Jednička týmu Peugeot Marcus Grönholm zakončil úvodní etapu Argentinské rallye, osmého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, na prvním místě. Týmový kolega Harri Rovanperä dorazil do cíle první etapy jako osmý.
První den čekalo na posádky deset rychlostních zkoušek. Testy byly rozděleny do dvou kol po čtyřech, plus dvě krátké večerní divácké superstage. Po celý den bylo oblačno, ale nepršelo. Povrch rychlostních zkoušek byl rozmanitý. Na tratích leželo hodně sypké šotoliny a to ztěžovalo situaci posádkám, které na trať vyrážely jako první.
Pro první kolo rychlostních testů zvolil Marcus Grönholm příliš tvrdé pneumatiky, ale i tak byl schopen bojovat o přední pozice. Fin si rychlou a spolehlivou jízdou udržel vedení až do konce dne. Bitva o první místo ale nebyla jednoduchá. Carlos Sainz jel velmi dobře. Marcus zajel pět nejrychlejších časů a jeho 307 WRC byla během dnešních sto dvaašedesáti ostrých kilometrů absolutně spolehlivá.
Marcus řekl: “S dosavadním průběhem soutěže jsem velmi spokojený. Je to ale velmi obtížné, neměl jsem ani chvilku na odpočinek. Tratě jsou těžké a stát se může ještě cokoliv. Jel jsem rychle, s rozmyslem a nebláznil jsem. Stačilo to na první místo a tak budu v této taktice pokračovat. Odpolední zkoušky byly mnohem čistší a méně kluzké než ty ranní. Na tratích se ale vyjely hluboké koleje a nebylo to jednoduché. K autu nemám jedinou výtku, tým odvedl excelentní práci.“
Stejně jako Marcus, ani Harri nebyl s volbou pneumatik pro první kolo rychlostních zkoušek spokojen. Horší problémy ho ale čekaly odpoledne. Na sedmé rychlostní zkoušce přestala fungovat pumpa posilovače řízení. Tento test byl bohužel první z porce čtyř odpoledních vložek. Harri zabojoval a dovezl 307 WRC zpátky do servisu. S nefunkčním posilovačem ale zápasil více než sedmdesát kilometrů a propadl se až na osmé místo celkově.
“Je neuvěřitelné, že mě problémy potkají vždy, když do servisu zbývá ještě velký počet rychlostních zkoušek,“ řekl Harri. “Porucha přišla náhle. Zatáčel jsem a hned jsem věděl, že mě čeká těžká práce. Na přejezdu jsem se snažil vůz opravit, ale bylo to příliš komplikované. V servisu dali mechanici auto do pořádku a můžu tak zítra tvrdě zaútočit. Pokud jsme neměli problémy s autem, zajížděli jsme velmi dobré časy a proto věřím, že na konci soutěže ještě získáme nějaké body.“
1. GRÖNHOLM, Marcus (Peugeot 307 WRC) 2.00.52.2 2. SAINZ , Carlos (Citröen Xsara WRC) 2.01.00.6 3. LOEB, Sebastien (Citröen Xsara WRC) 2.01.25.8 4. DUVAL, François (Ford Focus WRC) 2.03.43.0 5. SOHLBERG, Kristian (Mitsubishi Lancer WRC) 2.05.35.7 6. HIRVONEN, Mikko (Subaru Impreza WRC) 2.08.42.0 7. COMPANC, Luis (Peugeot 206 WRC) 2.09.39.4 8. ROVANPERÄ, Harri (Peugeot 307 WRC) 2.10.57.0 9. POZZO, Gabriel (Subaru Impreza WRC) 2.11.03.6 10. WARMBOLD, Antony (Ford Focus WRC) 2.11.33.9
Zítřejší etapa obsahuje devět rychlostních zkoušek. V prvním kole se jedou čtyři, ve druhém tři a den uzavřou opět dva průjezdy diváckou superstage.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.