Podle nedávné studie společnosti Nissan by se tyto úspory mohly do budoucna stát jazýčkem na vahách při výběru nového rodinného vozu.
Rodiny v šesti evropských zemích v rámci průzkumu uváděly
– jako hlavní priority při výběru rodinného vozu zejména bezpečnost, nízké provozní náklady a praktičnost. S velkým odstupem pak následovaly faktory jako pohodlí či výkon. (Bezpečnost: 35 procent, nízké provozní náklady: 28 procent, praktičnost: 19 procent, pohodlí: 11 procent, výkon: 5 procent. V souvislosti s otázkou praktičnosti se průzkum zaměřil na tyto faktory: velikost zavazadlového prostoru, prostornost interiéru a technologie.)
Nissan pověřil renomované antropology ze společnosti Stripe Partners
– aby zhodnotili každodenní realitu vlastnictví elektromobilu v kontextu nároků a životního rytmu předmětných rodin z Velké Británie a Norska. Tyto dvě země byly v roce 2014 pro Nissan LEAF největšími trhy. Jen v Norsku stoupl prodej Nissanu LEAF od roku 2011 o 1200 %. Ve Velké Británii se pak v loňském roce prodalo 4 051 prodaných vozů, což představuje více než dvojnásobek objemu prodeje za rok 2013.[2]
Příčiny tohoto vývoje není těžké odhalit
Jeden z účastníků výzkumu, Martin Brady z Dorridge ve Velké Británii, uvedl, že od doby, kdy si Nissan LEAF zvolil za hlavní dopravní prostředek pro svou rodinu, ušetřil 3 385 eur. Jeho názor: „Opravdu by mě překvapilo, kdyby mé náklady přesahovaly 5 liber týdně. Vůz zpravidla dobíjím v práci.“
Plných 89 procent řidičů vozů LEAF dobíjí doma přes noc
– díky čemuž dosahují náklady pouhé tři centy za kilometr nebo ještě méně†. Průměrná rodina tím uspoří spoustu prostředků, které lze investovat do řady jiných věcí – od solárních panelů až po různá vylepšení v domácnosti.
Jarl Hovind z norského Osla poznamenal:
„Za dobíjení vozu LEAF neutratím více než 3 norské koruny (39 centů) na 10 km.“
Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, k výzkumu podotýká:
„Ceny pohonných hmot se po celé Evropě neustále mění, ale jedním si zákazníci mohou být jisti – elektromobily jsou neuvěřitelně úsporné. Vidíme, že stále více řidičů v posledních letech kvůli nákladům na provoz automobilu propadá deziluzi. Tento trend bude pokračovat, nepřejde-li větší počet rodin na elektromobily.“
Nissan LEAF je světově nejprodávanějším ryzím elektromobilem
– od uvedení na trh v roce 2010 se jej prodalo přibližně 177 000 kusů. Majitelé vozu Nissan LEAF dosud na elektřinu najezdili více než miliardu kilometrů.
Celková velikost výzkumného vzorku činila 5 568 osob:
Ve Velké Británii 1 033, v Německu 1 010, ve Francii 1 003, v Itálii 1 012, ve Španělsku 1 005 a v Norsku 505. Vzorek v jednotlivých zemích tvořili dospělí lidé, s nimiž žije alespoň jedno dítě a kteří mají přístup k automobilu. Pro jednotlivé země bylo použito vyvážené měřítko za účelem zjištění „evropského průměru“. Práce v terénu probíhaly od 29. října do 6. listopadu 2014.
Porovnání nákladů na vůz Nissan Note 1.5dci
- – ve výši 40,76 eur měsíčně (10,19 eur týdně) a nákladů na Nissan LEAF ve výši 16,64 eur (4,16 eur týdně); ceny nafty jsou uvedeny k 22. 4. 2015 a přepočteny na průměrnou vzdálenost 208 km za týden. Souhrnné hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC).
- Podle vlastníka vozu Nissan LEAF žijícího ve Velké Británii a dotazovaného firmou STRIPE Partners. Práce v terénu probíhaly od 27. října do 7. listopadu 2014.
- Dotazník vyplnilo 76 současných majitelů vozu Nissan LEAF. Průzkum provedla společnost Nissan Motor (GB) Limited.
Společnost Nissan v Evropě
Společnost Nissan má v Evropě takřka nejsilnější zastoupení ze všech zámořských automobilek. Konstruktérské práci, výzkumu, vývoji, výrobě, logistice a prodejní a marketingové činnosti se zde věnuje více než 17 600 jejích zaměstnanců. V loňském fiskálním roce vyrobily závody společnosti Nissan ve Velké Británii, Španělsku a Rusku přes 675 000 vozidel – oceňovaných crossoverů, malých vozů, vozů SUV, užitkových vozidel a elektromobilů. Řadí se mezi ně i model Nissan LEAF, nejoblíbenější elektromobil na světě, který je svým přátelům ochotno doporučit celých 97 % zákazníků. Společnost Nissan v Evropě v současné době nabízí kvalitní sortiment 23 různorodých a inovativních modelů, které prodává pod značkami Nissan a Datsun.
Společnost Stripe Partners
Společnost Stripe Partners se zaměřuje na globální strategii a inovace. Cílem dvojice spolumajitelů – Simona Robertse a Toma Rowleyho – je využít předností antropologie pro inovace a firemní strategie. Firma Stripe Partners se soustředí na podporu inovací v globálních organizacích. Realizovala globální projekty ve spolupráci s firmami jako Intel, Unilever či Novo Nordisk a přinesla úspěšné inovace v oblasti značky, marketingu a výrobků globálním firmám jako Levi’s, Bacardi, Ford, Triumph International nebo e.on.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií