Řidič může včas rozpoznat nebezpečí, v lepším případě zamezit nehodě nebo alespoň zmírnit následky havárie. „Schopnost lidí zvládnout složité situace díky asocativnímu myšlení a jednání, je touto technologií ideálně doplněna“, říká Stephan Bujnoch, který je v BMW Group zodpovědný za dopravu a životní prostředí. Aby mohlo být vůbec realizováno nasazení senzorů, musí být národními úřady přiděleny potřebné frekvence.
Pro rychlé regulace frekvencí pro použití po celém světě na vlnové délce 24GHz – širokopásmových autoradarů se zasadilo SARA konsorcium (zkratka „Short range Automotive Radar frequency Allocation“). Tato iniciativa se skládá z různých výrobců automobilů a dodavatelů – mezi nimiž jsou také BMW Group, Bosch, Delphi, Siemens a Tyco Electronics.
Je použito techniky „akce místo reakce“. Jelikož velké množství dopravních nehod není způsobeno chybou řidiče, ale jeho opožděnou reakcí v dané situaci, inteligentní software by měl vyhodnotit, jaké objekty představují možné zdroje nebezpečí nebo překážek. Viditelné či slyšitelné signály varují řidiče před potenciálním rizikem.
Technologie zkoumá okruh asi do 20ti metrů kolem vozidla. Tím se otvírá celá řada možností – od vylepšení komfortu při parkování až po zmírnění následků nehody – v tom nejlepším případě zamezení havárie. Jedná se o další důležitý krok automobilového průmyslu, aby byla doprava na ulicích jistější a snižoval se tak počet obětí nehod.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií