Vůbec první dětský automobilový podsedák vyvinula společnost Volvo Cars již v roce 1978.
V roce 1990 dodala švédská automobilka dětské bezpečnosti zcela nový rozměr prostřednictvím prvního dětského podsedáku integrovaného do řady sedadel.
První integrovaný podsedák byl v podstatě tvořen upravenou středovou loketní opěrkou, která byla navržena tak, aby bezpečně zvýšila jízdní pozici dítěte do úrovně, ve které by bylo možné vést tříbodový bezpečnostní pás prostředního sedadla tím nejefektivnějším způsobem. Díky tomuto opatření již nebylo nutné pořizovat pro starší děti příslušenství v podobě podsedáku, přičemž měli malí cestující zajištěn vyšší komfort. Další jasný přínos tohoto integrovaného řešení spočíval v tom, že byl podsedák vždy „po ruce“ a současně došlo k minimalizaci pravděpodobnosti, že bude použit nesprávným způsobem. V současné době nabízí integrované podsedáky stále jen několik málo automobilek.
Představení prvního integrovaného podsedku
– který od roku 1990 přispívá ke zvýšení bezpečnosti dětí, bylo obrovským krokem kupředu. Jedna z výhod integrovaného dětského podsedáku spočívá v tom, že se jedná o součást sedadla, a bezpečnostní pás je tedy v těsnějším kontaktu s tělem dítěte. Tím odpadá riziko, že dojde na některém místě k ‚prověšení‘ bezpečnostního pásu, což se stává u samostatných podsedáků/dětských sedaček.
V oblasti dětské bezpečnosti dosáhla automobilka Volvo Cars ještě jednoho světového prvenství
Připsala si je představením integrovaného dvoustupňového podsedáku, který lze nastavit do dvou výškových úrovní, aby bylo dítě v závislosti na svém vzrůstu usazeno v co nejbezpečnější a nejpohodlnější poloze. Mimo očividných přínosů v podobě zvýšení bezpečnosti a komfortu nabízí integrovaný podsedák dítěti také lepší jízdní pozici, díky níž má zajištěn dobrý výhled z okna. Tím se snižuje pravděpodobnost, že se děti začnou nudit a budou neklidné, což by mohlo negativně ovlivnit schopnost řidiče soustředit se na jízdu. Nižší poloha dvoustupňového podsedáku je určena pro větší děti.
Půvab integrovaného dvoustupňového podsedáku se ukrývá především v tom, že je vždy po ruce a nikterak nebrání používání sedadla dospělým jedincem. To znamená, že je toto sedadlo vhodné prakticky pro všechny. Nicméně malé děti ve věku do čtyř let by měly sedět v dětské sedačce otočené proti směru jízdy. Díky zvýšené bezpečnosti a flexibilitě, kterou integrovaný podsedák poskytuje, se z něj stává perfektní cestovní řešení. V současnosti však bohužel toto řešení nabízí jen pár automobilek. Ve společnosti Volvo Cars věříme, že by výrobci automobilů měli převzít odpovědnost za vývoj dětských bezpečnostních systémů, které budou zabudovány přímo ve voze, a díky tomu budou poskytovat nejlepší možnou účinnost. Děti jsou naše budoucnost – a my jsme pevně přesvědčeni, že by se jim v oblasti bezpečnosti mělo dostat toho nejlepšího.
V roce 2008 seznámila automobilka Volvo Cars veřejnost se svou vizí
– podle níž by neměl být počínaje rokem 2020 v žádném novém voze Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn. Dlouhodobým cílem společnosti tedy jednoduše je navrhovat auta, která by nenabourala.
Tříbodové bezpečnostní pásy, které patří mezi inovace značky Volvo, byly u sériově vyráběných vozidel poprvé použity v roce 1959
- Od roku 1969 jsou tříbodovými bezpečnostními pásy vybavena také vnější zadní sedadla vozů Volvo.
- V roce 1986 byl klínový pás prostředního zadního sedadla nahrazen tříbodovým bezpečnostním pásem a v roce 1991 byla bezpečnost na tomto sedadle zvýšena ještě nastavitelnou opěrkou hlavy.
- První integrovaný dětský podsedák byl poprvé představen v roce 1990 pro modelovou řadu Volvo 800.
- Integrovaný dvoustupňový podsedák byl představen v roce 2007.
- Pro zajištění zvýšené opory spících dětí byl vyvinut také komfortní potah sedadla.
- Společnost Volvo doporučuje, aby děti cestovaly usazené proti směru jízdy přinejmenším do věku tří nebo čtyř let.
- Podle statistik o dětské bezpečnosti Amerického pojišťovacího institutu IIHS došlo v roce 2013 ve Spojených státech amerických při dopravních nehodách k smrtelnému zranění dětí ve věku do 13 let v 35 % u dětí, které nebyly ve voze zajištěny (bezpečnostním pásem nebo v dětské sedačce). 25 % bylo připoutáno bezpečnostním pásem a 32 % bylo usazeno v dětské bezpečnostní sedačce. Celkem zemřelo 640 dětí. V roce 1985 bylo z celkového počtu smrtelně zraněných dětí 71 % z nich nepřipoutáno, 7 % bylo zajištěno bezpečnostním pásem a pouze 8 % sedělo v dětské bezpečnostní autosedačce. V roce 1985 na silnicích zemřelo celkem 1 131 dětí.
- Společnost Volvo Cars nabízí širokou nabídku produktů sloužících ke zvýšení dětské bezpečnosti od novorozenců až po děti ve věku přibližně 12 let.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.