Citroën úspěšný v Rally Finland 6. – 8. srpna 2004.

MS FIA v Rallye 2004: v poháru konstruktérů na prvním místě Citroën – 109 bodů, v hodnocení jezdců první Loeb – 66 bodů a pátý C. Sainz – 40 b.

Obě Xsary WRC, Carlos Sainz/Marc Marti i Sébastien Loeb/Daniel Elena, dojely do cíle « Šotolinové Grand Prix » na výborném třetím a čtvrtém místě.


Tento výsledek v jedné z nejtěžších soutěží letošního seriálu MS v Rallye znamenal udržení vedoucí pozice v Poháru konstruktérů, kde má značka Citroën náskok 26 bodů před nejbližším soupeřem. Soutěž byla pro Citroën úspěšná i pokud jde o Pohár pilotů, kde Sébastien Loeb vede před Petterem Solbergem již o celých 22 bodů a Carlos Sainz, který vystoupil letos ve Finsku na stupně vítězů již po dvaadevadesáté, se tak dostal mezi čtyři nejlepší piloty.


Tým z Versailles-Satory, který se zúčastnil Finské Rallye teprve potřetí, si znovu ověřil, že tento jedinečný podnik MS je natolik specifický a těžký, že není vůbec jednoduché ho zvládnout ani z pozice současného leadera soutěže. Po shakedownu, před páteční první etapou, figurovali Carlos a Sébastien na osmém a dvanáctém místě. Zde bodovali především domácí piloti mající perfektní znalost zdejšího terénu, kterou s přehledem využili. Sebastien zaplatil jako obvykle daň za « zametání » tratě a také, jak se ukázalo, bylo třeba upravit naladění obou vozů Xsara WRC.


Stáj Citroen umí podat excelentní výkon, což ostatně prokázala nedávno při Argentinské Rallye. Ale na druhé straně se nebojí čelit ani situacím, kdy se tak dobře nevede. Po váhavém začátku soutěže se obě posádky pustily do trpělivé a neúnavné práce , směsice zlepšujícího se zrychlení, úprav a vylepšení nastavení vozů. Navíc oba piloti jeli velmi zodpovědně a dokázali se vyvarovat nebezpečných chyb. Tato snaha přinesla záhy své ovoce. Na druhé straně naopak prořídly řady severských jezdů, když někteří nezvládli nastolené tempo. Pátek skončil pro Citroën pátým a sedmým místem a hned ve druhé, sobotní, etapě se Xsary vyšplhaly dokonce až na nádhernou třetí a čtvrtou pozici. Úkolem týmu na neděli bylo především udržení těchto výsledků. To se ke spokojenosti celého týmu podařilo, i když Sébastien musel zatnout zuby a poprat se s bolestmi zad a krku, které ho provázejí od jeho nedobrovolného opuštění trati, které ho potkalo při testech na Německou Rallye.

Konečné výsledky Neste Rally Finland 2004

  • 1.M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 3 h 07 min 16,1 s
  • 2.M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 34,7 s
  • 3.C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 44,5 s
  • 4.S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 2 min 23,3 s
  • 5.J. Tuohino/J. Aho (Ford Focus) + 2 min 36,7 s
  • 6.J. Paasonen/J. Vainikka (Skoda Fabia) + 4 min 36,2 s
  • 7.F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 5 min 51 s
  • 8.T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 6 min 03,2 s
  • 9.D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 206) + 6 min 41,1 s
  • 10.H. Solberg/C. Menkerud (Peugeot 206) + 7 min 04,6 s …

MS FIA v Rallye „Pohár konstruktérů“


1. Citroën, 109 bodů – 2. Ford, 83 b. 3. Subaru, 64 b. – 4. Peugeot, 61 b. – 5. Mitsubishi, 17 b.

MS FIA v Rallye „Hodnocení jezdců“**


1.S. Loeb, 66 bodů – 2. P. Solberg, 44 b. – 3. M. Märtin, 42 b. – 4. M. Grönholm, 42 b. – 5. C. Sainz, 40 b. – 6. F. Duval, 31 b. – 7. M. Hirvonen, 18 b. – 8. J. Tuohino, 16 b. – 9. H. Rovanperä, 14 b. – 10. D. Carlsson, 6 b. – 11. G. Panizzi, 6 b. – 12. F. Loix, 4 b. – 13. M. Stohl, 3 b. – 14. H. Solberg, 3 b. – 15. J. Paasonen, 3 b. – 16. L. Perez Companc, 3 b. – 17. J. Välimäki, 2 b. – 18. A. Ginley, 2 b. – 19. A. Warmbold, 1 b. – 20. M. Campos et T. Gardemeister, 1 b. – 22. O. Burri, A. Vovos et G. Pozzo 1 b.


«Na začátku této rallye se nám příliš nedařilo, říká Guy Fréquelin. Zdá se, že na místním povrchu se učíme lépe přímo v samotné soutěži než při testech. Jsme si vědomi práce, kterou tomu musíme dát, pokud tu chceme vyhrávat, a to my chceme ! Jsem spokojený se způsobem, jakým jsme tuto těžkou soutěž zajeli. Oba vozy máme v cíli, což je důkazem jejich vyspělosti a spolehlivosti a zároveň i jistoty posádek. A jak bychom vůbec mohli být nespokojeni, stačí se jen podívat na výsledky obou Pohárů… ! »


« Být na stupních vítězů v tak náročné rallye, jakou bezesporu Finská Rallye je ,a to jak po stránce fyzické, tak i psychické, je výtečný výsledek, analyzuje konečný stav Carlos Sainz. Kromě bodových výsledků, je třeba ocenit, že na našem umístění má lví podíl celý tým, který včas našel řešení nutná pro, to abychom si pro to třetí místo mohli skutečně dojet…. »


Unavený ale šťastný, Sébastien Loeb se raduje, že se soutěž otočila tím správným směrem : « Skvělý výsledek pro tým i pro nás osobně. Jsme teď více než dvě vítězství před Petterem Solbergem. Když si teď vzpomenu, jak bylo MS loni těsné, nemůžu jinak, než se radovat. Ale určitě není čas na odpočinek. Asfaltový podnik v Německu je za dveřmi, a i když nám tam hvězdy byly již dvakrát velmi nakloněny, musíme být ve střehu a doufat, že tomu tak bude i za 14 dní…»

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...