Fotografie nejčistšího rodinného automobilu s unikátním pohonem Toyota Hybrid Synergy Drive při jeho včerejším představení novinářům:
Po šesti letech a 140 000 prodaných hybridních vozech Toyota Prius první generace přichází značka Toyota s druhou, mnohem vyspělejší generací tohoto nejúspěšnějšího automobilu. Nová Toyota Prius v současnosti přichází se zajímavou kombinací futuristického designu a vyspělé technologie přinášející dynamiku, komfort a prostor automobilů segmentu D při spotřebě paliva vozů segmentu B.
Unikátní kombinovaný systém pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive, který je použit v nové generaci modelu Prius, je bezpochyby nejčistším druhem pohonu současných automobilů. Zároveň ukazuje, že nízké škodlivé emise nemusí nutně znamenat omezenou dynamiku nebo kompromisní vnitřní prostornost.
Toyota Prius nabízí spotřebu paliva, která je obvyklá u malých vozů vybavených naftovým motorem. Díky tomu jsou škodlivé emise CO2 a sloučenin dusíku na velmi nízké úrovni, přičemž produkce pevných částic v případě zážehového motoru neexistuje. V kombinovaném režimu činí spotřeba 4,3 l/100 km, mimo město 4,2 l/100 km a ve městě 5,0 l/100 km. Tyto hodnoty ukazují, že Prius má nejnižší hodnoty spotřeby mezi automobily segmentu B.
Nová generace hybridního systému pohonu, která se objevila v druhé generaci modelu Prius, byla vyvinuta v rámci revolučního konceptu nazývaného Hybrid Synergy Drive. Zatímco v běžných hybridních systémech má hlavní úlohu spalovací motor a elektromotor je spíše jeho doplňkem, v případě systému Toyota Hybrid Synergy Drive hraje elektromotor v dynamice vozu mnohem důležitější roli.
Nový Prius s přehledem plní emisní normu EURO IV. Obsah uhlovodíků, resp. oxidu dusíku je o 80, resp. 87,5 % nižší, než vyžaduje norma EURO IV pro zážehové motory. Význam těchto hodnot stoupá, s tím, že mnoho současných naftových motorů normu EURO IV dosud nesplňuje. Toyota Prius navíc produkuje o plných 96 % méně sloučenin dusíku (NOx) než vyžaduje zmiňovaná norma pro naftové motory. Prius produkuje pouhých 104 g CO2 na kilometr, přičemž v kombinovaném režimu se dostane dokonce pod hranici 100 g/km (99 g/km CO2).
Výkonnější motor o objemu 1,5 l spolupracuje s menším a účinnějším elektromotorem. Obě tyto pohonné jednotky zajišťují dynamiku automobilu střední třídy. Elektromotor je nyní výkonnější než konvenční motory o objemu 1,0 až 1,2 l, jeho točivý moment je přitom 400 Nm (v rozmezí 0-1200 ot./min) na úrovni šestiválcových dieselů. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h pod 11 s, což je o skoro 3 s lepší čas než v případě předchozího modelu a přibližně stejná hodnota jako u vozu střední třídy vybaveného dvoulitrovým dieselem.
Cena Toyoty Prius v základní výbavě je 809 900 Kč. Výbava vozu je opravdu bohatá, obsahuje mimo jiné startování tlačítkem, automatickou bezestupňovou převodovku, systémy ABS+EBD+BA, VSC+TRC, ECB, airbag řidiče a spolujezdce, 2 boční a 4 hlavové airbagy, tempomat, elektrický posilovač řízení, automatickou klimatizaci s elektrickým pohonem kompresoru, dotykový multiinformační displej, audio-rádio s 6 reproduktory a s CD přehrávačem s ovládáním na volantu a samozřejmě prvky výbavy u vozů této cenové skupiny v základní výbavě zpravidla obsažené.
Cena Toyoty Prius ve výbavě + je 939 900 Kč. Výbava vozu navíc obsahuje audio-rádio s 9 reproduktory s CD changerem a kazetovým přehrávačem s ovládáním na volantu, navigaci včetně s hlasovými instrukcemi a hlasovým ovládáním i s ovládáním na volantu, hands free –bluetooth, Smart Entry&Start Systém a přední mlhová světla.
V příštím týdnu vás seznámíme s technickými detaily tohoto zajímavého modelu včetně jeho ovládání a poznatků při řízení z krátké testovací jízdy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií