Pilot týmu Peugeot Marcus Grönholm dokončil úvodní etapu Korsické rallye na páté pozici, hned za ním dojela týmová dvojka Cedric Robert. Třetí pilot Peugeotu 307 WRC Freddy Loix přenocuje na jedenáctém místě.
Úvodní etapa se skládala ze čtyř dlouhých rychlostních zkoušek a provázelo ji proměnlivé počasí. Vybrat správné pneumatiky se tak stalo téměř nadlidským úkolem. Trať soutěže obsahuje některé nové úseky, ale také již klasické rychlostní zkoušky.
Marcus se na začátku soutěže necítil příliš jistě a v poledním servisu udělal pár změn v nastavení vozu. Odpoledne se jeho výkon zlepšil a zajel i druhý nejrychlejší čas. Peugeot 307 WRC byl celý den absolutně spolehlivý, Marcus však stále nenašel správné nastavení vozu, které by mu umožnilo jet na sto procent.
Marcus řekl: “Dnešní den byl trochu zvláštní. Ráno jsem se necítil vůbec v pohodě, ale odpoledne to bylo již lepší. Podmínky byly extrémně obtížné, i díky tomu, že ovladatelnost našeho vozu nebylo zdaleka perfektní. Stále to ale stačí na pozici, která zaručuje slušný bodový zisk. Jsem si jist, že se zítra můžeme pořadím posunout ještě výš.“
Cedric Robert ví, že pro ranní rychlostní zkoušky vybral příliš tvrdé pneumatiky. Odpolední úseky zajel již mnohem lépe a v celkovém pořadí se posunul směrem vzhůru. Mladý Francouz jel s jistotou a také jeho vůz byl celý den naprosto spolehlivý. Do zítřejší etapy bude nastupovat s vědomím, že má velkou šanci na další vylepšení své pozice.
“Rozhodně to nebyl špatný start,“ řekl Cedric. “Ranní kolo rychlostních zkoušek bylo velmi obtížné, ale já jsem každým dalším odjetým kilometrem získával větší jistotu. Korsická rallye je určitě úplně jinou zkušeností, než jakou jsem zažil při mém posledním startu s 307 WRC v Německu.“
Freddy Loix prožil obtížný den. Ani jemu se nedařilo najít ideální nastavení vozu. Navzdory úpravám, které udělal v poledním servisu, nedostal se do ideální pohody ani v odpoledních rychlostních zkouškách.
“Dnes jsem měl pár velkých problémů,“ řekl Belgičan. “Vůz byl chvíli nedotáčivý a pak zase přetáčivý. Auto šlo stále do smyku a mě se vůbec nedařilo získat potřebnou jistotu. Večer musíme důkladně popřemýšlet, co je třeba změnit. Jsem si jistý, že najdeme způsob, jak náš výkon zítra zlepšit.“
S tovární podporou nastoupil do soutěže i Nicolas Vouilloz. Jeho Peugeot 206 WRC však postihla porucha vodní pumpy, motor se začal přehřívat a francouzský pilot musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit.
Pořadí po 1. etapě:
- 1. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.15.50.6
- 2. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.16.05.7
- 3. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.16.25.7
- 4. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 1.16.41.2
- 5. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.16.57.4
- 6. ROBERT, Cédric Peugeot 307 WRC 1.17.39.7
- 7. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 1.18.08.4
- 8. SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC 1.18.22.2
- 9. BENGUE, Alexandre Peugeot 206 WRC 1.18.23.6
- 10. SCHWARZ, Armin Skoda Fabia WRC 1.18.29.9
- 11. LOIX, Freddy Peugeot 307 WRC 1.18.38.0
Zítřejší den se skládá z dalších čtyř obtížných rychlostních zkoušek. Dle předpovědi by mělo být zítřejší počasí mnohem proměnlivější, než dnešní.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií