Společnost Honda zveřejnila nové rekordní časy modelu Civic Type R na pěti legendárních evropských okruzích

K dosažení rekordních časů posloužil standardní sériový vůz Civic Type R bez mechanických úprav.

1hondrekordb901

1hondrekorda780

 „Závodní vůz pro silnice“ Honda Civic Type R

– se vydal napříč Evropou, aby na pěti legendárních okruzích Evropy vytvořil milníky pro sériové vozy s pohonem přední nápravy.

Tým Honda se inspiroval modelem Civic Type R

– který v květnu 2014 překonal rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife. Tato evropská výzva měla dokázat, že model Type R je špičkovým hatchbackem s pohonem přední nápravy.

Kampaň byla zahájena za deštivého dubnového dne na okruhu Silverstone

– na kterém se jezdí Velká cena Velké Británie. Trojnásobný vítěz britského mistrovství cestovních vozů Matt Neal dosáhl času 2 minuty a 44,45 sekundy. S tímto časem nebyl spokojen ani Matt, ani tým. Proto se na tento okruh vrátili ve stejném měsíci ještě jednou a na suché dráze dosáhli času 2 minuty a 31,85 sekundy.

Na začátku května se pozornost přesunula na kultovní belgické závodiště Spa-Francorchamps

Tento okruh, jehož součástí je slavný úsek Eau Rouge, milují závodníci všech národností. Startoval nový jezdec společnosti Honda Racing Rob Huff, který dojel v úžasném čase 2 minuty a 56,91 sekundy.

Po dvou úspěšně dokončených pokusech se dalším cílem stal historický okruh Monza v Itálii

Za volant usedl další člen posádky Honda WTCC Maďar Norbert Michelisz. Pilotoval vůz po slavné klopené dráze Parabolica a dosáhl výsledný čas 2 minuty a 15,16 sekundy.

Vše se schylovalo ke konečné jízdě po okruhu Hungaroring

Ale ještě předtím se měl na historický okruh Estoril vydat domácí jezdec Tiago Monteiro. Ošklivá kolize v závodě WTCC v Německu bohužel vyřadila toto eso stáje Honda ze hry. Během 24 hodin byl povolán jeho portugalský kolega a řidič safety car na závodech WTCC Bruno Correia. Ačkoli měl na seznámení s vozem pouze jeden den, dosáhl Bruno času 2 minuty a 4,03 sekundy.

Konečně se tým 6. června dostal na poslední maďarský okruh

Zde znovu perfektně zajel Norbert Michelisz, který na tomto okruhu zvítězil v roce 2015 s vozem WTCC Civic Type R pro nezávislou závodní stáj Zengõ Motorsport. Během dvou dní posunul Norbert svůj rekord se sériovým vozem Type R na 2 minuty 10.85 sekund a úspěšně uzavřel kampaň na pěti okruzích.

Pan Philip Ross, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe, poznamenal:

„Tato výzva upevňuje pozici modelu Civic Type R jako vzoru pro celý segment vozů s pohonem přední nápravy. Díky podpoře našich hvězd ze závodů cestovních vozů se jedná o příznačnou poctu konstruktérům a designérům tohoto jedinečného závodního vozu pro silnice.“

Honda Civic Type R

Model Civic Type R, který byl uveden na trh před rokem, představuje začátek nové éry značky Honda, která je zaměřena na výkon. S důrazem na závodnickou krevní skupinu značky představuje to nejlepší z modelové řady Civic.

Je důležitou součástí vlny vozů Honda nové generace, která bude letos v létě pokračovat uvedením zcela nového modelu NSX. Type R je zásadním důkazem novátorského přístupu značky k vývoji technologických řešení.

V modelu Civic Type R má premiéru nový 2,0litrový motor VTEC TURBO

– agresivní funkční styling a nový podvozek s moderními technologiemi. Tyto vlastnosti společně přinášejí nejúchvatnější a nejvyhledávanější jízdní zážitky ze všech sektorů.

Rekordní časy modelu Civic Type R

(Okruh, Čas okruhu, Pilot)

4. dubna 2016:

  • Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie, 2’44,45 (na mokrém povrchu),              Matt Neal (VB)

26. dubna 2016:

  • Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie, 2’31,85 (na suchém povrchu), Matt Neal (VB)

10. května 2016:

  • Circuit de Spa-Francorchamps, Belgie, 2’56,91, Rob Huff, (Velká Británie)

23. května 2016:

  • Autodromo Nazionale Monza (okruh Velké ceny), Itálie, 2’15,16, Nobert Michelisz, (Maďarsko)

31. května 2016:

  • Autódromo do Estoril, Portugalsko, 2’04,08, Bruno Correia, (Portugalsko)

6. června 2016: 

  • Hungaroring, Maďarsko, 2’10.85, Nobert Michelisz, (Maďarsko)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...