První díl z celkových jedenácti, které tvoří program letošního mistrovství, vyplnili jeho účastníci před měsícem v Klatovech. Naznačil, že o titul v absolutní klasifikaci se zřejmě letos utkají dvě známé tváře, po půlroční pauze navrátivší se Milan Dolák a ten, který ho loni vystřídal na trůnu, Ladislav Křeček. Svým výkonem na Šumavě dal příbramský jezdec jasně najevo, že chce titul zpět. Z toho důvodu by také v Liberci neměl chybět, zvláště když jeho největší soupeř už pod Ještědem pilně trénuje. Na špici našeho soutěžního pole se však dere i nadějné mládí reprezentované především KarlemTrojanem jun., který letos přesedl do Forda Escorta. Se stejným vozem jede i syn další soutěžní legendy, Jan Trajbold. Uprostřed šumavských hvozdů se dařilo Josefu Petákovi s Audi Coupe S2, kterému celkové třetí místo určitě dodalo novou životodárnou sílu k souboji o nejpřednější umístění i v liberecké soutěži.
Přední jezdec skupiny N, Jiří Tošovský jedoucí s Mitsubishi Lancer EVO 5 v barvách generálního sponzora, charakterizoval na tiskové konferenci trať Rally Paramo, na jejímž itineráři hodně pomohl organizátorům spolujezdec Pavla Sibery, Petr Gross, jako technicky velice náročnou a členitou. Mohla by tedy vyhovovat malým vozům. To znamená, že je vodou na mlýn Jindřichu Štolfovi, který jel na Šumavě přímo fantasticky. Bylo vidět, že malý Citroën Saxo je auto jakoby dělané přímo pro něho. O to větší zájem se určitě soustředí na tohoto bývalého jezdce továrního týmu Škoda motorsport, jehož cílem je letos titul ve formuli 2, i na trati severočeské soutěže. Zdá se, že v této kategorii se začínají hýbat ledy, čehož je důkazem účast dvou soukromých Octavií. Za volantem té, která jede v barvách společnosti Auto Mělník se po dvouleté pauze objeví poměrně zkušený Josef Lank, s druhou, vybavenou dvoulitrovým motorem, sbírá zkušenosti naděje týmu CARTEC MB motorsport, Tomáš Zelenka. Felici Kit Car 1, 6 letos dostal od Štěpána Ládíka velký talent našeho soutěžního sportu, zlínský Roman Kresta. Poprvé s ní jel na Raidu Zimowem v Polsku, kde s převahou vyhrál dvoukolky, na Šumavě se vešel do první desítky absolutního pořadí, když za sebou nechal silné vozy s pohonem na obě nápravy. Kvůli
tomuto jezdci máme tedy další důvod být na trati. V souvislosti s formulí 2 ještě povzdech: škoda, že Škoda nenašla ve svém rozpočtu na letošní sezónu finace zajišťující účast loni druhých celkově a vítězů dvoukolek Jaroslava Starého a Miroslava Šlambory. Diváci na Šumavěza to vedení naší automobilky nijak nešetřili a liberecké publikum bude zřejmě hovořit ve stejném duchu. Rovněž nám moc chybí manželé Crčkovi. I když v seznamu přihlášených jsou, neznamená to, že nás svou jízdou potěší. Pozor však! V závěru loňské sezóny se vypjal k velkému výkonu ing. Ludvík Otto.
Velký otazník visel nad účastí Stanislava Chovance v letošním Českém mistrovství. Na Rally šou v Blovicích hovořil o tom, že je to jeho první a zároveň i poslední vystoupení na české půdě, do Klatov však nečekaně přijel aby diváky navnadil a velmi brzy rozesmutnil svým odstoupením na první rychlostní zkoušce. Do Liberce přihlášku poslal, což je pozitivní informace a tak nám zbývá jen doufat, že ho na startu uvidíme a moc bychom si přáli, aby se Ford Rallyteamu Matador objevil i na cílové rampě, pochopitelně, že na jedné z předních pozic.
Rally Paramo by však měla potvrdit, že letošní české mistrovství se bude vyznačovat velkým bojem o vítězství ve skupině N. Doslova prát se o něj mají, obhájce titulu Michal Gargulák, který však bude tentokrát chybět, neboť se vydal měřit své síly s nejlepšími světovými enkaři na Rally Catalunya a ing. Václav Arazim. Oba mají k dispozici špičkové vozy Mitsubishi Lancer EVO 5. Stejné náčiní vlastní Jiří Tošovský a ing. Marcel Tuček. Spolu s nimi se chystá zaútočit s vozy Subaru Impreza i dvojice týmu ROTO Plzeň, Václav Pech jun., další z mladých, kterým je připisována velká budoucnost a Ladislav Výška.
Úplně naposled jsme si ve výčtu jmen a vozů, které budeme v této soutěži sledovat, nechali jedno opravdu velké překvapení. Je jím účast toho, jenž se doposud objevoval pouze v okruhovém mistrovství. Liberec je však jeho bydliště a atraktivnější vstup mezi soutěžáky si proto Tomáš Vojtěch snad ani nemohl přát. Jeho přestup do mnohem sledovanější disciplíny byl především dílem sponzora, firmy Total, ovšem nemusel prý Tomáše dlouho přemlouvat. On sám považuje soutěžní jezdce za nejlepší řidiče a my si myslíme, že Peugeot 306 Maxi bude výrazným oživením celého startovního pole. Nečekejme však od Tomáše v soutěžní premiéře hned zázraky. On sám také zůstává při zemi.
Nepochybujeme o tom, že Rally Paramo, situovaná do okolí Liberce, Hodkovic nad Mohelkou, Jablonce nad Nisou, Velkých Hamrů a Vysokého nad Jizerou, přiláká velké množství diváků. Na patnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 165 km, z nichž poslední měří 20 km, budou vedle současných bojovat o body i vozy historické i když některým, jako např. automobilu Porsche čtyřnásobných mistrů Evropy manželů Trajboldových, toto označení, alespoň podle vzhledu, příliš nesedí.
Soutěž startuje v pátek 16. 4. 1999 v 16. 00 hod. na nám. Dr. E. Beneše, cíl první etapy je tamtéž v 21. 40 hod. Druhá etapa začíná v sobotu 17. 4. 1999 a účatníci vyjíždějí od ČSAD v Šumavské ulici. Vítěznou posádku Rally Paramo Liberec přivítáme v 16. 00 hod., opět na nám. Dr. E. Beneše.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.