Půjde o pětidveřový vůz s délkou 4,23 metru. Nová modelová řada je o 24 centimetrů kratší než sedan BMW 3. řady. Novinka vytvoří ve svém tržním segmentu novou a jedinečnou alternativu – nabídne pro BMW typickou koncepcí pohonu, výkonné motory, hodnotnou výbavu a tím vším spojený zážitek z jízdy.
Už první pohled nenechá nikoho na pochybách, že nový pětidvéřový vůz je typickým BMW. Má dlouhý rozvor s krátkým převisem vpředu, nízkou linii střechy s typicky tvarovaným C-sloupkem a k tomu charakteristickou příď s ledvinami a dvojitými světlomety. Celá přední část působí velmi hodnotně. Praktická vyklápěcí záď skrývá variabilní kufr s objemem v rozmezí od 330 do 1150 litrů. Pojme i rozměrné sportovní vybavení určené k různým aktivitám pro volný čas.
S nákladem či bez něj – jízda v novém BMW řady 1 je velkým zážitkem za každé situace. Sezení za volantem splňuje nároky na dlouhou jízdu a spolu s příkladně přehledným kokpitem dostává řidič záruku perfektní ergonomie – tak aby byl výsledkem zážitek z jízdy. Typická radost z jízdy, kterou umí zprostředkovat jen BMW, se dostaví ihned po nastartování motoru – to se děje tlačítkem. Díky jedinečné agilitě, která se s novinkou přesouvá i do třídy kompaktních vozů, a preciznosti řízení, zvládne BMW řady 1 rychlé, sportovní a přitom komfortní projetí klikatou silnicí. Jízda po městě je ve znamení lehkosti. Jak je to možné? BMW řady 1 má stejně jako všechny automobily této značky motor vpředu a pohon zadních kol. Řidič tak může suverénně projíždět i nejužší zatáčky a zadní kola přenášejí výkon motoru s optimální trakcí na vozovku. Tento koncept navíc podporuje ideální rozdělení hmotnosti mezi hliníkovou přední nápravou a pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Dohromady to dává ještě další výhodu, kterou je optimální trakce i při plném zatížení. Podvozkový koncept a systém pohonu zadních kol je doplněn obzvláště pevnou karoserii a výbornou aerodynamikou s koeficientem Cx – 0,29. Žádný jiný automobil v kompaktní třídě nedisponuje takovou vyvážeností sportovních vlastností a pohodlí pro dlouhé jízdy jako BMW řady 1.
Se začátkem prodeje budou zákazníci volit mezi čtyřmi čtyřválcovými motory s výkony od 115 do 163 koní. Modely s označením 116i (85 kW/115 k) a 120i (110 kW/150 k) disponují inovovanými a kultivovanými benzínovými motory BMW. Oba diesely, 118d (90 kW/122 k) a 120d (120 kW/163 k), dostanou naftové motory s vysokým točivým momentem.
Všechny BMW řady 1 samozřejmě splňují emisní normy EU 4. Přesná šestistupňová převodovka (pětistupňová u 116i) nebo komfortní šestistupňová automatická převodovka přenáší výkon na šestnáctipalcová kola (dojezdová při defektu), což dohromady dává záruku nejdynamičtějšího jízdního projevu. Zároveň patří BMW řady 1 díky nízké spotřebě paliva k nejvýhodnějším vozům své třídy.
Aktivní a pasivní bezpečnost BMW řady 1 má nejvyšší úroveň. Vysoce účinné kotoučové brzdy s velkým průměrem zaručují výborné brždění v každé situaci. Vzadu jedoucí auta varuje nové BMW řady 1 při sešlápnutí brzdového pedálu svými dvoustupňovými brzdovými světly. Jejich intenzita se liší podle toho, zda jde o běžné nebo nouzové brždění. Nejvyšší úrovně dosahuje i široká bezpečnostní výbava, v níž nechybí sériově dodávané systémy DSC (Dynamic Stability Control), podpora nouzového brždění DBC, elektronická uzávěrka diferenciálu, stejně jako kompletní nabídka airbagů včetně hlavových airbagů pro všechna sedadla. Spolu s příkladně bezpečnou strukturou karoserie přichází novinka s nejlepšími předpoklady pro získání pěti hvězdiček v crashtestu Euro NCAP.
Možnosti výbavy BMW řady 1 jako ve třídě velkých vozů. Vedle bohaté základní výbavy nabízí BMW řady 1 i neobvyklou řadu možností nadstandardní výbavy, která umožňuje individuální pojetí každého vozu v kvalitě obvyklé pro BMW. Mnohé z příplatkových prvků dosud patřily jen k vozům vyšších tříd. Jde například o komfortní nastupování bez klíče, sadu pro mobilní telefon s technologií Bluetooth, sportovní sedadla s nastavitelnou šířkou opěradla, parkovací senzory (PDC) vpředu i vzadu, Bi-xenonová světla nebo výběr z výkonných audiosestav a navigačních přístrojů, která lze ovládat moderním konceptem iDrive s centrálním ovladačem nebo hlasovým ovládáním.
BMW řady 1 se snaží díky svému jedinečnému konceptu oslovit ty zákazníky, kteří sice dovedli ocenit praktickou stránku kompaktních automobilů, ale marně hledali takový vůz, který by jim dovedl splnit nároky na jízdní zážitek a individualitu. BMW řady 1 cíleně tato přání plní a nabízí hodnotný produkt v moderním kabátě se silným charakterem.
Přehled technických údajů 116i:
- zdvihový objem 1,6 litru
- 85 kW/115 k při 6000 ot./min.
- 150 Nm při 4300 ot./min.
- 0-100 km/h za 10,8 sekund
- nejvyšší rychlost 200 km/h
- spotřeba 7,5 l/100 km
Přehled technických údajů 120i:
- zdvihový objem 2,0 litru
- 110 kW/150 k při 6200 ot./min.
- 200 Nm při 3600 ot./min.
- 0-100 km/h za 8,7 sekund
- nejvyšší rychlost 217 km/h
- spotřeba 7,4 l/100 km 0
Přehled technických údajů 118d:
- zdvihový objem 2,0 litru
- 90 kW/122 k při 4000 ot./min.
- 280 Nm při 2000 ot./min.
- 0-100 km/h za 10,0 sekund
- nejvyšší rychlost 201 km/h
- spotřeba 5,6 l/100 km
Přehled technických údajů 120d:
- zdvihový objem 2,0 litru
- 120 kW/163 k při 4000 ot./min.
- 340 Nm při 2000 ot./min.
- 0-100 km/h za 7,9 sekund
- nejvyšší rychlost 220 km/h
- spotřeba 5,7 l/100 km
BMW řady 1 se bude vyrábět v moderním závodě v Regensburgu. Vyrostly zde montážní linky s vysokou flexibilitou a s optimální pracovní ergonomií. BMW řady 1 bude pro BMW znamenat významný pilíř pro další ziskový růst. Odborníci na vývoj tržního chování vidí v prémiovém segmentu mezi kompaktními automobily velký potenciál. BMW řady 1 se díky svému jedinečnému konceptu stane významným hráčem na trhu a dále prohloubí profil značky BMW. Ceny BMW řady 1 budou podle příslibu výrobce oznámeny zanedlouho.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií