Renault 15. srpna ve Formuli 1 – Grand Prix Maďarska

Fernando Alonso ze stáje Renault dojel na vynikajícím třetím místě.

    Třináctým závodem letošní sezóny seriálu Formule 1 bylo Grand Prix Maďarska, které se konalo v neděli 15. srpna na okruhu Hungaroring. Jarno Trulli, druhý jezdec Renault, tento závod bohužel nedokončil. Stáj Renault je i po tomto závodě na druhém místě v Poháru konstruktérů.


Renault 15. srpna ve Formuli 1 - Grand Prix Maďarska
Renault 15. srpna ve Formuli 1 - Grand Prix Maďarska
Renault 15. srpna ve Formuli 1 - Grand Prix Maďarska
Renault 15. srpna ve Formuli 1 - Grand Prix Maďarska

       
Úzká, klikatá a zvlněná trať, umístěná pouze několik kilometrů od centra Budapešti, se nachází v přírodním amfiteátru, táhne se napříč údolím a poskytuje divákům nádherný výhled. V roce 1983 organizátor Formule 1 Bernie Ecclestone a maďarská vláda projednávali možnost vystavění stálého okruhu a v roce 1986 se v kalendáři objevila i Grand Prix Maďarska.

     Klikatá trať je náročná na předjíždění a jezdci i vozy dostávají v letním horku skutečně zabrat. Soustředění je velice důležité, ale jak Nigel Mansell dokázal oportunistickým manévrem proti Ayrtonu Sennovi v roce 1989, předjíždění může být, jestliže na něj na Hungaroringu dojde, velkolepé. Grand Prix velice rychle přitáhla pozornost rozvíjející se země a blízké sousedství okruhu a nádherného hlavního města vede, když jsou týmy ve městě, k živé atmosféře v dlážděných ulicích.


     Nedělní závod na Hungaroringu provázelo polojasné počasí. Do první řady startovního pole se postavily oba vozy stáje Ferrari, v čele s M. Schumacherem, a za nimi oba vozy stáje BAR-Honda. Na páté místo se postavil loňský vítěz závodu Fernando Alonso ze stáje Renault. Jeho týmový kolega Jarno Trulli startoval z pozice deváté.


     Start se nejlépe podařil Fernandu Alonsovi, který okamžitě zaútočil na druhou pozici R. Barrichella, kterému se nakonec podařilo Fernanda Alonsa udržet za sebou. Na prvním místě jel M. Schumacher, který každým kolem zvětšoval svůj náskok před soupeři. Za ním se drželi jezdci v pořadí R. Barrichello, Fernando Alonso, J. P. Montoya, J. Button, Jarno Trulli, K. Räikkönen a T. Sato.


     První zastávky v boxech, po deseti kolech, zahájili Fernando Alonso a G. Fisichella. Po dvanácti kolech navštivil své mechaniky i vedoucí M. Schumacher, který se na trať vrátil na první pozici. O největší vzrušení se po prvních zastávkách postarali technici stáje Ferrari, kteří museli opravovat závadu na tankovacím zařízení.


     Druhé zastávky začaly před kolem třicátým. Pořadí na třech předních pozicích se ani po nich nezměnilo. V polovině závodu odstoupili kvůli technickým závadám vedle Räikkönena také Massa a Zonta. Tuto řadu následně bohužel doplnil i Jarno Trulli. Před padesátým kolem začaly probíhat poslední zastávky u mechaniků.


     Závěr závodu se jel bez vzrušujících zážitků. Na prvních pozicích se udržely vozy Ferrari s M. Schumacherem v čele, a dojely tak své stáji pro již šesté vítězství v Poháru konstruktérů v řadě.

Výsledky Grand Prix Maďarska – 15. srpna 2004:

  • 1. Michael Schumacher – Ferrari – 1h 35m 26,131s
  • 2. Rubens Barrichello – Ferrari – + 04,696s
  • 3. Fernando Alonso – Renault – + 44,599s
  • 4. Juan Pablo Montoya – Williams-BMW – + 1:02,613s
  • 5. Jenson Button – BAR-Honda – + 1:07,439s
  • 6. Takuma Sato – BAR-Honda – -1 kolo
  • 7. Antonio Pizzonia – Williams-BMW – -1 kolo
  • 8. Giancarlo Fisichella – Sauber-Petronas – -1 kolo
  • 9. David Coulthard – McLaren-Mercedes – -1 kolo
  • 10. Mark Webber – Jaguar-Cosworth – -1 kolo
  • 11. Olivier Panis Toyota – -1 kolo
  • 12. Nick Heidfeld – Jordan-Ford – -2 kola
  • 13. Christian Kien – Jaguar-Cosworth – -2 kola
  • 14. Gianmaria Bruni – Minardi-Cosworth – -4 kola
  • 15. Zsolt Baumgartner – Minardi-Cosworth – -5 kol

Stáj Renault díky Fernandu Alonsovi dosáhla celkově 91 bodů a obhájila tak před stájí BAR-Honda své druhé místo v Poháru konstruktérů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...