Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Shell, který provedla ve spolupráci s agenturou STEM/MARK, jsou věrnostní programy značek mezi zákazníky v České republice stále velmi oblíbené1. Češi průměrně vlastní 4 karty k různým loajalitním programům. Za smysluplné a důležité je považují dvě třetiny dotazovaných, nejvíce za svou věrnost oceňují slevy na zboží nebo služby. Právě takové dárky za ujeté kilometry s kvalitními palivy Shell nabízí program Shell ClubSmart. S jeho novým katalogem, který je na čerpacích stanicích a webových stránkách od dubna 2016 k dispozici, se navíc nyní cesta k odměnám stává ještě rychlejší.
Z výsledků exkluzivního průzkumu společnosti Shell realizovaného ve spolupráci sagenturou STEM/MARK vyplývá, že nejčastěji se Češi účastní programů velkých
obchodních řetězců a obchodů s potravinami (jako například Tesco, Teta drogerie, Penny Market, BILLA a dm drogerie markt), jedna třetina dotazovaných považuje
za velmi výhodné členství voblasti čerpacích stanic.
Z odvětví prodeje pohonných hmot byla nejčetněji jmenována právě společnost Shell. Do věrnostních programů přitom vstupují o něco více ženy než muži, a nejčastěji jejich výhody využívají spotřebitelé ve věku 30 až 44 let. V odměnách za loajalitu značce vidí smysl a považuje je za důležité 56 % vysokoškolsky vzdělaných zákazníků.
Nejčetněji uváděné důvody, jež přimějí zákazníky do věrnostního programu vstoupit, jsou přímé materiální výhody. 92 % respondentů preferuje ocenění za důvěru značce prostřednictvím slevy a zvýhodněných podmínek pro získání určité služby nebo zboží. Celých 36 % dotazovaných cíleně sbírá body kvůli konkrétní odměně. Širokou škálu dárků pro celou rodinu poskytuje od dubna letošního roku právě nový Shell ClubSmart katalog. Kromě sortimentu občerstvení na cestu a vybavení do auta si zde své najdou třeba i fanoušci Ferrari. Nová nabídka přináší také hračky, sportovní a volnočasové náčiní, nářadí pro kutily, pomocníky do kuchyně i na zahradu či drobnou elektroniku pro chvíle zábavy.
Češi v průměru disponují 4 různými věrnostními kartami. Jednu až tři vlastní většina, a to 39 %, jedna pětina z nás jich pak má dokonce šest a více. Nejvyšší počet karet, který v průzkumu figuroval, byl 26. Z držitelů karet celá polovina využívá pouze jednu až dvě, naopak pět a více karet aktivně uplatní až 22 % dotazovaných. 5 % respondentů vlastní kartu Shell ClubSmart. Ta jim nyní přináší možnost získat výhody s novým katalogem odměn ještě rychleji – při splnění jednoduchých podmínek se nasbírané body znásobí:
- Jejich dvakrát větší počet se na Shell ClubSmart kartu připíše každému, kdo natankuje alespoň 30 litrů paliva. Získá tak dvojnásobek bodů, a to za každý litr z načerpaného objemu.
- V případě, že zákazník natankuje výkonné palivo Shell V-Power Nitro+, Shell V-Power Nitro+ Diesel nebo Shell V-Power Nitro+ Racing v objemu alespoň 30 litrů v neděli, může si na věrnostní kartu připsat čtyřikrát víc bodů.
- Body navíc lze získat i za nákup sortimentu rychlého občerstvení deli2go nebo využitím mycí linky.
Některé odměny jsou zákazníkům k dispozici online za ještě výhodnějších podmínek – produkty označené hvězdičkou na webových stránkách www.shellsmart.com mají oproti tištěnému katalogu nižší bodovou hodnotu. Zákazníci, kteří se zatím do programu nezapojili, mají příležitost získat 119 bodů, pokud si vyzvednou věrnostní kartu s přihláškou na čerpací stanici Shell a zaregistrují ji online do 5 dní od první transakce.
„Věříme, že naši zákazníci ocení širokou škálu výhod, které nový katalog nabízí, a uvítají možnost jednoduchým způsobem dosáhnout až čtyřnásobku bodů a rychleji se tak přiblížit k vybrané odměně,“ dodává Zuzana Martinková, manažerka věrnostního programu Shell ClubSmart společnosti Shell pro Českou republiku a Slovensko.