Inteligentní lehká konstrukce karosérie z hliníku a oceli, více prostoru, nižší hmotnost, velká panoramatická střecha. Větší, variabilnější zavazadlový prostor s automatickým ovládáním zadních výklopných dveří, Soft-Close Automatika, samostatně otvíratelné okno pátých dveří a poloautomatická roleta nad prostorem pro zavazadla.
Nabídka čtyř motorů a tří šestistupňových převodovek: benzínový šestiválec 2.5 a osmiválec 4.4, dieselové šestiválce 2.5 a 3.0 splňující normu EU4 a vybavené filtrem pevných částic. Kompletně hliníkový podvozek, vzduchové odpružení s regulací světlé výšky, aktivní řízení, Dynamic Drive, DSC s kontrolou tlaku v pneumatikách doplněný o dojezdové pneumatiky Run Flat. Ovládání iDrive s rozšířeným hlasovým ovládáním, Head-Up displej, aktivní tempomat, adaptivní světla s Bi-xenony a dvoustupňová brzdová světla.
Třetí generace BMW 5. řady verze Touring nabízí zdařilé vyvážení mezi několika pojetími: sportovním, komfortním, nabídkou prostoru a funkčností. Toto elegantní vozidlo dokáže být ideálním partnerem pro Business, rodinu a volný čas. Kromě toho má Touring, v některých případech za příplatek, všechny moderní technologie a prvky bezpečnostní výbavy známé z BMW řady 5 sedan.
Sportovní elegance a nezaměnitelný design.
Nový BMW Touring 5. řady působí navzdory mohutnějším proporcím lehčeji, současně ale i energičtěji a nápadněji než předchozí model. Boční linie, probíhající od přední části vozidla až ke koncovému světlu, zesiluje elegantní charakter, k tomu přispívá i lehce směrem dolů skloněná, téměř jako u kupé provedení působící linie oken. Sportovní charakter nového BMW Touring 5. řady se projevuje také u konstrukce zádi vozidla, která vědomě zachycuje prvky stylu limuzíny. Prodloužením drážky výklopné zádě do boční stěny se dosahuje optické šířky, která je spíše typická sportovním vozům než automobilům kombi.
Odlehčená konstrukce: více místa, více komfortu, menší hmotnost.
Touring 5. řady nabízí ušlechtilé materiály v pěti variantách vybavení a čtyřech barevných světech interiéru, jakož i veškerý komfort jako je např. nová, obzvlášť tichá klimatizační jednotka s adaptivní regulací vlhkosti vzduchu nebo podle přání multifunkční komfortní sedadla. A ještě nikdy nebyl vnitřní prostor Touringu 5.řady tak světlý a vzdušný, neboť lze podle vlastní volby obdržet dvoudílné panoramatické střešní okno, které s výškou 0,68 čtverečního metru poskytuje i cestujícím na zadních sedadlech nejlepší výhled a zcela otevřené téměř nahrazuje atmosféru kabrioletu. Kromě toho je nový BMW Touring 5. řady ve srovnání s předchůdci značně mohutnější a má zvětšené rozměry: délku 484 cm, šířku 185 cm a výšku 149 cm. I přes nárůst jak vnitřní a vnější velikosti, tak i pasivní bezpečnosti se hmotnost vozu nezvýšila, nýbrž díky inovační smíšené konstrukci karosérie z hliníku a oceli – jako již u limuzíny – dokonce klesla: podle modelu a vybavení až o 50 kilogramů.
Zavazadlový prostor: větší, variabilnější a komfortně přístupný.
Při obsluze zadních dveří BMW Touring 5. řady si nikdo nemusí namokřit nebo zašpinit ruce: Na přání postačí stisknutí tlačítka na dálkovém ovladači vozidla a dveře kufru se automaticky otevřou nebo zavřou. Také krycí roletka vyjede při otevření zadních dveří nebo při otevření zadního skla samočinně tak vysoko, že je možné komfortní naložení a vyložení bez dodatečné manipulace. Zavazadlový prostor je přístupný k snadnému umístění drobných předmětů i přes samostatně se otevírající zadní sklo.
Zavazadlový prostor je vybaven zcela rovným dnem. Objem ložného prostoru činí 500 (535) litrů až 1615 (1650) litrů při sklopeném zadní opěradle a nákladu až do výšky střechy. To je o 90 (125) litrů více než u předchozího modelu (Hodnoty v závorkách platí při vyjmutí nouzového kola a jeho nahrazení dojezdovými pneumatikami systému Run Flat).
Uzavíratelné dno zavazadlového prostoru je možno lehce nadzvednout do horní polohy pomocí plynových vzpěr.V této stabilní poloze pak zůstane až do opětovného stlačení – podobně jako kapota motoru. Pod dnem zavazadlového prostoru se skrývá variabilní rozdělitelná odkládací přihrádka pro drobné věci. Pod tím se nachází nouzové kolo nebo další odkládací přihrádka (35 litrů), pokud je Touring 5. řady na přání vybaven dojezdovými pneumatikami systému Run Flat.
Sériově je prostor pro zavazadla vybaven krycí roletkou, oddělovací sítí, čtyřmi oky pro uchycení zavazadlových sítí nebo pásů a elektrickou zásuvkou, například pro elektrický chladicí box. Na přání existuje doplňková odkládací sada s dvoudílným dnem zavazadlového prostoru, s odklápěcími dělicími příčkami, které zabraňují převržení nákupních tašek, s upínacími popruhy v bočních stěnách a multifunkčními úchytky, např. pro zavěšení nákupních tašek. Zadní sedadlo je rozděleno v poměru 60:40 a může být doplňkově vybaveno průchozím tunelem s vakem pro lyže. Rovněž je volitelná střešní lišta pro snadné připevnění zavazadlových boxů nebo systému střešních nosičů až pro 100 kilogramové zatížení střechy.
Premiéra se čtyřmi variantami modelů.
Do prodeje přichází nový BMW Touring 5. řady v modelových variantách 525i a 545i, jakož i 525d a 530d. Mimo benzínového řadového šestiválce s technologií Bi – Vanos s objemem 2,5 litru známého z předchozího modelu, jsou další tři motorové varianty v Touringu 5. řady nové a vykazují značně zvýšené hodnoty výkonu, točivého momentu a tím i jízdního výkonu. Varianty modelu 520i a 530i budou následovat na jaře 2005.
Nejnovější 2,5 litrový, řadový šestiválcový dieselový motor s VNT-turbodmychadly a vstřikovacím systémem Common-Rail poslední generace vyvine nyní 130 kW (177 PS) a poskytuje mohutný maximální otáčivý moment 400 Nm mezi 2 000 a 2 750 min–1. To znamená vůči předchozímu modelu zvýšení výkonu o 10 kW/14 PS a vzrůst točivého momentu o 50 Nm. Model 525d zrychlí za 8,3 (8,5)* sekund na 100 km/h a spokojí se v EU-cyklu se 7,0 (8,0) litry na 100 kilometrů. Maximální rychlost činí 225 (222) km/h.
3,0-litrový, šestiválec je již dobře známý jako Power-Diesel se 160 kW (218 PS) a působivými 500 Nm točivého momentu při 2 000–2 750 min–1 z limuzíny 5. a sedmé řady. Při průměrné spotřebě jen 7,2 (8,0) litrů zvládne model 530d Touring akceleraci na rychlost 100 v 7,2 (7,4) sekundách a dosahuje maximální rychlosti 242 (240) km/h.
525d a 530d: EU4 s filtrem pevných částic.
Oba dieselové modely jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic, který je firmou BMW zcela nově vyvinut a který společně s doplňkovými opatřeními v rámci motoru přispívá k tomu, že vozidla rovněž jako příslušné modely limuzíny předčasně splňují EU4-emisní hodnoty, plošně platné teprve od r. 2006. Inovační systém díky katalytickému navrstvení nevyžaduje žádné přísady do paliva a regeneruje se sám. Přednosti pro zákazníky: neomezená funkce filtru pevných částic má v důsledku toho velmi vysoký kilometrický průběh bez doplňkových nákladů na údržbu, žádné snížení výkonu motoru a žádné zvýšení spotřeby paliva.
U benzínových motorů reprezentuje 2,5 litrový Bi-VANOS-agregát se 141 kW (192 PS) a točivým momentem 245 Nm při 3 500 min–1 kultivovaný střed v šestiválcovém programu firmy BMW, dynamický a s tichým chodem, výkonný a hospodárný. BMW 525i Touring akceleruje v 8,2 (8,8) sekundách na 100 km/h, dosahuje maximální rychlost 232 (229) km/h a spotřebuje v EU-cyklu 9,9 (10,3) litrů na 100 kilometrů.*Hodnoty v závorkách se vztahují na varianty s automatickou převodovkou.
Nejvýkonnější z motorů, z kterých lze zvolit, je 4,4-litrový, osmiválcový vidlicový celohliníkový motor s VALVETRONIC, Bi-VANOS a plně variabilním sacím systémem. S 245 kW (333 PS) a 450 Nm maximálního točivého momentu jsou BMW 545i Touring 5. řady propůjčeny jízdní výkony pravého sportovního vozu a je katapultován v 5,9 (6,0) sekundách na rychlost 100 km/h. Maximální rychlost je při 250 km/h elektronicky omezená, průměrná spotřeba činí 11,3 (11,2) litrů na 100 km. (Hodnoty v závorkách se vztahují na varianty s automatickou převodovkou.)
Sériová šestistupňová převodovka.
Všechny modely Touring jsou sériově vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou. Podle přání je k dispozici šestistupňová automatická převodovka s funkcí ručního řazení Steptronic a pro 525i a 545i Touring alternativně také sportovní šestirychlostní SMG-převodovka s ovládáním na volantu.
Celohliníkové jízdní ústrojí s regulací světlé výšky vozidla.
Tak jako limuzína 5. řady je i nový Touring vybaven celohliníkovým jízdním ústrojím, jehož varianta zadní nápravy s prostorově uloženými rameny, speciálně vyvinuta pro Touring, umožňuje rovné dno zavazadlového prostoru, jakož i velkou úložnou šířku. Všechny modely Touring jsou sériově vybaveny automatickou regulací výšky vozidla prostřednictvím vzduchového odpružení na zadní nápravě. Toto zabezpečuje stálý jízdní komfort, nezávislý na nákladu. Trakce a jízdní dynamika navíc získávají prostřednictvím výhodného podílu rozložení zatížení náprav v poměru 50: 50 . Elektronický systém řízení jízdní stability (DSC) s doplňkovými funkcemi dynamická kontrola stability a trakce (DTC), dynamická kontrola brzd (DBC) a kontrola při brždění v zatáčce (CBC) doplňují vysoký aktivní standard bezpečnosti jízdního ústrojí BMW Touring 5. řady. Standardně stojí Touring 5. řady na 16“ popř. 17“ (545i) kolech z lehkého kovu s pneumatikami formátu 225/55 R 16“ popř. 225/50 R 17“ (545i). Podle volby jsou k dispozici z výrobního závodu kola z lehké slitiny s dojezdovými pneumatikami Run Flat až po rozměr 245/40 R 18“.
Vynikající vlastnosti pečlivě sladěného jízdního ústrojí Touringu je možno ještě zvýšit inovačními systémy jako je aktivní řízení a aktivní regulace podvozku Dynamic Drive. Pro obzvlášť sportovní řidiče se nabízí volba tvrdšího vyladění jízdního ústrojí se současným snížením světlé výšky vozidla.
Dynamic Drive: Suverénní jízdní chování bez náklonů karosérie.
S nadstandardním vybavením Dynamic Drive dostává Touring 5. řady jízdní ústrojí s aktivní stabilizací podvozku, které reaguje ve zlomcích sekundy na příslušnou jízdní situaci. Dynamic Drive v podstatě nahrazuje klasické příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách hydraulicky ovládaným a elektronicky řízeným systémem. Stabilizace podvozku vytváří suverénní a bezpečný pocit z jízdy. Neboť auto sedí jako přikované k silnici a spojuje jízdní komfort luxusní limuzíny s charakterem jízdy sportovního vozu. To poskytuje dvojnásobný zážitek z jízdy prostřednictvím větší dynamiky a většího komfortu.
Aktivní řízení: Syntéza stability při zatáčení, směrová stabilita vozidla a komfort.
Podobný přínos radostného jízdního prožitku, agilnosti, bezpečnosti a komfortu obstarává také jedinečné BMW aktivní řízení s integrovanou funkcí posilovače řízení Servotronic. S tímto zvláštním vybavením získá Touring 5. řady pro každou rychlost optimální převodový poměr řízení a k tomu náležející úroveň síly pro otáčení volantu. U tradičního řízení je poměr úhlu natočení volantu vůči natočení předních kol konstantní a nezávislý na jízdní rychlosti. U aktivního řízení je převodový poměr řízení variabilní v závislosti na rychlosti vozidla. U pomalé jízdy je pocit řidiče podstatně bezprostřednější, u rychlé jízdy je pak více stabilnější než u běžného řízení.
Efekt: V krátkých a rychlých zatáčkách se Touring 5. řady prostřednictvím aktivního řízení řídí tak trochu jako motokára; ještě nikdy se nedalo s Touringem 5. řady tak hbitě a obratně jezdit slalomem a to při současně minimální vynaložené síle na volant. Při vysoké rychlosti je jízda jistější a stabilnější, téměř jako po kolejích.
Kromě toho zvyšuje BMW aktivní řízení bezpečnost. Na cestách s četnými zatáčkami nemusí řidič za volantem téměř vůbec na volantu přehmátnout. Ruce zůstanou téměř vždy v optimální poloze, multifunkční tlačítka nebo SMG-sekvenční řazení rychlostí na volantu se stále dobře ovládají. Mimoto může být pomocí aktivního řízení automaticky korigována tendence k přetáčení a tím se doplňuje nepozorovaně a komfortně funkce elektronického systému řízení stability vozidla (DSC).
K tomu se přidává velký přínos komfortu. Při parkování postačí nyní pouze dvě kompletní otočení volantu namísto dřívějších tří, aby bylo možno kola otočit zcela zprava až doleva a naopak. Manipulování s vozidlem se tak stává příslovečně dětskou hrou.
Uvolňující je také jízda na dálnici. Protože systém při vysoké rychlosti zvyšuje úhel natočení volantu, projevují se nežádoucí malé pohyby za volantem – například při nerovnosti vozovky – méně při udržování směru jízdy. Řízení je v rychle projížděných zatáčkách na dálnici lépe ovladatelné, auto zůstává klidnější. Nebezpečí eventuální přehnané reakce prostřednictvím velkého otočení volantu – například kvůli náhlému výskytu překážky – je tím zmírněno. S aktivním řízením se BMW jako prvnímu výrobci podařila optimální syntéza stability při zatáčení, směrová stabilita vozidla, komfort a bezpečnost.
Technologie Runflat a indikace defektu pneumatiky: Bezpečnost při náhlém a pozvolném poklesu tlaku.
Další výhoda bezpečnosti je optimální vybavení Touringu 5. řady pneumatikami Run Flat, které jsou součástí téměř všech doplňkových kol z lehkých slitin. S tímto obutím může být i při plné ztrátě tlaku ujeto ještě minimálně 150 kilometrů s maximální rychlostí 80 kilometrů za hodinu. Není zapotřebí výměna kola při defektu pneumatiky, což je výhodné v noci, za deště nebo na nepřehledném místě na silnici. Palubní deska všech modelů Touring 5. řady je sériově vybavena indikací pro defekt pneumatiky, která permanentně kontroluje tlak vzduchu pneumatik během jízdy a opticky a akusticky varuje řidiče při ztrátě tlaku.
iDrive-ovládací systém s řízený hlasem: Touring poslechne doslova na slovo.
Tak jako limuzína 5. řady disponuje i nový Touring 5. řady inovativním iDrive-ovládacím systémem. Tak málo ovladačů, jak je jen možné, ale tolik, kolik je zapotřebí. Mnoho komfortních a informativních funkcí ovládá řidič Controllerem, ručním kruhovým ovladačem a tlačítkem na středové konzoli mezi sedadly. Menu a informace jsou indikovány na centrálním displeji ve středu přístrojové desky, velkém sériovém 6,5“-barevném monitoru v optimálním dosahu viditelnosti řidiče a spolujezdců.
Mimoto nový BMW Touring 5. řady poslouchá řidiče doslova na slovo. Inovační, rozšířený jazykový vstupní systém je možno zakoupit v kombinaci se zvláštním vybavením DVD-navigačním profesionálním systémem. Všechny podstatné iDrive-komfortní funkce, audiosystémy, telefon a navigační systém včetně zadání cíle apod. mohou být řízeny řečí, aniž by bylo třeba odvrátit pozornost od dopravního dění. V novém Touringu je také na přání k dispozici BMW online-portál s četnými informacemi o burzovních zprávách, s hotelovými a restauračními průvodci až po informační servis o parkování pro téměř 2 500 parkovišť. Všechny adresy mohou být přímo převzaty do navigačního systému.
Aktivní tempomat: Uvolňující proplouvání dopravním provozem.
Avšak nebyla jen podstatně zjednodušena obsluha vozu, také jízda nového Touringu 5. řady je díky inovačním asistenčním systémům ještě komfortnější a uvolněnější. Tím je na přání aktivní tempomat ACC (Active Cruise Control) na palubní desce. Prostřednictvím radaru měří systém permanentně vzdálenost k vozidla jedoucího vpředu, registruje momentální rychlost, vypočítá z toho vzdálenost, odpovídající situaci, a automaticky tuto vzdálenost udržuje. Nový Touring 5. řady se harmonicky přizpůsobí dopravnímu proudu, aniž by se řidič dotknul nohou plynového nebo brzdového pedálu. Ještě nikdy nebylo proplouvání v hustém dopravním provozu nebo v jízda v koloně se stále se měnícími rychlostmi tak komfortní. ACC tím nepřímo zvyšuje i bezpečnost. Neboť kdo jezdí uvolněně, zůstává déle fit a může se lépe koncentrovat.
Head-Up-displej: Jízdní informace a dopravní dění současně v pohledu.
Podobné platí pro příplatkový Head-Up-displej. S tímto displejem má řidič stále současně v zorném poli nejdůležitější informace a dopravní dění. Promítaný virtuální obraz je vidět ergonomicky optimálně nad přední hranou kapoty motoru. Je dobře rozpoznatelný jak při slunečním svitu, tak i v noci, jelikož se automaticky jeho intenzita světla přizpůsobuje světlosti prostředí. Vedle rychlosti mohou být na displeji zobrazena navigační upozornění, hlášení kontrolního systému, jakož i indikace klasického nebo aktivního tempomatu. Řidič již nemusí odvracet zrak od jízdní dráhy, aby získal tyto informace. Značně s tím roste bezpečnost. Také odpadá adaptace očí ze vzdálené oblasti na blízkou a opět zpět. To zvyšuje komfort při jízdě a snižuje únavu.
Adaptivní světla pro zatáčení a brzdění: Inovativní, bezpečné osvětlení.
Více komfortu a více bezpečnosti přináší i zvláštní vybavení adaptivního světla pro zatáčení, jehož pohyblivé reflektory přesně sledují průběh vozovky. Řidič již nevjíždí do černé díry. Výkyvné bi-xenonové reflektory vnesou světlo tam, kam náleží – na vozovku. Podle poloměru zatáčky je tím dohlednost téměř zdvojnásobena. Průběh zatáčky je dříve patrný, eventuální překážky jsou včas rozpoznané. S adaptivním světlem pro zatáčení jsou noční jízdy nejen bezpečnější, nýbrž také podstatně příjemnější a méně namáhavější.
Na zádi vozidla pečuje nejmodernější světelná technologie rovněž o větší bezpečnost. Nový Touring 5. řady je sériově vybaven dvoustupňovým brzdovým světlem. Při nouzovém brzdění nebo zásahu systému ABS jsou aktivovány doplňkové plochy brzdového světla. Prostřednictvím dvoustupňového brzdového světla mohou řidiči, jedoucí vzadu, reagovat dle momentální situace. Je tak indikováno intenzivní brzdění a nebezpečí nárazu ze zadu je značně redukováno.
Nový BMW Touring 5. řady je díky těmto inovačním asistenčním systémům, jakož i Dynamic Drive, aktivnímu řízení, Head-Up-displeji, inteligentní odlehčené konstrukci a silnému motorickému vybavení s šestistupňovou převodovkou nejen nejdynamičtější Touring 5. řady, který kdy existoval, nýbrž současně i nejkomfortnější a nejbezpečnější.
Ceny BMW 5 Touring na českém trhu jsou následující:
- 525i Touring: 1 331 400 Kč
- 545i Touring: 2 025 900 Kč
- 525d Touring: 1 363 600 Kč
- 530d Touring: 1 471 900 Kč
Bohatá nabídka zvláštních vybavení maximálně odpovídá příslušným modelům limuzíny 5. řady.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií