Rovanperä získal pro Peugeot na Britské rallye (16. – 19. 9. 2004) body

Britskou rallye dokončil na šestém místě.

Pilot týmu Peugeot Harri Rovanperä a získal tak cenné body jak pro sebe, tak pro tým.


Harri ztratil první den soutěže mnoho času po problémech s převodovkou. Nevzdal se a probojoval se až na pozici zaručující body a to i přesto, že byl během druhé a třetí etapy znevýhodněn startovní pozicí. Na trať vyrážel mezi prvními a to nebylo v neustále se měnících podmínkách příliš dobré. Letošní ročník Britské rallye byl přesunut na září, ale hlavní rys soutěže zůstal nezměněný. Z oblohy padal často hustý déšť a tyto podmínky velice ztěžovaly volbu pneumatik. Harri sváděl v poslední den soutěže velkou bitvu o celkové šesté místo. Po velkém úsilí tuto pozici uhájil, když také v poslední etapě zajel několik rychlých časů.


Harri řekl: “Tato soutěž pro mě nebyla jednoduchá. Úvodní den bylo těžké najít ideální tempo a druhý byl velmi ovlivněn špatným počasím. Postupem času jsem byl s vozem více a více spokojen. Byl jsem pak schopen zajet i několik nadějných výsledků. Ke kvalitním časům mi pomohla i dobrá volba pneumatik. Mým úkolem bylo získat při této soutěži co nejvíce bodů pro tým Peugeot. Jsem potěšen, že se mi toho podařilo dosáhnout.“


Bohužel Harriho týmový kolega Marcus Grönholm už tak šťastný nebyl. Přitom první den bojoval o vedení v soutěži. Marcus byl odhodlán druhý den zaútočit a posunout se možná i na první místo, ale na RZ10 ho rozptýlilo varovné světlo přístrojové desky. Jako obvykle si zkracoval levou zatáčku, ale za balíkem slámy byl na vnitřní straně kovový sloupek, o který Marcus urazil přední kolo své 307 WRC.


Také Daniel Carlsson cíl soutěže nespatřil. Úvodní den soutěže vjel do jedné ze zatáček příliš rychle a skončil mimo trať. Auto sklouzlo do příkopu a v okolí nebyl dostatek diváků, kteří by pomohli dostat vůz zpátky na trať. Díky systému SupeRally ale mohl mladý Švéd odstartovat i do druhé a třetí etapy. S 307 WRC jel vůbec poprvé, a tak se s vozem především seznamoval. Přesto zajel i několik povzbudivých časů.


Šéf týmu Peugeot Sport Corrado Proverra řekl: “Další soutěž, na které jsme nedosáhli na stupně vítězů. Zdá se, že osud je v této chvíli proti nám. Je to velká škoda. Vůz jasně prokazuje své kvality, což ukazují i časy Daniela Carlssona. Doufejme, že to v Itálii bude lepší.“

Konečné pořadí Britské rallye

  • 1.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    3.42.39.5
  • 2.    LOEB, Sebastien     Citröen Xsara WRC    3.42.45.8
  • 3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.45.33.2
  • 4.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.46.21.6
  • 5.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    3.47.20.8
  • 6.    ROVANPERÄ, Harri    Peugeot 307 WRC    3.49.24.4
  • 7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.49.47.8
  • 8.    STOHL, Manfred    Peugeot 206 WRC    3.52.59.6
  • 9.    VOUILLOZ, Nicolas    Peugeot 206 WRC    3.57.51.8
  • 10.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    3.58.28.8

World Championship 2004 – jezdci:

  • 1.Sebastien Loeb 92
  • 2.Petter Solberg 64
  • 3.Markko Martin 59
  • 4.Carlos Sainz 55
  • 5.Marcus Gronholm 47
  • 6.François Duval 43
  • 7.Mikko Hirvonen 23
  • 8.Harri Rovanpera 20
  • 9.Janne Tuohino 16
  • 10.Freddy Loix 7
  • 11.Daniel Carlsson 6
  • 12.Gilles Panizzi 6
  • 13.Cedric Robert     4
  • 14.Manfred Stohl 4 

Značky

  • 1.CITROEN 150
  • 2.FORD 112
  • 3.SUBARU     91
  • 4.PEUGEOT 76
  • 5.MITSUBISHI 17

Mistrovství světa v automobilových soutěžích pokračuje za dva týdny na Sardinii. Jedná se o novou, plně šotolinovou rallye. Italská rallye je třináctým podnikem světového šampionátu a koná se 1.-3. října. Harri Rovanperä již v minulosti na Sardinii vyhrál a těší se, že si tento úspěch zopakuje i po zařazení soutěže do seriálu mistrovství světa.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...