Lópezovo nejtěsnější vítězství.
Vítězství v hlavním závodě FIA WTCC na Slovakia Ringu si zabezpečil José María López
– když o vítězi nebylo rozhodnuto ještě v poslední zatáčce. Pilot Citroën Total týmu je od začátku sezony 2016 v pozici vítězného muže i přes osmdesátikilogramovou přítěž, kterou musí Citroëny C-Elysée WTCC nést.
Podobně jako při kvalifikaci tak i při nedělních dvou závodech
– přálo divákům na Slovakia Ringu počasí, sluníčko vydrželo i při startu zahajovacího závodu. V něm začínal José María López z osmé a Yvan Muller z desáté startovací pozice. Skvělý start měl Mehdi Benani, který vyrážel z přední linie a šel do vedení. V balíku jedoucí dvojice Pechito López a Yvan Muller postupně šplhala až na páté a šesté místo na konci prvního kola. López se sice brzy pokusil o předjetí Tarquiniho, ale byl poněkud široký a uvolnil cestu pro Mullera. Oba Citroëny C-Elysée WTCC tak zůstaly zaklíněné až do sedmého okruhu, kdy López chytil příležitost.
Za další tři kola se ujal vedení Tiago Monteiro, když Mehdi Benani musel odrážet atak Roba Huffa. Poslední kolo bylo svědkem dramatu, Norbert Michelisz předjel Yvana Mullera a tlačil se i na José María Lópeze. Dvojnásobný světový šampion ale páté místo do cíle udržel, zatímco jeho týmový kolega skončil sedmý.
Na přípravu aut pro hlavní závod měli mechanici hodinovou přestávku
Na startu zaváhal Yvan Muller. Naproti tomu Pechito López začal skvěle a katapultoval se do vedení před svými soupeři. Po nárazu ze strany Nicka Catsburga byl Yvan Muller na třetím místě. Čtyřnásobný světový šampion pak ještě poklesl na pátou pozici po další kolizi, tentokrát s Robem Huffem. To ale ještě nebyl konec potíží pro Citroën. Lópeze předjel Catburg. I přes ne nevýznamné vibrace v zadní části auta se Pechito pokusil zavěsit se za Catsburga, ale musel si dávat pozor i na Tiaga Monteira, který jel za ním. Tři kola před cílem se rychlost ještě zvýšila, ale Catsburg zaváhal. Tato trojice na čele se oddělila od ostatního pole, ale Pechito byl ve vedení jen o vlásek. S Monteirem v těsném souboji nakonec Argentinec udržel pevné nervy a vyhrál druhý hlavní závod sezony po sobě. Tvrdě o pozici v hlavním balíku musel bojovat Yvan Muller, aby získal šesté místo a s ním i cenné body.
V pondělí po závodech na Slovensku se tým Citroën přesouvá do Budapešti
Třetí dějství mistrovství světa FIA World Touring Car 2016 čeká ve dnech 23. a 24. dubna Hungaroring.
Co také řekli…
Yves Matton (šéf Citroën Racing Teamu):
„Po dvou podnicích, ve kterých jsme měli značný handicap oproti našim soupeřům, jsme spokojení s tím, že zůstáváme ve hře. Na tyto závody jsme se pečlivě připravovali, protože jsme všichni věděli, že to bude těžší než na okruhu Paula Ricarda. Naši inženýři našli ideálně vyrovnané nastavení aut, takže naše vozy byly rychlé bez toho, že by extrémně opotřebovávaly pneumatiky. Bohužel Yvan nebyl schopen vytěžit maximum z jeho pole position, ale Pechito tvrdě bojoval o vítězství, které bylo dlouho otevřené. Pro nás vlastně sezona 2016 začne až o víkendu v Maďarsku, kdy už budeme soutěžit za rovných podmínek, protože se váhové kompenzace srovnají.“
José María López (Citroën C-Elysée WTCC č. 37):
„Jsem rád, že je Citroën tak rychlé auto…a tak odolné! Začátek hlavního závodu byl důležitý. Podařilo se mi uniknout a jít do vedení. Musel jsem jet naplno, abych získal nějaký náskok v prvních dvou kolech. Pak jsem ucítil vibrace z levé zadní části auta. Něco tam bylo rozbité. Na chvíli zvuky ustaly, ale pak se objevily znovu. Na všech pravých zatáčkách to ale bylo cítit. Snažil jsem se zůstat maximálně soustředěný a ptal jsem se týmu, kolik kol ještě zbývá a zda mám pokračovat. Nick se zdál být už mimo, ale přesto se bojovalo na těsno až do cíle. O to víc mě vítězství těší.“
Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC č. 68):
„V prvním závodě se mi jelo dobře. Odstartoval jsem OK a byl jsem spokojený s mojí pozicí. Vzhledem k přítěži i skutečnosti, že jsem si musel uvědomit nutnost kompromisu, abych měl šance i pro zbytek dne. Pro hlavní závod jsme měli špatnou startovní strategii. Od tohoto momentu mi bylo jasné, že moje auto není nastavené na to, aby jezdilo v balíku. Některé řidičské manýra byly už dost na hraně, ale nic z toho by mě netrápilo, kdybych býval dobře odstartoval. Doufám, že lepší časy přijdou už v Maďarsku.“
Zahajovací závod
- Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
- Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
- Rob Huff (Honda Civic WTCC)
- Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
- Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
- Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
- Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
Nejrychlejší kolo: Rob Huff 2:07,105
Hlavní závod
- José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
- Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
- Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
- Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
- Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
- Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
- Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
Nejrychlejší kolo: José María López 2:06,669
Mistrovství světa – pořadí pilotů
- Tiago Monteiro 77
- José María López 76
- Norbert Michelisz 52
- Rob Huff 49
- Mehdi Bennani 48
- Yvan Muller 36
- Tom Chilton 12
Mistrovství světa – Pohár konstruktérů
- Honda 167
- Citroën 164
- Lada 89
- Polestar 30
Více na:
- www.citroenracing.com
- http://www.citroen.cz
- http://www.citroen-magazin.cz/
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií