Citroën na Rally Francie – Tour de Corse (1. – 4. října 2015)

Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team se po Tour de Corse vrátil na druhé místo v Poháru konstruktérů světového šampionátu FIA WRC, když oba jeho vozy dojely v nejlepší šestce.

Na jihu Korsiky panovaly i v neděli na tratích náročné podmínky

Mezi Porto – Vecchio a Ajaccio musela každá posádka absolvovat tři závěrečné rychlostní zkoušky s téměř 95 kilometry bez sebemenší servisní přestávky. Před startem RZ 7 a Power Stage byly pouze dvě zóny pro výměnu pneumatik. V některých sekcích překvapily jezdce mokré úseky, ale piloti Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu se soustředili na uhájení svých pozic s cílem vrátit se na druhé místo v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů. Jen 6,5 sekundy před Kevinem Abbringem figuroval v neděli ráno Kris Meeke, aby na RZ 8 byl svědkem toho, jak jeho soupeř vyjel mimo trat. Severoirský pilot si tak otevřel cestu k finiši těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě.

Mads Østberg

– vytěžil z vypadnutí Kevina Abbringa, ale už nebyl schopný se dostat přes Haydena Paddona do konce rally. Norský jezdec si ale udržel šestou příčku, na které získal důležité body pro tým, které mu umožnily návrat na druhou příčku šampionátu a jemu samotnému upevnit čtvrtou pozici v pořadí pilotů mistrovství světa FIA WRC.

Stéphane Lefebvre

– dál pokračoval ve sbírání zkušeností a učení se na jedné z nejnáročnějších asfaltových rally v mistrovství světa. Talentovaný francouzský pilot jel na DS 3 WRC s namixovanými pneumatikami, kombinujícími tvrdé a měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport, poprvé. Svou první Tour de Corse dokončil na 11. pozici méně než 14 sekund od nejlepší desítky. Stéphane Lefebvre dostal další možnost sbírat zkušenosti na DS 3 WRC také na další rally, na Rally RACC Katalánsko – Costa Daurada.

V šampionátu juniorů FIA WRC dál suverénně vede Quentin Gilbert

Vyhrál už čtvrtou soutěž letošní sezony s DS 3 R3 Max a napodobil Stéphane Lefebvra jako mistra světa v juniorské kategorii, další sezonu tak bude pilotovat DS 3 R5 v šampionátu kategorie WRC2.

 Co také řekli…

Yves Matton (stájový šéf Citroën Raing):

„Jedním z našich cílů je skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Skončit s oběma vozy DS 3 WRC v první šestce na Tour de Corse, znamená znovu se vrátit na druhé místo. Na rally, která byla nakonec mimořádná, je náš výsledek uspokojivý. Ještě nám zbývají dvě rally do konce sezony, abychom si umístění pojistili. Ve Španělsku a Walesu se na dosažení tohoto cíle budeme plně soustředit.“

Kris Meeke:

„Byla to náročná rally s jedněmi z nejnáročnějších podmínek. Od startu jsem se cítil sebevědomě, ale chtěl jsem celou rally absolvovat bez větších problémů. V neděli ráno jsme nečekali tak kluzké tratě. Čtvrté místo považujeme za slušný výsledek. Chtěl jsem být trochu rychlejší, ale zaznamenané body moje a Madsovy jsou velmi důležité. Na konci rally z toho bylo druhé místo v Poháru konstruktérů.“

Mads Østberg:

„Počasí udělalo rally velice náročnou. Nebyl jsem ještě nikdy svědkem takových podmínek. První den jsme se pokoušeli vejít se na stupně vítězů a dělali jsme pro to opravdu všechno. Když tratě oschly, už jsme nebyli tak rychlí a přišli jsme o pátou pozici. Šestá příčka je ale dobrá pro nás a oba šampionáty. Je nezvyklé, pouštět se na tak dlouhé rychlostní zkoušky, na nich potřebujete mít pod kontrolou brzdy a pneumatiky. Nyní se zaměříme na Rally Katalánsko, kde nás čeká smíšený povrch. Už se těším, až se zase vrátíme na šotolinu, o kterou jsme přišli na Rally Austrálie.“

Stéphane Lefebvre:

„Na Tour de Corse jsem ještě lépe poznal DS 3 WRC. Podmínky byly náročné v prvních dvou dnech. Nechtěl jsem zbytečně riskovat a chtěl jsem odjet co nejvíc kilometrů. Když cesty oschly, byli jsme schopní naznačit, jak rychlí můžeme být. Byli jsme ale omezeni našimi menšími zkušenostmi, lepší počasí nám dává příležitost ukázat, co v nás je. Bohužel jsme udělali chybu na Power Stage, která nás stála umístění v první desítce.“

Jak šly poslední kilometry…

RZ 7 – Sotta – Chialza (36,71 km)

Startovalo se už v 7.25, kdy tratě byly stále mokré na některých místech. Sébastien Ogier vyhrál tuto rychlostní zkoušku před Jari – Matti Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. Kris Meeke se dostal před Kevina Abbringa a upevnil si čtvrté místo celkově, zatímco Mads Østberg ztratil s narůstajícím tlakem Haydena Paddona v boji o šestou pozici. Stéphane Lefebvre najel více než 10 sekund na Otta Tanaka v souboji o 11.příčku. Dani Sordo zaútočil a polepšil si o dvě místa.

RZ 8 – Zerubia – Martini (41,46 km)

Kevin Abbring, průběžně pátý, vyjel z trati. Všichni piloti za ním se posunuli výš. Hayden Paddon byl pátý a dostal se před Madse Østberga. Dani Sordo si připsal vítězství v rychlostní zkoušce před Sébastienem Ogierem. Kris Meeke zůstal čtvrtý, Stéphane Lefebvre stáhl náskok Ott Tanaka v souboji o bodovanou příčku.

RZ 9 – Bisinao – Agosta Plage – Power Stage (16,74 km)

Sébastien Ogier, Robert Kubica a Jari – Matti Latvala se podělili o bonusové body. Dani Sordo se v poslední zkoušce posunul na 7. místo za šestého Madse Østberga, Kris Meeke skončil čtvrtý. Rally Vyhrál Jari-Matti Latvala před Elfynem Evansem a Andreasem Mikkelsenem. Stéphane Lefebvre nezvládl vůz v poslední vlásence a spadl na 11. místo.

Konečné pořadí

  1. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:39:46.7
  2. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +43.1
  3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +46.3
  4. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +1:33.4
  5. Hayden Paddon / John Keenard (Hyundai i20 WRC) +1:53.6
  6. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +1:59.8
  7. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +2:10.4
  8. Bryan Bouffier / Thibault de la Haye (Ford Fiesta RS WRC) +2:12.8
  9. Stéphane Sarrazin / Jacques-Julien Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.3
  10. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.0
  11. Stéphane Lefebvre / Stéphane Prévot (DS 3 WRC) +3:56.3…

Nejrychlejší časy celkem

Sébastien Ogier 4 – Elfyn Evans, Jari-Matti Latvala a Dani Sordo 1 – Robert Kubica 1

Vedení v soutěži

  • RZ 1 a 2: Sébastien Ogier a Robert Kubica
  • RZ 3 až 5: Elfyn Evans
  • RZ 6 až 9 (cíl): Jari-Matti Latvala

Mistrovství světa – Pořadí pilotů

  1. Sébastien Ogier 238
  2. Jari-Matti Latvala 160
  3. Andreas Mikkelsen 126
  4. Mads Østberg 98
  5. Thierry Neuville 86
  6. Kris Meeke 83
  7. Elfyn Evans 81
  8. Hayden Paddon 66

12. Khalid Al-Qassimi 9

29. Stéphane Lefebvre 1

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport 369
  2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 184
  3. Hyundai Shell WRT 183
  4. M-Sport WRT 170…

Více na:

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...