>
Elegantní Honda FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV sportovním a dynamickým vzhledem. Honda FR-V má netradiční uspořádání sedadel ve dvou řadách po třech místech s novým mechanizmem sklápění sedadel a objemným zavazadlovým prostorem.
Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda v úvahu také význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. A které dítě si nepřeje sedět na předním sedadle spolu se svými rodiči? Vůz FR-V umožňuje toto přání splnit a navíc dává rodičům možnost mít dítě nepřetržitě na očích. Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na zadních sedadlech tak i na prostředním předním sedadle, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u obou zadních krajních sedadel tak i u prostředního sedadla vpředu a zajišťuje bezpečné upevnění dětských sedaček. Každý úchyt je doplněn bodem pro ukotvení sedačky v rámu opěradla. Pokud jsou malé děti usazeny v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, doporučuje Honda aby toto sedadlo bylo posunuto co nejvíce dozadu.
Všechny sedadla jsou samostatná. Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor má objem 439 litrů, po sklopení druhé řady sedadel – tedy ve třísedadlovém uspořádání – se zvětší na 1049 litrů.
Honda se pečlivě věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje airbag obzvláště široký – 86 cm.
Při zahájení prodeje je model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory:
- 1,7 SOHC VTEC s výkonem 92 kW (125 k) a maximálním točivým momentem 154 Nm při 4800 otáčkách za minutu. Srdcem tohoto motoru je vysoce uznávaný systém společnosti Honda VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control = proměnlivé časování a zdvih ventilů), dodávající zvýšený výkon motoru při akceleraci a současně zajišťující nízkou spotřebu benzinu. S tímto motorem je dodávaná pětirychlostní manuální převodovkou.
- 2,0 DOHC i-VTEC s výkonem 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 192 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Díky kombinaci systémů VTEC a VTC podává tento motor vysoký výkon při akceleraci a Šestistupňová manuální převodovka dodávaná s tímto motorem 20 má hladký chod a plynulý přechod mezi jednotlivými stupni. Vzhledem k odstupňování převodových poměrů, konstruovaných tak, aby nejvyšší rychlosti bylo dosahováno na pátém převodovém stupni a rychloběh šestého stupně aby zajišťoval nízkou spotřebu benzinu. Oba uvedené benzinové motory prošly přísnými zkouškami podle normy Euro IV, přičemž emise CO2 byly vyhodnoceny jako nejnižší v dané třídě.
Vzhledem k vysoké úrovni konstrukčního zpracování podvozku má Honda FR-V vysokou stabilitu v zatáčkách i při vysokých rychlostech a cestující maximální cestovní pohodlí díky měkkému odpérování.
Cena šestisedadlové Hondy FR-V s motorem 1,7 VTEC s pětirychlostní převodovkou je 599 000 Kč. Tato cena obsahuje bohatou výbavu – mimo jiné systém ABS+EBD, palubní počítač, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy a okenní airbagy, upevnění dětské sedačky – 1x vpředu a 2x vzadu, kotoučové brzdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem se čtyřmi reproduktory a spodní kryt motoru.
Cena šestisedadlové Hondy FR-V s motorem 2,0 VTEC v provedení Comfort s šestirychlostní převodovkou je 669 000 Kč. Výbava oproti výše uvedené obsahuje navíc stabilizační systém VSA, alarm systém, tempomat a ovládání rádia na volantu.
V roce 2005 bude nabídka motorů rozšířena o naftový motor firmy Honda i-CTDi s objemem válců 2,2 litru v kombinaci se šestistupňovou převodovkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií