Modely Range Rover a Range Rover Sport prošly pro rok 2015 několika významnými změnami

Mezi hlavní zlepšení patří systém All-Terrain Progress Control, který doplňuje a vylepšuje terénní schopnosti obou modelů.

Head-Up Display

Svou premiéru si odbývá v obou vozech Head-Up Display (HUD), který promítá důležité informace na čelní okno. Řidič tak vidí podstatné informace mnohem rychleji aniž by musel přestat sledovat silnici před sebou. Zobrazované údaje HUD zahrnují rychlost jízdy, zařazený převodový stupeň a indikátor pro řazení, pokyny navigačního systému a rozpoznávání dopravních značek.

1rrted20152900

1rrted20151900

Díky přepracovaným šestiválcovým zážehovým a vznětovým motorům

– došlo ke zlepšení výkonnosti a snížení spotřeby. K vyššímu komfortu přispívá i Head-Up Display (HUD), který promítá všechny důležité informace do malého prostoru na čelním okně. Rozšířila se i nabídka barev karosérie o dva odstíny Yolong White a Kaikoura Stone.

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC)

– doplňuje podvozek a pohon všech kol u obou modelů. ATPC dovoluje řidiči po uvolnění brzdového pedálu nastavit požadovanou rychlost jak u stojícího vozu, tak za jízdy bez nutnosti použít jakýkoliv pedál. Systém neustále sleduje a uzpůsobuje nastavení vozu s ohledem na optimální trakci.

Systém ATPC snižuje zatížení řidiče a zlepšuje už tak výborné terénní schopnosti Range Roveru tím, že udržuje plynulost v prudkých klesáních, v těžkém terénu a na kluzkém povrchu. To se hodí především v náročném terénu, kde je pomalá konstantní rychlost nutná. Systém funguje při jízdě vpřed i vzad v rozmezí rychlostí 1,8 až 30 km/h. Systém ATPC je dostupný pro motorizace TDV6, SCV6 a V8 Supercharged ve specifikaci s redukční převodovkou a systémem Terrain Response® 2. Range Rover a Range Rover Sport jsou prvními modely vybavené touto novou technologií.

Nižší emise, vyšší výkon

Šestiválcové třílitrové motory prošly několika změnami. Motor TDV6, původně vybavený dvěma turbodmychadly, má nyní pouze jedno turbodmychadlo s kuličkovými ložisky. Vedle nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LPEGR), dvoustupňového olejového čerpadla, které snižuje nežádoucí ztráty, a přepracované konstrukce vstřikovacích trysek disponuje motor TDV6 výkonem 258 koní a točivým momentem 600 Nm. Přesto došlo k výraznému snížení spotřeby paliva. U Range Roveru TDV6 klesla o celých 8,5 %, u Range Roveru Sport TDV6 pak o 5,7 %.

U Range Roveru Sport SDV6 zůstává zachováno paralelní sekvenční přeplňování, ale změnami v kalibraci se dosáhlo zvýšení výkonových parametrů na 306 koní a 700 Nm. To znamená nárůst o 14 koní a 100 Nm. LPEGR, dvoustupňové olejové čerpadlo a přepracované vstřikovací trysky zlepšily hospodárnost motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva o 7 % na 7,0 l/100 km a emisí CO2 na 185 g/km.

Oba modely se zážehovým, kompresorem přeplňovaným třílitrovým V6

– nabízejí 340 koní a 450 Nm, ale spotřeba paliva je o 1,9 % nižší. Celohliníkový motor díky novému termostatu dosahuje optimální pracovní teploty mnohem rychleji. Laserem vrtané vstřikovače zase zaručují optimalizované rozptýlení paliva přímo do spalovacího prostoru. Přepracované vedení rozvodového řetězu, dvoustupňové olejové čerpadlo, nová povrchová úprava pístů a pístních čepů v kombinaci s olejem s nízkou viskozitou snižují tření a spotřebu paliva.

Individuální návrh

Pro obě varianty Range Roveru je nyní k dispozici obměněná paleta laků karoserie včetně nové výrazné bílé barvy Yolong White. Range Rover Sport je rovněž nabízen ve speciálním odstínu Kaikoura Stone. Oba modely je možné objednat s pevným panoramatickým oknem s elektricky ovládaným stínidlem.

Ceny modelů Range Rover včetně DPH:

  • 3,0l TDV6: 2 597 507 Kč
  • 3,0l SDV6 Hybrid: 3 517 591 Kč
  • 4,4l SDV8: 3 127 003 Kč
  • 5,0l V8 S/C: 3 304 873 Kč

Ceny modelů Range Rover Sport včetně DPH:

  • RRS 3,0l TDV6: 1 696 420 Kč
  • RRS 3,0l SDV6: 2 012 472 Kč
  • RRS 3,0l SDV6 Hybrid: 2 451 339 Kč
  • RRS 4,4l SDV8: 2 349 820 Kč
  • RRS 5,0l V8 S/C: 2 514 017 Kč

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...