Rychlejší řazení pro MINI

Nová šestistupňová automatická převodovka pro MINI Cooper S.

MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper S oslaví v Detroitu světovou premiéru s šestistupňovou automatickou převodovkou. Lehké a kompaktní soukolí s funkcí Steptronic, adaptivní řízení a velmi krátké časy řazení, které činí jen 1/4 vteřiny, dopomáhají oběma špičkovým modelům MINI k nejvyšší agilnosti a sportovním jízdním výkonům při vysokém komfortu.


Hydraulický měnič točivého momentu s vysokou účinností zaručuje hladké řazení, měnič spojky se stará o rychlou reakci výkonu a nízkou spotřebu paliva. Jako představitel nové generace automatických převodovek přichází novinka s šesti převodovými stupni, ale zároveň s mnohem méně součástkami. Díky tomu může být lehčí a více kompaktní.


Jízdní parametry verzí s automatem jsou oslnivé a téměř identické s hodnotami vozů MINI Cooper S s ručním řazením. Čtyřválcový motor 1.6 s kompresorem a chlazením nasávaného vzduchu dosahuje úctyhodného výkonu 125 kW/170 koní. Zárukou velkého zátahu motoru, který přispívá k výbornému zrychlení, je točivý moment 220 Nm při otáčkách 4000 /min..


Díky sportovnímu ladění automatické převodovky dosáhne nejsilnější MINI nejvyšší rychlosti 220 km/h (Cabrio: 215 km/h) už na pátý převodový stupeň. MINI Cooper S Cabrio zrychlí z klidu na 100 km/h během 7,9 vteřin, top model s pevnou střechou absolvuje stejnou disciplínu za pouhých 7,7 vteřin.


Inovativní řešení převodovky nabízí automatické řazení v různých programech. Řidič může zvolit sportovní (S) nebo komfortní (D) řazení, nabízí se i manuální volba stupňů (Steptronic) pomocí páček na volantu. Elektronické řízení neustále vyhodnocuje jízdní průběh a přizpůsobuje individuálně charakteristiku řazení.


MINI Cooper S automatic se na trhu představí nejdříve v USA a Japonsku, ještě na konci ledna 2005. Od konce února se MINI Cooper S automatic objeví i na dalších trzích – mimo jiné i v Evropě. Také MINI Cooper S Cabrio s touto inovativní převodovkou zažije premiéru na konci února.


V ČR bude nová převodovka součástí doplňkové výbavy za příplatek 47 600 Kč.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...