1. června odstartovala za účasti šéfa BMW Motorrad, Dr. Herberta Diesse, oficiálně výroba nového vysoce výkonného sportovního motocyklu BMW K 1200 S . První motocykly nebudou určeny zákazníkům, ale poslouží pro vnitřní potřeby společnosti. Záměrem zahájení výroby v tomto ranném stádiu je zaškolení zaměstnanců a zdokonalení všech procesů pro zajištění co nejvyšší kvality při oficiálním uvedení motocyklu na trh.
Sportovní potenciál nového BMW K 1200 S je patrný z technické specifikace. Čtyřválcový jednořadý motor dodává výkon 123 kW (167 koní) při 10 250 ot/min od objemu 1157 ccm, nejvyššího kroutícího momentu 130 Nm dosahuje při 8 250 ot/min. Více než 70 % maximálního kroutícího momentu je dosaženo již od 3000 ot/min. Základním cílem tvůrců motoru bylo dosažení sportovního charakteru, dobrých jízdních vlastností a skvělé ovladatelnosti.
Válce motoru s dvojitou vačkovou hřídelí jsou řízeny lehkými a pevnými vačkovými zdvihátky. Motor je nízkozdvihový s poměrem vrtání / zdvih 59 x 79 mm. Dvě vyvažovací hřídele v horizontálně rozdělené klikové skříni z lehké slitiny zajišťují vyváženost hmot a nízké vibrace motoru.
Pro zajištění plochého profilu byla kliková skříň K 1200 S vybavena suchým mazáním. To umožňuje velice nízké posazení motoru (vzhledem k absenci olejové vany), což ve spojení s řadou válců nakloněnou o 55° dopředu vede k nízkému těžišti.
Pro motocykl této třídy je velice unikátní kazetová konstrukce integrované šestistupňové převodovky.
Co se týká zavěšení a podvozku, technickými vrcholy jsou „Duolever“ a elektronicky nastavitelné zavěšení. Duolever se z kinematického hlediska podobá čtverci, který je prakticky vytvořen dvěma paralelními podélně vedenými řemeny, které jsou připevněny k rámu, mohou se otáčet a tak umožňovat přesný horizontální pohyb předního kola. Upevnění je provedeno pomocí velice pevné součástky, tzv. držáku kola, který je vyroben z ultra pevné hliníkové slitiny a který je připojen k podélným ramenům prostřednictvím dvou kulových kloubů, a může tak rovněž zároveň přenášet řídící pohyb. Podélné rameno připojené k centrální pružicí jednotce s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem je zodpovědné za zavěšení a tlumení. Výhodami tohoto systému jsou vysoká pevnost kombinovaná s nízkou váhou a ideální křivkou vztlaku.
Systém ESA (Electronic Suspension Adjustment) je další inovací, která bude součástí výroby. Předpětí pružiny a tlumení mohou být nastaveny zmáčknutím elektronického tlačítka na řidítkách.
Elektronické zařízení je rovněž velice progresivní. Celá sada funkcí je zajištěna na základě tzv. technologie CAN, která je jednodušší než tradiční systémy a umožňuje také úplnou diagnostickou kapacitu.
Spolu s katalyzátorem (jako samozřejmou součástí výbavy motocyklů BMW), standardním ABS (částečná integrální verze integrálního ABS) a s údržbu nevyžadujícím pohonem hřídelí představuje K 1200 S unikátní prémiovou nabídku ve sportovním segmentu, která bude k dostání u prodejců BMW Motorrad po veřejném představení na motorshow INTERMOT. Mimo dvou nekovových lakových povrchů (modrá metalíza indigo a šedá granitová metalíza) budou dostupné i mnohobarevné varianty.
Cena BMW K 1200 S je v Německu 14 850 euro (včetně BMW Motorrad Integral ABS).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií