Nový motor 2.8 HDi konstrukčně vychází z již nabízeného motoru 2.8 HDi s výkonem 93,5 kW (127 k), od kterého se liší použitím turbodmychadla s variabilní geometrií a úpravou vstřikování paliva. Nový motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou. Interval údržby motorů HDi s výkony 86, 104, 127 a 146 k je stejný, a sice 30 000 km. Cena Jumperu s novým motorem 107 kW je o 39 600 Kč (bez DPH) vyšší než cena Jumpera s dosavadním motorem 2.8 HDi s výkonem 93,5 kW.
Nový motor modelu Jumper s technologií přímého vstřikování paliva common rail nabízí netušené možnosti využití a příjemný požitek z jízdy především díky příznivé hodnoty točivého momentu – již při 1500 ot/min dosahuje nejvyššího točivého momentu 310 Nm. Maximální hodnota točivého momentu nového motoru umožňuje vozu velmi dynamický charakter bez nutnosti častého řazení. Nový motor tak rozšiřuje modelovou řadu Jumper o dosud nejvýkonnější motor ve verzích furgon s celkovou hmotností 3 000 kg a 3 500 kg a ve verzích podvozek s kabinou s celkovou hmotností 3 500 kg.
Citroën u příležitosti uvedení motoru 2.8 HDi (146) rozšířil paletu barev o 6 nových barevných odstínů laků – o 2 modré, 2 zelené, 1 šedý a 1 červený. Vozy modelové řady Jumper budou dodávány se zcela novým čalouněním, včetně komfortního velurového čalounění „Diria“ pro osobní verze (Combi Club, Minibus). Dále byla rozšířena nabídka příplatkové výbavy pro Jumper, například tempomat či protiprokluzový systém ASR jsou nabízeny i pro verze s motorem 2.2 HDi (77 kW / 104 k).
Nabídka furgonů Jumper je strukturována dle tří celkových hmotností, které zároveň určují obchodní označení 29, 33 a 35 (2,9, 3,3 a 3,5 tuny). Furgony jsou k dispozici se čtyřmi rozvory kol (2,85 až 4,05 metrů) a sedmi druhy karosérie, jež kombinujícími tyto rozvory se čtyřmi možnými výškami skříně (2,15 až 2,87 metrů). Tyto kombinace umožňují nabídnout objem nákladového prostoru od 7,5 do 14 m3.
Citroën je jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu lehkých užitkových vozů. V roce 2003 se automobilka Citroën umístila na trhu lehkých užitkových automobilů v Evropě na druhém místě, s podílem prodejů 11 %, což je nejlepší výsledek, kterého kdy značka dosáhla. Tohoto výsledku dosáhl Citroen díky kompletní modernizaci nabídky v segmentu lehkých užitkových vozů, kterou dokončil za méně než dva roky.
Ve Francii, kde trh s lehkými užitkovými vozy v loňském roce poklesl o 5,7 %, se značce Citroën podařilo dosáhnout výrazného zvýšení prodeje o 4,8 %. Podíl značky Citroën na trhu s lehkými užitkovými vozy dosáhl v roce 2003 výše 18,7%, oproti 16,8% za rok 2002. V loňském roce automobilka prodala celkem 71 500 lehkých užitkových vozů. Podíl modelu Jumper na celkovém množství prodaných vozů v roce 2003 je velmi významný a činil téměř 42 000 vozů.
Modernizace modelu Jumper v roce 2002, moderní výbava a široká nabídka jednotlivých verzí zaručují, že Citroën Jumper dokáže vyhovět požadavkům a potřebám nejrůznějších profesí. Modelová řada zahrnuje furgony, podvozky a valníky s kabinou a osobní minibusy pro přepravu osob.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií