Citroën na Slovakia Ring (15. – 17. dubna 2016)

Lópezovo nejtěsnější vítězství.

 Vítězství v hlavním závodě FIA WTCC na Slovakia Ringu si zabezpečil José María López

FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2016 - SLOVAKIA - SLOVAKIA RING - WTCC - 15/04/2016 TO 17/04/2016 - PHOTO : @World 37 - JOSƒ MARêA LîPEZ - CITROEN TOTAL WTCC, 25 - MEHDI BENNANI- SƒBASTIEN LOEB RACING

– když o vítězi nebylo rozhodnuto ještě v poslední zatáčce. Pilot Citroën Total týmu je od začátku sezony 2016 v pozici vítězného muže i přes osmdesátikilogramovou přítěž, kterou musí Citroëny C-Elysée WTCC nést.

Podobně jako při kvalifikaci tak i při nedělních dvou závodech

– přálo divákům na Slovakia Ringu počasí, sluníčko vydrželo i při startu zahajovacího závodu. V něm začínal José María López z osmé a Yvan Muller z desáté startovací pozice. Skvělý start měl Mehdi Benani, který vyrážel z přední linie a šel do vedení. V balíku jedoucí dvojice Pechito López a Yvan Muller postupně šplhala až na páté a šesté místo na konci prvního kola. López se sice brzy pokusil o předjetí Tarquiniho, ale byl poněkud široký a uvolnil cestu pro Mullera. Oba Citroëny C-Elysée WTCC tak zůstaly zaklíněné až do sedmého okruhu, kdy López chytil příležitost.

Za další tři kola se ujal vedení Tiago Monteiro, když Mehdi Benani musel odrážet atak Roba Huffa. Poslední kolo bylo svědkem dramatu, Norbert Michelisz předjel Yvana Mullera a tlačil se i na José María Lópeze. Dvojnásobný světový šampion ale páté místo do cíle udržel, zatímco jeho týmový kolega skončil sedmý.

Na přípravu aut pro hlavní závod měli mechanici hodinovou přestávku

Na startu zaváhal Yvan Muller. Naproti tomu Pechito López začal skvěle a katapultoval se do vedení před svými soupeři. Po nárazu ze strany Nicka Catsburga byl Yvan Muller na třetím místě. Čtyřnásobný světový šampion pak ještě poklesl na pátou pozici po další kolizi, tentokrát s Robem Huffem. To ale ještě nebyl konec potíží pro Citroën. Lópeze předjel Catburg. I přes ne nevýznamné vibrace v zadní části auta se Pechito pokusil zavěsit se za Catsburga, ale musel si dávat pozor i na Tiaga Monteira, který jel za ním. Tři kola před cílem se rychlost ještě zvýšila, ale Catsburg zaváhal. Tato trojice na čele se oddělila od ostatního pole, ale Pechito byl ve vedení jen o vlásek. S Monteirem v těsném souboji nakonec Argentinec udržel pevné nervy a vyhrál druhý hlavní závod sezony po sobě. Tvrdě o pozici v hlavním balíku musel bojovat Yvan Muller, aby získal šesté místo a s ním i cenné body.

V pondělí po závodech na Slovensku se tým Citroën přesouvá do Budapešti

Třetí dějství mistrovství světa FIA World Touring Car 2016 čeká ve dnech 23. a 24. dubna Hungaroring.

Co také řekli…

Yves Matton (šéf Citroën Racing Teamu):

„Po dvou podnicích, ve kterých jsme měli značný handicap oproti našim soupeřům, jsme spokojení s tím, že zůstáváme ve hře. Na tyto závody jsme se pečlivě připravovali, protože jsme všichni věděli, že to bude těžší než na okruhu Paula Ricarda. Naši inženýři našli ideálně vyrovnané nastavení aut, takže naše vozy byly rychlé bez toho, že by extrémně opotřebovávaly pneumatiky. Bohužel Yvan nebyl schopen vytěžit maximum z jeho pole position, ale Pechito tvrdě bojoval o vítězství, které bylo dlouho otevřené. Pro nás vlastně sezona 2016 začne až o víkendu v Maďarsku, kdy už budeme soutěžit za rovných podmínek, protože se váhové kompenzace srovnají.“

José María López (Citroën C-Elysée WTCC č. 37):

„Jsem rád, že je Citroën tak rychlé auto…a tak odolné! Začátek hlavního závodu byl důležitý. Podařilo se mi uniknout a jít do vedení. Musel jsem jet naplno, abych získal nějaký náskok v prvních dvou kolech. Pak jsem ucítil vibrace z levé zadní části auta. Něco tam bylo rozbité. Na chvíli zvuky ustaly, ale pak se objevily znovu. Na všech pravých zatáčkách to ale bylo cítit. Snažil jsem se zůstat maximálně soustředěný a ptal jsem se týmu, kolik kol ještě zbývá a zda mám pokračovat. Nick se zdál být už mimo, ale přesto se bojovalo na těsno až do cíle. O to víc mě vítězství těší.“

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC č. 68):

„V prvním závodě se mi jelo dobře. Odstartoval jsem OK a byl jsem spokojený s mojí pozicí. Vzhledem k přítěži i skutečnosti, že jsem si musel uvědomit nutnost kompromisu, abych měl šance i pro zbytek dne. Pro hlavní závod jsme měli špatnou startovní strategii. Od tohoto momentu mi bylo jasné, že moje auto není nastavené na to, aby jezdilo v balíku. Některé řidičské manýra byly už dost na hraně, ale nic z toho by mě netrápilo, kdybych býval dobře odstartoval. Doufám, že lepší časy přijdou už v Maďarsku.“

Zahajovací závod

  1. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  2. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  4. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
  5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: Rob Huff 2:07,105

Hlavní závod

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
  4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: José María López 2:06,669

Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. Tiago Monteiro 77
  2. José María López 76
  3. Norbert Michelisz 52
  4. Rob Huff 49
  5. Mehdi Bennani 48
  6. Yvan Muller 36
  7. Tom Chilton 12

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Honda 167
  2. Citroën 164
  3. Lada 89
  4. Polestar 30

Více na:

  • www.citroenracing.com
  • http://www.citroen.cz
  • http://www.citroen-magazin.cz/

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...