Design Jeepu, i když již několikrát inovovaný, si zachovává svou originalitu s typickými rysy, podle kterých je na silnici na první pohled rozeznatelný od terénních modelů jiných značek.
Současný model je charakterizován čelní maskou se sedmi svislými otvory, kruhovými světlomety a výrazně tvarovanou kapotou, záď pak netradičně ztvárněnými zadními světly a rezervním kolem umístěným vně na zadních do strany otvíracích dveří. Krátké přední i zadní převisy, mohutné nárazníky a vystouplé blatníky spolu s velkými šestnáctipalcovými koly zdůrazňují, že se s tímto vozem nemusíme obávat do i obtížnějšího terénu, což se mi plně potvrdilo během jeho testování. Přes svou robustnost je Jeep Cherokee vozem elegantním.
Tak jako vnější design je stejně originální i interiér, zejména palubní deska s dobře čitelnými sdělovači a ergonomicky umístěnými ovládači. Ocenil jsem vyšší posez a tím dobrý výhled z vozu.
Jízdu v terénu umožňuje především pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem, se samosvorným diferenciálem zadní nápravy a možnost v obtížnějším terénu zařadit redukční převod. Jízda v terénu je přirozeně limitována jak předním (25 stupňů) tak zadním nájezdovým úhlem (20 stupňů). Elektronická pětistupňová automatická převodovka, která plynule řadí, mně umožňovala věnovat se jak v terénu tak ve městě plně řízení bez nutnosti řazení. Při testování jsem ocenil standardní vybavení vozu systémem ABS s EBD, progresivním posilovačem řízení a komfortním pérováním.
Turbodieselový šestnácti ventilový moderní čtyřválcový motor s chladičem nasávaného vzduchu 2,8 CRD s přímým vstřikováním „common rail“ dosahuje nejvyšší výkon 110 kW (147 k) při 3800 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 360 Nm při 1800 ot/min, při čemž tato hodnota neklesá až do 2600 ot/min. Výkon motoru poskytuje dostatek síly pro jízdu jak v terénu tak na silnici a umožňuje díky vysoké hodnotě točivého momentu již od velmi nízkých otáček dobrou akceleraci. Výrobce udává maximální rychlost 174 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,6 sekund a kombinovanou spotřebu na silnici 9,9 l na 100 km. Při testování bez jízd v terénu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 9,4 l na 100 km, což je o 0,5 l nižší než uvádí výrobce. Některými kolegy je kritizována hlučnost v interiéru, myslím si, že je na únosné míře – vždyť Jeep Cherokee Sport je pravý off-road a v něm vnímat ostrý zvuk výkonného motoru rozhodně není na závadu. Nehledě na to, že podvozek je velmi dobře odhlučněn.
Jeep Cherokee je dlouhý 450 cm (včetně rezervního kola na zadních dveří), široký 182 cm (bez zrcátek) a vysoký 182 cm. Rozvor 265 cm. Objem zavazadlového prostoru je 909 litrů při zaplnění až po strop.
Cena modelu Jeep Cherokee s motorem 2,8 CRD dodávaného pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou je 1 109 000 Kč. Tato cena obsahuje bohatou základní výbavu – mimo již výše uvedené: airbagy řidiče a spolujezdce nové generace, boční airbagy, elektricky ovládaná přední i zadní okna, klimatizaci manuálně nastavitelnou, samostatné otevírání okna zadních dveří a další prvky výbavy u této kategorie vozů běžné.
Pro informaci čtenářů uvádím, že Jeep Cherokee Sport je možné vybavit i turbodieselem nižšího výkonu 2,5 CRD a dále benzinovým motorem 2,4 DOHC a šestiválcovým 3,7 V6.
Jeep Cherokee Renegate a Jepp Cherokee Limited je dodáván pouze s naftovými motory 2,5 CRD a 2,8 CRD a benzinovým motorem 3,7 V6.
Motory 2,5 CRD a 2,4 DOHC jsou dodávány pouze ve spojení s 5ti stupňovou mechanickou převodovkou, motor 2,8 CRD s automatickou 5ti stupňovou převodovkou a motor 3,7 V6 s automatickou 4 stupňovou převodovkou.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií