve „dvoukolkách“. Ale stejně jako při Rallye Český Krumlov se triumf nerodil vůbec snadno. Mohla za to specifická hustopečská trať, kterou charakterizují uklouzané asfalty, šotolinové pasáže a zrádná noční sekce. Tu každoročně provází mračna prachu, kterými se musí posádky prokousávat.
V cíli úvodní etapy Martin Koči řekl:
„Hustopeče jsem jel před několika lety a ta pauza byla proti domácím ´střelcům´ v úvodu znát. Jen se potvrdilo, jak jsou tratě této rally specifické. Třeba šotolinové úseky na asfaltových gumách. Málokdy se s něčím takovým potkáváme. A tak hned na první šotolině jsem zjistil, že na brzdách auto zdechá, pak jsem si na to musel dávat velký pozor. Neskutečně proměnlivá byla i přilnavost. Některý asfalt ´držel´, jiný ne, v tréninku to nebylo možné dobře odhadovat. Proto jsem nebyl se svou jízdou až tak spokojený.“
Košicko-zlínská dvojice se dostala do čela po nejrychlejším čase ve třetím měřeném testu, kdy výrazněji porazila Dunovského a dostala se před něj v hodnocení dvoukolek. V noci přidala posádka Styllex motorsport další dva vítězné časy a před druhou etapou si vytvořila téměř půlminutový náskok.
Ve druhé etapě, se šesti rychlostními zkouškami
– přidali Koči s Kostkou prvenství na pěti vložkách a svůj náskok postupně navýšili až na více než minutu. V cíli tak mohli slavit třetí vítězství na českých tratích v řadě i maximální bodový zisk za klasifikaci druhé etapy.
„Jelo se nám dobře, závod jsme si užili, ale zároveň to byla velká zkušenost. Neustále se koncentrovat na změny rytmu a měnící se přilnavosti pneumatik, obtížné bylo trefovat se do brzd a brzdných bodů. Jsem rád, že jsme tady vyhráli, bylo to asi nejtěžší dosavadní vítězství v českém mistrovství. Na Bohemii budeme kvůli JWRC (Rally Poland) chybět, takže se do českého mistrovství vrátíme až na zlínské Barumce,“ plánuje Koči.
Pětice vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 už tak úspěšná nebyla
V nabité konkurenci uzavíraly první desítku třídy, Lukáš Pondělíček dojel osmý a Zbyněk Baller o příčku za ním jako devátý.
Další jezdci cíl hustopečského závodu nespatřili – Romana Koňucha zastavila technika po úvodní sekci, Vratko Kubík havaroval v RZ3B, Adama Fabriku zradila elektrika v první zkoušce druhé etapy.
Cíl nebylo přáno vidět ani Barboře Holické, která odstoupila kvůli poruše převodovky Citroënu DS 3 R1 smolně v závěrečné rychlostní zkoušce.
Partnerem Citroënu ČR a Gekonu Racing v sezoně 2016 je společnost Total
Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Pivovar Rohozec a All4car. Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally, internetový server www.rallylife.cz a časopis Auto4Drive.
GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:
Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, pletka@gekonracing.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií