Pět týdnů poté, co Citroën získal titul v Poháru konstruktérů mistrovství světa v Číně, čeká Citroën další rozhodující víkend.
Závodní víkend proběhne v Thajsku 400 km severovýchodně od Bangkoku
– v malém městě Buriram, které je známé i ve světě velkého sportu díky místnímu fotbalovému klubu. Chang International Circuit, který byl postavený hned v sousedství stadionu pro 32.000 sedících diváků, byl oficiálně otevřen teprve před rokem v říjnu 2014. Trať dlouhá 4554 metrů, navržená architektem Hermannem Tilkem s homologací FIA Grade 1, vůbec poprvé přivítá podnik FIA mistrovství světa.
Vzhledem k tomu, že Citroën už si zajistil titul v Poháru konstruktérů
– bude veškerá pozornost po zbytek sezony 2015 upřena na pořadí jednotlivců, v němž vše hraje do karet José María Lópezovi. Po pěti pole position, osmi vyhraných závodech a 16 pódiových umístěních z 20 závodů zaznamenal Argentinec už 396 bodů. Na svého týmového kolegu Yvana Mullera už má náskok 75 bodů, nicméně pouze Muller může Pechita ještě o druhý titul po sobě připravit. Na druhou stranu může López slavit už tento víkend! Buriram je v thajštině označován za Město štěstí. Bude právě tohle šťastným znamením?
Lídr šampionátu José María López říká:
„Opravdu se těším na tento víkend. Připravoval jsem se opravdu dobře a také dobře vím, kolik bodů potřebuji získat, abych se stal mistrem světa. Samozřejmě platí, že o co nejlepší výsledek se snažím kdykoli sednu do mého Citroënu C-Elysée WTCC. Ale tento víkend je mým jediným cílem právě titul mistra světa. Bylo by skvělé jej dosáhnout tak, že vyhraju, ale v závodní bitvě mi půjde o to, abych si zajistil potřebné body. Budu tak víc bojovat sám se sebou než s mými soupeři!“
„Od doby, kdy jsem se v roce 2014 stal mistrem světa, můj život se změnil. Každé ráno vstávám s úsměvem na tváři, prožívám dobré období a Citroën s tím má co do činění. Lidé vědí, čeho jsem nyní schopen, vítězit a jít tvrdě za svým cílem. Moji soupeři, resp. moji týmoví kolegové, jsou lépe připraveni než kdykoli předtím. Ale konkurence šla obecně nahoru. I když statistky mluví jinak, já vidím tuto sezonu ještě mnohem náročnější než tu loňskou. Kdybych vyhrál druhý titul, byl bych ještě spokojenější!“
Yvan Muller říká:
„Stále mám matematickou šanci na titul, ale příliš reálně to nevidím. Musel bych zajet dva perfektní víkendy a doufat, že Pechito vyjde bodově naprázdno. To vypadá hodně přitažené za vlasy. Zkusím si to užít a pokusím se ještě vyhrát nějaký závod.“
Bleskurychlý okruh
Thajský okruh bude úplně novým pro všechny týmy a jezdce WTCC, má některé zajímavé rysy. „Co se průměrné rychlosti týče, bude Buriram druhým nejrychlejším po Nürburgringu a před Vila Realem,“ soudí José María López. „Není tam moc úzkých zatáček a budeme moci jet po většinu času naplno. Podle mě je zatáčka číslo 4 obzvlášť zajímavá. Trochu mi připomíná zatáčku Signes na okruhu Paula Ricarda, i když je levotočivá. Dráha je široká, s čistými asfaltovými sekcemi, budeme ale muset být opatrní, abychom nevyjížděli z tratě. Dalším důležitým faktorem bude počasí: nečeká nás jen horko, ale i vlhko. Budou to patrně nejnáročnější podmínky za celou sezonu.“
„Vypadá to jako celkem pěkný okruh. Dlouhé rovinky a široká trat umožní předjíždění,“ přidává se Yvan Muller. „Nehledě na to, že jsou to pravotočivé zatáčky, je to hodně podobné okruhu v Moskvě. To by se pak dalo předjíždět na startu a v cíli stejně jako v Moskvě. Myslím, že závody budou zajímavé a doufám, že je budou sledovat velké davy fanoušků. Je skvělé podívat se do Thajska a přivážet tam mezinárodní motorsport s tím, že FIA WTCC bude průkopníkem závodů na zdejším novém okruhu.“
Bitvy na všech úrovních
Aktuálně třetí v mistrovství světa je Sébastien Loeb, který na Yvana Mullera ztrácí 39 bodů. Už je sice mimo hru o titul, ale devítinásobný mistr světa v rally může při klopýtnutí soupeře ještě myslet na druhou příčku. Ma Qing Hua je čtvrtý se ztrátou 100 bodů. Čínský pilot v poslední době předvádí vynikající výkony, ale chybělo mu více štěstí na jeho domácím podniku, a tak má v patách trojici pronásledovatelů Norbert Michelisz, Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro. Tyto čtyři piloty dělí mezi sebou pouhých 13 bodů, což slibuje velkou bitvu!
PROGRAM
Sobota 31.října je vyhrazena pro tři volné tréninky po půlhodině
- od 9.00 hod.
- od 14.30 hod.
- od 17.00 hod.
Program na neděli
- kvalifikace začne v 10 hodin
- závody, každý na 11 kol, odstartují v 16.25 a 17.30
- vzhledem k tomu, že slunce zapadá v 5.40, cílový praporek už závodníci uvidí za tmy.
Více na:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií