Poprvé se nový sportovní model Citroënu C2 Super 1600 představil na posledním podniku mistrovství Francie v listopadu na Rallye du Var spolu s elitním pilotem WRC Sébastienem Loebem v roli hvězdných hostů. Nyní se stáj Citroën Sport dočká premiéry skutečné – na 56. ročníku populární francouzské rallye, známé pod označením „Charbo“, která se jede 16.-18.dubna 2004.
Homologováno!
Citroën C2 Super 1600 má za sebou období příprav a schvalování, které vyvrcholilo udělením homologace k 1. dubnu 2004. Stalo se tak v sídle týmu ve Versailles-Satory, a to po splnění povinné podmínky vyrobení 2500 vozů ve verzi GT.
Nový model C2 Super 1600 navazuje na veleúspěšné Saxo a Xsaru kit – car. Ve francouzském mistrovství ovšem pro letošní ročník přichází Citroën s poněkud pozměněným pojetím své účasti. Konstrukci a provozování soutěžních vozů C2 svěřil mateřský závod belgickému týmu Kronos, jehož šéfem je Marc Van Dalen. Silný tým představuje 25 pracovníků se zkušenostmi sedmi titulů belgického šampionátu. Partnerským způsobem zajišťuje Citroën rovněž přepravní a logistické služby prostřednictvím renomované mezinárodní společnosti Transalliance.
Dvě posádky
Šéf stáje Citroën Sport Guy Fréquelin angažoval pro letošní ročník mistrovství Francie posádky Patrick Henry a Jean Paul Chiaroni, kteří dvakrát vyhráli Challenge Saxo, navíc třikrát „Charbo“ rallye. Druhá posádka Yoann Bonato – Benjamin Bouloud je mladou dvojicí, která se dala dohromady až poté, co navigátor skončil se svou aktivní lyžařskou kariérou.
Citroën C2 Super 1600 se připravoval a testoval zejména v podmínkách Španělska. Na testování se podíleli především Philippe Bugalski a Miguel Fuster, španělský pilot.
Do mistrovství Francie pilotů se z osmi závodů započítává každé posádce šest nejlepších výsledků (boduje se od 10 do 1 bodu), do Poháru konstruktérů v kategorii Super 1600 se započítávají pouze dva vozy jedné značky.
Pohled do historie
56. ročník Rallye „Charbo“ měří 828,77 km, z toho je 204,75 km měřených v 13 rychlostních zkouškách. Citroën na této rallye vyhrál už osmkrát. V historii dominují například ročníky 1950 – 52 a model Traction, rok 1963 a vítězství legendárního modelu DS 19. Mezi čerstvé úspěchy patří triumf Bugalskeho Xsary kit-car (1998 a 1999), Loebovo tažení v roce 2001 se stejným vozem a Bugalskeho vítězství v roce 2000 s Xsarou T4.
Citroën je dlouholetým partnerem pořadatelů Rallye „Charbo“, letos navíc převzal péči o „Info“ podniku. Mj. se o tyto služby divákům, ale i jezdcům a pořadatelům postarají vozy C2 VTR a C8.
Program francouzského mistrovství pokračuje 7. – 9.května 2004 rallye Alsace-Lorraine.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií