Toyota představuje svůj druhý přeplňovaný agregát v rámci řady nových motorů s výrazně lepší tepelnou účinností i nižší spotřebou paliva

Podobně jako u dalších zástupců nové řady motorů byl vývoj agregátu 8NR-FTS vyvrcholením práce konstruktérů Toyoty na hybridních i konvenčních pohonných jednotkách, včetně průkopnických inovací na poli technologií spalování a snižování ztrát.

1tayotnovymo121000

Řadový zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,2 litru

– s přímým vstřikováním paliva a kódovým označením 8NR-FTS se bude nabízet jako další možná motorizace pro nový Auris.

Motor používá jednokomorové turbodmychadlo a hlavu válců, do níž je začleněno sběrné výfukové potrubí chlazené vodou v zájmu optimální teploty výfukových plynů. Tímto způsobem lze podle potřeby upravovat chlazení na straně sání nezávisle na tepelném zatížení motoru. Výsledkem je akcelerace bez prodlevy a maximální točivý moment v širokém rozpětí otáček.

Toyota rovněž zlepšila rychlost spalování

– pomocí silnějšího rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále). Toto v kombinaci s vyspělou technologií D-4T Zkr. „Direct-injection 4 stroke gasoline engine with Turbo“ (tj. čtyřdobý přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva) umožňuje produkovat ideální směs vzduchu a paliva. Dále díky permanentně proměnnému časování ventilů na straně sání VVT-iW Zkr. „Variable Valve Timing-intelligent Wide“ (tj. inteligentní proměnné časování ventilů v rozšířeném rozsahu) může motor využívat Atkinsonův cyklus (Cyklus spalování, při němž se tepelná účinnost zlepšuje díky vysokému expanznímu poměru, jenž je vyšší než kompresní poměr, čímž se v konečném důsledku snižuje spotřeba paliva tím, že upravuje časování ventilů podle momentálního zatížení.) Uvedená vylepšení společně napomohla dosáhnout maximální tepelné účinnosti 36 procent, což je v rámci sériově vyráběných zážehových motorů špičkovou hodnotou.

Toyota si i přes úspěchy hybridních jednotek uvědomuje

– že vozy s tradičním způsobem pohonu stále představují většinu trhu. Neustálým vylepšováním ekologických parametrů celé své modelové řady sleduje Toyota cíl nabízet ucelené portfolio ekologicky šetrných vozidel schopných naplňovat různorodé potřeby a představy zákazníků.

Motor 8NR-FTS: hlavní technické specifikace:

  • Zdvihový objem: 1196 cm3
  • Vrtání/zdvih: 71,5 × 74,5 mm
  • Kompresní poměr: 10,0
  • Nejvyšší výkon: 85 kW (116 k) při 5200 až 5600 ot/min
  • Nejvyšší točivý moment: 185 Nm při 1500 až 4000 ot/min

 

Více informací:

www.toyota.cz

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...