Nová sportovní čtyřsedadlová Honda Type-R důstojně navazuje na úspěšné sportovní vozy Integra Type-R a Accord.
Nový dvoulitrový benzinový motor s vyspělou technologií DOHC i-VTEC se již osvědčil u modelu Honda Stream. U Hondy Type-R se jeho výkon zvýšil na 147 kW (200 k), který dosahuje při 7400 ot/min. Maximální kroutící moment 196 Nm dosahuje při 5900 ot/min. Již při 3000 ot/min však motor dosahuje více než 180 Nm. Výrazně plochá křivka výkonu mě umožňovala předjíždění i na krátkém úseku většinou bez nutnosti podřaďování rychlosti. Jinak samozřejmě při otáčkách od 5500 jsem vnímal akceleraci vozu řádově vyšší. Šestistupňová manuálně řazená převodovka se mi velmi pohodlně, dobře a přesně řadila. Převodovka má mezi jednotlivými rychlostními stupni malé rozdíly, tak při 4000 ot/min jsem na trojku dosahoval rychlosti 64km/h, na stejné otáčky na čtyřku 84 km/h (rozdíl 20 km/h), na pětku 104 km/h (rozdíl 20 km/h) a na šestku 136 km/h, což je od páté rychlosti větší rozdíl (rozdíl 32 km/h). Při opravdu plně sportovní jízdě, kdy jsem využíval spíše horní poloviny otáček motoru, jsem musel často řadit a tak jsem plně docenil již uvedené snadné, mimořádně rychlé a přesné řazení s krátkými drahami.
Výrobce udává maximální rychlosti 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekund. Překonat maximální rychlost není problémem: vždyť při zařazeném šestém rychlostním stupni při 7000 ot/min jsem dosáhl na dálnici v Německu rychlosti 238 km/h, při teoretickém výpočtu bych tedy při maximálních otáčkách motoru, kdy zasáhne elektronický omezovač otáček (při cca 8200 ot/min) musel dosáhnout rychlosti podstatně vyšší než udává výrobce.
Možnost plně sportovní jízdy s výbornou ovladatelností vozu mě umožňovala dokonalá konstrukce podvozku, vybaveného tvrdšími tlumiči a sportovními příčnými stabilizátory vpředu i vzadu. Při testu jsem ocenil u Hondy Type-R citlivé řízení, přesné držení stopy i v prudkých zatáčkách při vyšších rychlostech, minimální naklánění a při jízdě její celkově neutrální chování. K jízdním vlastnostem přispělo jistě i zvýšení tuhosti karoserie oproti třídveřovému Civicu až o 23 %. Motor je velmi dobře odhlučněn, hluk od pneumatik se však poměrně více přenáší do interiéru vozu. Tvrdší pérování odpovídá sportovnímu charakteru vozu.
Při testu jsem dosáhl kombinované spotřeby přesně 8,9 l/100 km, tedy spotřeby i uváděné výrobcem. Jezdil jsem jen se spolujezdcem a bez zavazadel, avšak plně sportovní jízdou.
V interiéru vozu je dostatek místa, sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. K pohodlnému řazení přispívá i to, že řadící páka je umístěna stejně jako u pětidveřové verze na přístrojové desce a tedy blízko volantu. Zavazadlový prostor má objem 315 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 610 litrů při naplnění po dolní hranu zadních oken.
Honda Civic Type-R je v nabídce s jedním stupněm výbavy, která je velmi rozsáhlá a zahrnuje mimo jiné ABS s elektronickým rozdělením brzdného účinku EBD, airbagy řidiče i spolujezdce, kotoučové brzdy, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka elektricky vyhřívaná, dálkově ovládané centrální zamykání a imobilizér. Sportovní charakter vozu dále umocňují sportovní sedadla s výborným bočním vedením, střešní spoiler, přední a zadní spodní spoiler, boční prahové lišty, řadící páka v imitaci titanu, sportovní kožený tříramenný volant a 17-palcová kola s ráfky z lehkých slitin.
Honda Civic Type-R je v České republice v prodeji za cenu 699 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií