Automobiloví nadšenci mají velký důvod, aby se mohli těšit na jaro příštího roku. Pátá generace BMW řady 3 vstoupí na trh s mnoha vylepšeními. Již přes 30 let platí BMW řady 3 za nejlepší vůz své třídy a nová generace s sebou přinese celou řadu novinek od impozantních a zdokonalených motorů po vylepšený podvozek se skvělými jízdními vlastnosti.
Na trhu se novinka objeví 5. března příštího roku se třemi benzínovými a jedním naftovým motorem. Všechny pohonné jednotky se mohou pochlubit zlepšenými parametry, klidným chodem a hospodárností. Každý z motorů je vrcholem dokonalosti.
Řadový šestiválec pro špičkovou verzi BMW 330i nabízí podstatné zvýšení výkonu – o 20 kW (27 k) ve srovnání se svých předchůdcem. Výkon nyní dosahuje 190 kW (258 k). Točivý moment 300 Nm je k dispozici mezi 2500 a 4000 ot/min. Podtrženo a sečteno, tyto vynikající vlastnosti dělají z tohoto třílitrového motoru nejvýkonnější a nejlehčí šestiválec ve své třídě. K dosažení nízké hmotnosti využívá BMW u tohoto motoru hořčík. Hořčík našel uplatnění hlavně v konstrukci klikové skříně a hlavy motoru. Je to vůbec poprvé, co automobilka tuto technologii využije ve velkosériové výrobě, pokles hmotnosti oproti hliníku činí 30 %. Dalším novým charakteristickým znakem tohoto šestiválce je systém BMW VALVETRONIC – variabilní zdvih sacích ventilů odpovídající pozici plynového pedálu. Toto řešení přináší větší efektivitu při tvorbě směsi – vzduch palivo – a rychlejší odezvu motoru. Tato prvotřídní technologie přichází spolu se systémem BMW double-VANOS, což je variabilní časování vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů. BMW 330i zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba je 8,7 l na 100 km.
Další benzínová verze, BMW 325i dosahuje maximální výkon 160 kW (218 k) při 6500 ot/min., maximální točivý moment 250 Nm mezi 2750 a 4250 otáčkami. Motor s objemem 2,5 litru zrychlí BMW 325i z 0 na 100 km/h za 7,1 vteřiny, nejvyšší rychlost je 245 km/h a průměrná spotřeba dosahuje 8,3 l/100 km.
Třetí benzínová verze – BMW 320i je nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Vychází konstrukčně z dvoulitrového motoru dosud určeného pro BMW 318i. Tato prvotřídní motorová jednotka vybavená systémy VALVETRONIC a dlouble-VANOS zaručuje maximální výkon 110kW (150 k) v 6200 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm při 3600 otáčkách. BMW 320i akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,0 vteřin a dává vozu nejvyšší rychlost 220 km/h. Spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu je 7,4 l/100 km.
Naftový motor v BMW 320d znamená nejvyšší dynamiku v každém ohledu. Nechybí mu druhá generace vstřikování paliva systémem common rail stejně jako turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a bezúdržbový filtr pevných částic. Tento čtyřválec dává výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 340 Nm ve 2000 otáčkách. Zrychlení vozu odpovídá dokonalosti motoru, dosahuje stokilometrové rychlosti za 8,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 225 km/h, spotřeba pouhých 5,7 litrů nafty na 100 km. BMW 320d přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.
Standardní výbavou všech verzí BMW řady 3 je šestistupňová manuální převodovka nebo na přání šestistupňová automatická převodovka. Řidič se může spolehnout na perfektně přesné a hladké řazení. Převodovka je nastavena tak, aby řidič nemusel používat příliš vlastní sílu nebo přehnaně tlačit na řadící páku.
Novinkou BMW řady 3 je komfortní typ startování. Řidič musí pouze krátce přidržet startovací tlačítko, aby nastartoval motor. Všechny další operace potom pokračují automaticky bez jakéhokoliv dalšího zásahu.
BMW řady 3 přichází se všemi charakteristickými znaky této značky – s podélně uloženým motorem, poháněnými zadními koly a hmotností perfektně rozloženou mezi nápravy v poměru 50:50.
Přední dvouprvková náprava nově vyvinutá pro BMW řady 3 je kompletně vyrobená z hliníku a zajišťuje optimální rovnováhu jízdní dynamiky a jízdního pohodlí. Směrová stabilita je optimální a valivý hluk je snížen na minimum. A přestože má nízkou hmotnost, hliníková přední náprava je velice pevná a stabilní. Pětiprvková zadní náprava z lehké oceli se samořídicí schopností zaručuje výbornou agilnost a skvělé ovládání za všech podmínek. Mezi další výhody patří precizní jízdní stopa a velmi dobrý jízdní komfort.
Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě – aktivní řízení BMW – bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech. Aktivní řízení nachází soulad mezi agilností, stabilitou a komfortem, což běžné řízení jednoduše nemůže nabídnout. V novém BMW řady 3 je aktivní řízení BMW ještě vylepšeno. Kdykoliv začne řidič brzdit na nebezpečném povrchu jako je led, sníh nebo mokrá vozovka, aktivní řízení rychleji stabilizuje automobil, než by jakýkoliv řidič byl schopen zvládnout.
DSC (Dynamic Stability Control) se v novém BMW objevuje v nejnovější generaci a zajišťuje bezpečnost na nejvyšší úrovni. U šestiválcových modelů systém DSC přichází s užitečnými funkcemi jako je např. „suché brždění“. Jde o funkci zaručující, že jsou při dešti automaticky lehkým přibržděním brzdové kotouče zbavovány vody a reakce brzd je tak rychlejší. Start-Off Assistant zamezuje, aby automobil popojel dozadu v momentě, když při rozjezdu stojí v kopci a anti-dive control zabrání při zastavení cuknutí v důsledku napružení brzd, čímž je zastavení sametově měkké i při razantním zpomalení.
Díky svému jedinečnému designu je BMW řady 3 jedinečným a sebevědomým vozem, který se může pochlubit dynamickým, ale zároveň i elegantním sportovním charakterem. BMW řady 3 harmonizuje tvary BMW Z4 a BMW řady 1 s elegancí BMW řady 5 a řady 7. Charakteristickými znaky jsou krátké převisy karosérie, prosklené plochy sahající hodně dozadu a dlouhá kapota motoru. Nový model je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený, prostorný a odráží životní styl cílových skupin pro nové BMW. Celková délka vozu je 452 cm, šířka 182 cm a výška činí 142 cm, rozvor kol dosahuje 276 cm.
Novinka je karoserie ještě tužší, ale zároveň lehčí než předchozí. Inteligentní odlehčená technika využívá speciálně vyvinutou lisovací technologii. Tuhost karosérie vzrostla ve srovnání s předchůdcem o 25% bez navýšení hmotnosti. BMW řady 3 je navržena tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v crash testech EuroNCAP. Jde také o jedno z prvních automobilů na světě plně připravené na extrémní boční crash testy podle metodiky USA a na vysokorychlostní nárazový testy zezadu – také podle Spojených států. Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy.
Kromě duálních halogenových světel dodávaných v základní výbavě, má zákazník možnost vybrat si bi-xenonová světla s nebo bez adaptivních funkcí. Dynamicky nastavitelná poloha světel a bi-xenonová světla, která se natáčejí spolu s volantem , zaručují perfektní osvětlení vozovky. Výsledkem je lepší výhled pro řidiče.V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu brzdových světel s mírou sešlápnutí pedálu nebo při aktivaci systému ABS. Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu. BMW řady 3 přichází také standardně s runflat pneumatikami umožňující řidiči dojezd až 250 km po propíchnutí pláště rychlostí maximálně 80 km/h.
Vnitřek nového BMW řady 3 je moderní a harmonický, prostorný a přitom útulný. Je to sedan střední třídy nejen pohodlný a komfortní, ale má i silný sportovní charakter. Palubní deska dává řidiči všechny informace, které potřebuje, zaručuje mu optimální srozumitelnost. Středová konzole nabízí komfort, je v perfektním dosahu řidiče i předního spolujezdce. Nová trojka kombinuje optimální ovládání s prvotřídní ergonomií. Komplexní systém velkého množství informací je dobře zorganizován pomocí systému iDrive, který se dodává v příplatkové výbavě spolu s navigačním zařízením, jehož displej se nachází uprostřed přístrojové desky. Ovladač zvaný Controller umožňuje řidiči výběr z různých funkcí a navádí jej podle individuálního menu. Systém iDrive nahrazuje v kabině běžná tlačítka, bezklíčové otevírání dveří dodávané v příplatkové výbavě odsouvá konvenční klíč do historie. Systém komfortního přístupu zaručuje přístup do vozu a nastartování motoru dokonce bez dotyku ovladače. A ve spojení s pamětí tohoto ovladače v rámci osobního profilu také automatické nastavení polohy sedadel, zrcátek, automatické klimatizace a rádia již při příchodu k vozidlu podle řidičova posledního nastavení.
Pro maximální komfort a pohodlné ovládání vozu má BMW řady 3 mimořádně rychlé ochlazování a vyhřívání interiéru. Díky duálnímu systému klimatizace si mohou řidič, spolujezdec vpředu i vzadu nastavit individuální teplotu.
Široká škála informací a zábavy v novém BMW řady 3 pochází z luxusní modelů BMW. Zákazník má možnost vybrat si navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu. V BMW řady 3 je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií