Od sídla týmu v německém Kolíně nad Rýnem je to do Spa pouhých 120 kilometrů, proto je závod ve Spa považovaný za první ze tří domácích závodů (společně s Fuji a Nürburgringem).
Celý letošní víkendový program
– bude oproti předchozích let, kdy byl vměstnán do dvou hektických dnů, rozložen do tří dnů. Ve čtvrtek budou na programu volné tréninky (12:00-13:30 a 16:30-18:00), následuje páteční volný trénink (14:00-15:00) a kvalifikace (18:35-19:00). Samotný závod pak odstartuje v sobotu ve 14:30 hodin.
Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima, piloti vozu č. 1 TS040 HYBRID
– vstoupili do nové sezóny umístěním na stupních vítězů, když před třemi týdny obsadili v závodě 6 hodin Silverstone třetí místo. Vloni ve Spa nenašli Anthony a Sébastien přemožitele. Posádka druhého vozu ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway dojela v Silverstonu čtvrtá a zajistila pro tým důležité body. Toyotě tak v průběžném pořadí šampionátu patří druhé místo a na vedoucí Audi ztrácí osm bodů.
Závod ve Spa bude desátým představením vozu TS040 HYBRID.
Zatím pokaždé se aspoň jedna posádka objevila na stupních vítězů a pět závodů Toyota vyhrála. Stejně jako v úvodním závodě na Britských ostrovech, použije Toyota také v Belgii nastavení vozů TS040 s vysokým přítlakem, přestože specifické požadavky Spa vyžadují o něco nižší přítlak než Silverstone, aby na dlouhé rovince Kemmel Straight mohla auta dosahovat vyšších rychlostí.
Úřadující mistři světa se tento týden poprvé představí s novým názvem týmu – TOYOTA GAZOO Racing
– který odráží filosofii společnosti TOYOTA Motor Corporation a její vnímání motoristického sportu jako nástroje k výrobě ještě lepších silničních aut. Tuto filosofii přijalo za svou i Mistrovství světa vytrvalostních soutěží, které od samého začátku tohoto projektu v roce 2012 podporuje hybridní technologie a jejich rozvoj. Název GAZOO Racing se používá v Japonsku pro nejrůznější aktivity v motoristickém sportu a v Evropě byl k vidění při závodě 24 hodin Nürburgring.
Toshio Sato, prezident týmu:
„Závod ve Spa je pro nás velmi důležitý, nejen proto, že je to jeden z našich domácích závodů. Je to také poslední závod před Le Mans, takže potřebujeme nasbírat spoustu dat a vyladit naše auta na 24hodinovku Le Mans. Vloni jsme tento závod vyhráli a stejné ambice máme také letos, i když si dobře uvědomujeme, že naši soupeři jsou velmi silní. Po Silverstonu jsme všichni pracovali extrémně tvrdě, abychom byli připraveni a ve Spa budeme bojovat o vítězství.“
Anthony Davidson (TS040 HYBRID č. 1):
„Na závod ve Spa se opět těším, protože tuto trať mám moc rád a vloni jsme tady vyhráli. Snad budeme rychlejší, než jsme byli v Silverstonu. Počasí ve Spa je vždy nevyzpytatelné, takže nikdy nevíte, co vás čeká a na výsledek to může mít zásadní vliv. Samotná trať je úchvatná a průjezd Eau Rouge s vozem LMP1 je větší výzva než s vozem Formule 1. Když je hezké počasí, jedete ji prostě na plný plyn, takže jste pokaždé na samé hranici svých možností.“
Sébastien Buemi (TS040 HYBRID č. 1):
„Okruh ve Spa je fantastický, rozhodně jeden z mých nejoblíbenějších. Průjezd rychlými zatáčkami jako je Eau Rouge ve voze LMP1 je nádherný pocit, takže se do Belgie moc těším, navíc když jsme vloni tento závod vyhráli. Tato trať by nám měla vyhovovat více než Silverstone, proto jsem přesvědčen, že budeme bojovat o vítězství. Souboj se soupeři v kategorii LMP1 nebude snadný, takže se musíme už od volného tréninku plně koncentrovat a snažit se dostat z našeho auta co nejvíce. Cítíme velkou motivaci a moc se na tuto výzvu těšíme.“
Kazuki Nakajima (TS040 HYBRID č. 1):
„Závodění ve Spa mám moc rád, pro jezdce je to fantastický okruh. Vím, že celý tým v Kolíně pracoval velmi tvrdě, abychom byli na tento závod připraveni a očekáváme, že si povedeme lépe než v Silverstonu. Jsem si jistý, že závod bude opět vyrovnaný, což je samozřejmě skvělé pro fanoušky. Vloni jsem stál vůbec poprvé na stupních vítězů ve Spa, ale vítězství mi stále chybí. Takže by bylo skvělé, kdyby se mi to letos podařilo změnit!“
Alex Wurz (TS040 HYBRID č. 2):
„Spa je krásný okruh s několika parádními zatáčkami. Zdejší počasí je vždy nejisté. Vloni bylo krásně, ale všichni jsme viděli, jak rychle se dokáže změnit. Spa je výjimečné také z hlediska volby pneumatik. Proto ve volných trénincích potřebujeme nasbírat velmi důležitá data. Budeme tvrdě pracovat a využijeme veškerý čas, který budeme mít k dispozici a doufám, že se nám to vyplatí.“
Stéphane Sarrazin (TS040 HYBRID č. 2):
„Do Spa se těším, je to jedna z mých oblíbených tratí – vzrušující a zároveň velmi náročná. Ve Spa panuje výjimečná atmosféra, protože je to klasický starý okruh, delší než většina ostatních. Cítím velkou motivaci, abych o tomto víkendu vybojoval slušný výsledek. Je to poslední závod před Le Mans, takže každý bude chtít vyhrát, aby se dostal do pozitivní vítězné nálady. Jsem si jistý, že ve Spa můžeme vybojovat slušný výsledek.“
Mike Conway (TS040 HYBRID č. 2):
„Na okruhu ve Spa jsem naposledy závodil v roce 2008 v šampionátu GP2. Po Spa se mi proto už dlouho stýská. Je to jedna z mých oblíbených tratí, takže se už moc těším na závodění s vozem LMP1. Očekávám nádherný zážitek. Vstup do sezóny v Silverstonu se nám docela vydařil, ale myslím, že okruh ve Spa nám bude vyhovovat více, takže očekávám ještě lepší výsledek. Vloni jsme tady vyhráli, takže si vítězství chceme zopakovat a co nejlépe se připravit na Le Mans.“
Výsledky týmu TOYOTA GAZOO Racing ve Spa-Francorchamps:
2013
- č. 7: Kvalifikace: 4. místo; Závod: nedokončil (mechanická závada)
- č. 8: Kvalifikace: 5. místo; Závod: 4. místo
2014
- č. 7: Kvalifikace: 4. místo; Závod: 3. místo
- č. 8: Kvalifikace: 2. místo; Závod: 1. místo
O účasti týmu TOYOTA Racing v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží:
Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC) se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983 a zahájila tak své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 startovaly vozy TOYOTA v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním byla druhá příčka hned ve čtyřech ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného Mistrovství světa vytrvalostních soutěží s týmem TOYOTA Racing a svým prvním hybridem v kategorii LMP1, vozem TS030 HYBRID, se kterým se v průběhu dvou sezón zúčastnila 14 závodů a 5x zvítězila. V roce 2014 následoval model TS040 HYBRID s pohonem všech kol, který hned v prvním závodě vyhrál a Toyota nakonec vloni vybojovala titul mistra světa jak v Poháru konstruktérů, tak i v Poháru jezdců. Tato auta navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), která zastřešuje závodní tým. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA v Mistrovství světa v rallye a ve Formuli 1 a v letech 1998-99 TMG zajišťovala konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 Le Mans. Kromě účasti v motoristických soutěžích nyní TMG působí také jako poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb pro třetí strany, stejně tak jako pro vozy skupiny TOYOTA.
Více informací:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií