Pilot týmu Peugeot Harri Rovanperä a získal tak cenné body jak pro sebe, tak pro tým.
Harri ztratil první den soutěže mnoho času po problémech s převodovkou. Nevzdal se a probojoval se až na pozici zaručující body a to i přesto, že byl během druhé a třetí etapy znevýhodněn startovní pozicí. Na trať vyrážel mezi prvními a to nebylo v neustále se měnících podmínkách příliš dobré. Letošní ročník Britské rallye byl přesunut na září, ale hlavní rys soutěže zůstal nezměněný. Z oblohy padal často hustý déšť a tyto podmínky velice ztěžovaly volbu pneumatik. Harri sváděl v poslední den soutěže velkou bitvu o celkové šesté místo. Po velkém úsilí tuto pozici uhájil, když také v poslední etapě zajel několik rychlých časů.
Harri řekl: “Tato soutěž pro mě nebyla jednoduchá. Úvodní den bylo těžké najít ideální tempo a druhý byl velmi ovlivněn špatným počasím. Postupem času jsem byl s vozem více a více spokojen. Byl jsem pak schopen zajet i několik nadějných výsledků. Ke kvalitním časům mi pomohla i dobrá volba pneumatik. Mým úkolem bylo získat při této soutěži co nejvíce bodů pro tým Peugeot. Jsem potěšen, že se mi toho podařilo dosáhnout.“
Bohužel Harriho týmový kolega Marcus Grönholm už tak šťastný nebyl. Přitom první den bojoval o vedení v soutěži. Marcus byl odhodlán druhý den zaútočit a posunout se možná i na první místo, ale na RZ10 ho rozptýlilo varovné světlo přístrojové desky. Jako obvykle si zkracoval levou zatáčku, ale za balíkem slámy byl na vnitřní straně kovový sloupek, o který Marcus urazil přední kolo své 307 WRC.
Také Daniel Carlsson cíl soutěže nespatřil. Úvodní den soutěže vjel do jedné ze zatáček příliš rychle a skončil mimo trať. Auto sklouzlo do příkopu a v okolí nebyl dostatek diváků, kteří by pomohli dostat vůz zpátky na trať. Díky systému SupeRally ale mohl mladý Švéd odstartovat i do druhé a třetí etapy. S 307 WRC jel vůbec poprvé, a tak se s vozem především seznamoval. Přesto zajel i několik povzbudivých časů.
Šéf týmu Peugeot Sport Corrado Proverra řekl: “Další soutěž, na které jsme nedosáhli na stupně vítězů. Zdá se, že osud je v této chvíli proti nám. Je to velká škoda. Vůz jasně prokazuje své kvality, což ukazují i časy Daniela Carlssona. Doufejme, že to v Itálii bude lepší.“
Konečné pořadí Britské rallye
- 1. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 3.42.39.5
- 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 3.42.45.8
- 3. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 3.45.33.2
- 4. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 3.46.21.6
- 5. DUVAL, François Ford Focus WRC 3.47.20.8
- 6. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 3.49.24.4
- 7. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 3.49.47.8
- 8. STOHL, Manfred Peugeot 206 WRC 3.52.59.6
- 9. VOUILLOZ, Nicolas Peugeot 206 WRC 3.57.51.8
- 10. WARMBOLD, Antony Ford Focus WRC 3.58.28.8
World Championship 2004 – jezdci:
- 1.Sebastien Loeb 92
- 2.Petter Solberg 64
- 3.Markko Martin 59
- 4.Carlos Sainz 55
- 5.Marcus Gronholm 47
- 6.François Duval 43
- 7.Mikko Hirvonen 23
- 8.Harri Rovanpera 20
- 9.Janne Tuohino 16
- 10.Freddy Loix 7
- 11.Daniel Carlsson 6
- 12.Gilles Panizzi 6
- 13.Cedric Robert 4
- 14.Manfred Stohl 4
Značky
- 1.CITROEN 150
- 2.FORD 112
- 3.SUBARU 91
- 4.PEUGEOT 76
- 5.MITSUBISHI 17
Mistrovství světa v automobilových soutěžích pokračuje za dva týdny na Sardinii. Jedná se o novou, plně šotolinovou rallye. Italská rallye je třináctým podnikem světového šampionátu a koná se 1.-3. října. Harri Rovanperä již v minulosti na Sardinii vyhrál a těší se, že si tento úspěch zopakuje i po zařazení soutěže do seriálu mistrovství světa.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií