Na stánku Hondy v Paříži jsme obdivovaly dva prototypy nových modelů, tři inonované modely, nový audioinformační systém, nejnovější nabídku stylingových doplňků a příslušenství a i první vůz Formule 1 společnosti Honda
Uvádíme stručnou charakteristiku těchto novinek:
Prototyp nového městského malého SUV pro Evropu Honda HR-V (světová premiéra)
Ojedinělý design karosérie nového prototypu HR-V typově vychází z kupé a jeho ostré a dynamické linie spojují elegantní karosérii se stabilním s robustním podvozkem. Tato elegance, charakteristická pro typ kupé, nijak neomezuje praktičnost interiéru vozu.
Jako pohon přední nápravy modelu HR-V může sloužit lehký vznětový motor 1,6 i-DTEC nebo zážehový motor 1,5 i-VTEC, oba z řady Honda Earth Dreams Technology. Ve standardní verzi doplňuje oba tyto motory šestistupňová manuální převodovka, zatímco motor 1,5 i-VTEC může být alternativně vybaven převodovkou CVT.
Vzhledem ke středovému umístění palivové nádrže nabízí model HR-V jeden z nejprostornějších a nejpřizpůsobivějších interiérů ve svém segmentu. Díky této univerzálnosti lze sedadla Honda Magic Seats® konfigurovat v mnoha různých variantách; kromě toho lze druhou řadu sedadel zcela sklopit a rozšířit tak nákladní prostor.
Zahájení prodeje nového evropského modelu Honda HR-V v Evropě je plánováno na léto 2015.
Prototyp nového modelu Jazz pro Evropu
Prototyp tohoto oblíbeného modelu přichází se zcela novou elegantní a moderní karosérií, která symbolizuje zásadní vylepšení provedená u tohoto nejnovějšího modelu. Změnily se vnější rozměry: celková délka se prodloužila o 15 mm a rozvor náprav je o 30 mm delší, čímž vzniklo uvnitř vozu ještě více prostoru.
Univerzálnost vnitřního interiéru tohoto zcela nového modelu Jazz dále doplňují sedadla Honda Magic Seats®, která lze konfigurovat do mnoha různých variant. Zadní sedadla jsou umístěna více vzadu a jejich sklopením lze opět získat skvělý rozšířený nákladní prostor.
Nový evropský model Jazz, jehož prodej bude zahájen v létě 2015, nabídne úspornější provoz a vyšší výkon díky novému motoru z řady Earth Dreams Technology. Nový zážehový motor 1,3 i-VTEC je doplněn šestistupňovou manuální převodovkou (která nahrazuje předchozí pětistupňovou) nebo převodovkou CVT.
Zcela nový model Jazz, který je součástí řady „malých vozů“ Honda, se bude vyrábět v Japonsku v rámci kompaktní globální platformy společnosti s využitím středového umístění palivové nádrže tak, jako u modelů Civic a HR-V, které dnes rovněž absolvovaly svoji pařížskou premiéru. Toto prostorově úsporné uspořádání přináší zákazníkům jedinečné výhody univerzálnosti, praktičnosti interiéru a řešení úložného prostoru.
Novinky v řadě Honda Civic
Společnost Honda na pařížském autosalónu potvrdila detaily o řadě vylepšení, která byla provedena v modelové řadě Civic 2015, a také o uvedení nového prototypu Civic Sport.
Obě verze Civic a Civic Tourer mají nové prvky designu čelní části karosérie, které jim dávají nový sportovní vzhled: nové světlomety se zabudovanými denními světly a nový elegantní přední nárazník. Pětidvéřový Civic je rovněž vybaven novým zadním nárazníkem, bočními prahy, zadním spojlerem vyvedeným v černé a zadními sdruženými LED světly.
Společně s těmito originálními novinkami vnějšího vzhledu se modelům 2015 dostalo rovněž vylepšení vnitřních specifikací: nový textilní materiál sedadel a potahů opěrek hlavy, nové obložení dveří s chromovanými dveřními kličkami a ovládací panel vyvedený v metalické černi.
Tyto estetické novinky příjemně doplňují největší vnitřní prostor ve své třídě, který je pro tuto řadu charakteristický. 477litrový objem zavazadlového prostoru modelu Civic a 624litrový objem zavazadlového prostoru modelu Civic Tourer nadále vedou ve svých kategoriích.
Modelová řada Civic 2015 bude rovněž jako první vybavena zcela novým palubním audioinformačním systémem Honda Connect. Honda Connect nabízí pohodlí a připojení při jízdě; mezi hlavní funkce patří: příjem rozhlasového vysílání AM/FM, DAB a internetového rádia, připojení Bluetooth, přístup k internetu, satelitní navigace a parkovací kamera.
Tento systém využívá operační systém Android 4.0.4 a lze jej ovládat podobně jako chytrý telefon: přitahováním prstů, potahováním a klepáním na sedmipalcový displej.
Evropská řada Civic se rozšířila o nový prototyp Civic Sport.
Tento prototyp, který vychází z pětidvéřového modelu Civic, je poháněn vznětovým motorem 1,6 i-DTEC o výkonu 120 koní nebo zážehovým motorem 1,8 i-VTEC o výkonu 142 koní a je vybaven barevně vyvedeným zadním spojlerem a 17palcovými litými koly určenými speciálně pro tento prototyp Sport. Prototyp Civic Sport navíc vychází z pozoruhodného designu předchozího modelu Type R s novým předním nárazníkem, s dolní maskou chladiče a s černým potahem stropu kabiny.
Každý model v řadě Civic 2015 bude standardně vybaven systémem Honda CTBA (City Brake Active). Tento systém byl vyvinut speciálně k eliminování nebo zmírnění nehod způsobených při nízké rychlosti: sleduje vozovku před vozidlem prostřednictvím laserového radaru a automaticky brzdí, pokud zjistí bezprostřední nebezpečí kolize. Systém se aktivuje při rychlosti nižší než 30 km/h.
Zcela nová Honda Civic Type R
Tento nový atraktivní ultimativní hatchback se u evropských prodejců objeví příští rok, bude dosud nejextrémnějším modelem s označením Type R, symbolizuje začátek nové éry značky Honda.
Poháněn bude novým dvoulitrovým motorem i-VTEC z řady Earth Dreams Technology. Díky mimořádnému výkonu více než 280 koní nebude mít konkurenci v porovnání se všemi předchozími modely Type R. Patří sem všechny generace modelu Civic, kultovní výkonově orientované verze Integra, Accord a NSX.
Tato jedinečná pohonná jednotka pro model Honda Civic Type R splňuje přísné emisní předpisy Euro 6. Zatímco jeho předchůdci měli atmosférické motory, tento nový motor poprvé využívá turbodmychadlo, které zvyšuje výkon v nízkých otáčkách. V kombinaci s výkonem v horní části otáček, který je synonymem technologie VTEC společnosti Honda – a který nadšení majitelé Type R milují nejvíce – zajistí úžasný zážitek z jízdy.
Honda má již čtyři modelové odvozeniny Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v tomto novém modelu Honda Civic Type R je nesrovnatelný se žádným z nich co se týče primárního výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.
S novým modelem Civic Type R mělo premiéru také nové tlačítko Honda „+R“.
Stisknutím tohoto tlačítka, které se nachází vedle volantu, se aktivuje režim „+R“ pro ještě intenzivnější zážitek z jízdy. Upraví se odezva motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení bude citlivější a společně s novým systémem adaptivních tlumičů odpružení u všech kol přináší jedinečný zážitek z řízení. Ve výchozím standardním režimu je model Civic Type R výjimečně živý, sportovní vůz pro každý den s úžasným a plynulým zrychlením. Použitím tlačítka „+R“ se z něho stává dynamičtější a atletičtější vůz, jenž řidiči rázem zrychlí pulz. Rozdíl mezi těmito dvěma charaktery je obrovský. Režim „+R“ je extrémní; tento vůz je ideální pro závodní okruhy a ocení jej opravdoví vyznavači sportovní jízdy.
Dalším příkladem inovativního přístupu společnosti Honda je systém „steer axis“.
Pro zajištění optimální distribuce vysokého výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru i-VTEC je systém zavěšení přední nápravy vozu Civic Type R vybaven tímto dodatečným mechanickým systémem, který zahrnuje dva podpůrné „rejdové čepy“. Minimalizuje se tak tzv. „táhání do řízení“ při prudké akceleraci a umožňují řidiči plně využít výjimečnou ovladatelnost vozu.
Kromě toho, byl speciálně pro model Civic Type R vyvinut nový systém adaptivních tlumičů u všech čtyř kol.
Podle jízdního stavu se ve zlomku sekundy automaticky upravuje tuhost tlumičů přední a zadní nápravy. Díky tomu může nový Civic Type R nabídnout pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě.
Nový Civic Type R pokračuje ve stopách svých předchůdců a je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Vývojový tým vybral tuto volbu pro dosažení maximálního zážitku z jízdy.
Zcela nový model Civic Type R byl vyvinut a zkonstruován podle požadavků a potřeb evropských řidičů. Bude vyráběn v nejmodernějším závodě Honda v britském Swindonu a u prodejců se objeví v průběhu roku 2015.
Omlazený model Hondy CR-V a nové hnací jednotky
Od jara 2015 bude nabízen oblíbený model CR-V s výkonnějším vznětovým motorem a také s volitelnou účinnou devítistupňovou automatickou převodovkou. Rovněž karosérie získá zcela novou estetickou podobu: vpředu s novými světlomety, přední mřížkou, mlhovkami, spodním krytem motoru a nárazníkem; vzadu s novými LED sdruženými světly, upravenými pátými dveřmi a nárazníkem.
Pohon obou náprav modelu CR-V bude zajišťovat výkonnější čtyřválcový vznětový motor 1,6 i-DTEC z řady Honda Earth Dreams Technology. Tato hnací jednotka nové generace se vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu. U modelu CR-V tento nový motor nahradí předchozí vznětový motor 2,2 i-DTEC.
V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje tento nový výkonnější vznětový motor výkonu 160 koní a 350 Nm a zároveň produkuje pouze 130 g/km CO2 – což je nejméně ve své třídě a o 11 % méně, než u předchozí jednotky. Aby mohli vlastníci modelu CR-V plně využít účinnost nejnovějšího motoru, bude tento model rovněž k dispozici s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise CO2 sníží pod 135 g/km – což je o 20 % méně, než u jejího předchůdce.
Model CR-V s pohonem jedné nápravy a vznětovým motorem v kombinaci s manuální převodovkou bude nadále vybaven vznětovým motorem 1,6 i-DTEC o výkonu 120 koní, který nyní produkuje emise v množství pouze 117 g/km.
Nový audioinformační systém Honda Connect pro Evropu
Systém nabízí větší pohodlí a připojení při jízdě a širokou nabídku funkcí – to vše prostřednictvím 7palcového displeje. Tento systém bude součástí standardní výbavy a bude poprvé k dispozici u modelů Honda Civic, Civic Tourer a CR-V v příštím roce.
Systém Honda Connect má snadné a intuitivní ovládání, využívá operační systém Android 4.0.4 a lze jej ovládat podobně jako chytrý telefon: přitahováním prstů, potahováním a klepáním. Zobrazení na displeji lze přizpůsobit individuálním potřebám uživatele. V nabídce je výběr dvou různých vzhledů, což umožňuje uživatelům individuální přizpůsobení systému a barevně rozlišené ikony urychlují a usnadňují navigování nabídkami dotykové obrazovky.
Systém Honda Connect umožňuje cestujícím na předních sedadlech rychlý přístup k čemukoli od informací vozidla, přes parkovací kameru a hudbu až po možnost připojení svých telefonů prostřednictvím Bluetooth. Mezi funkce tohoto nového systému patří: přístup k Internetu, předinstalované aplikace, služba Honda App Center, volitelná satelitní navigace Garmin, zvuk: (volitelně CD), příjem rozhlasového vysílání AM/FM/DAB a internetového rádia, telefonní rozhraní a připojení Bluetooth, parkovací kamera s dynamickými pokyny a celá řada informací z vozidla, například denní počitadlo kilometrů, spotřeba paliva a doba jízdy.
Bezproblémový provoz zajišťuje jeden z nejrychlejších procesorů na trhu: NVIDIA Tegra 3 určený speciálně pro automobilový průmysl.
Připojení Bluetooth a přístup k Internetu
Jak už název prozrazuje nový systém Honda Connect nabízí vynikající a bezpečné připojení pro majitele vozů Honda na cestách. Připojení Bluetooth umožňuje uživateli připojit svůj chytrý telefon k systému telefonování hands-free ve voze a ovládat jej prostřednictvím systému Honda Connect, podobně jako chytrý telefon.
Systém Honda Connect rovněž umožňuje tzv. MirrorLink, tedy hladké spojení mezi systémem a chytrým telefonem uživatele – za předpokladu, že je kompatibilní. Tato technologie umožňuje sledovat zobrazení na displeji vlastního chytrého telefonu prostřednictvím systému Honda Connect a využívat přístup k aplikacím ve svém telefonu.
Se systémem Honda Connect se můžete rovněž připojit k Internetu prostřednictvím sdílení sítě chytrého telefonu nebo prostřednictvím mobilního WiFi a plně využívat Internet ve voze za předpokladu, že se nepohybuje; tak lze vyhledávat místní zajímavosti nebo zjišťovat informace o pamětihodnostech v okolí polohy vozu. Tento systém je dodáván s celou řadou předinstalovaných aplikací; další aplikace si uživatel může stáhnout ze služby Honda App Center.
Předinstalované aplikace – Aha
Mezi předinstalované aplikace dodávané se systémem Honda Connect patří „Aha“, která umožňuje snadný přístup k obsahu, aniž by řidič musel spustit vozovku z očí. Aha nabízí tisíce stanic se zvukovým obsahem od hudby, zpravodajství, podcastů a audioknih – a také sociální média, informační kanály a služby na základě polohy. Integrované rozhraní se snadným používáním umožňuje pouhým stisknutím tlačítka jednoduše a bezpečně vyhledat cokoli od účtu na Twitteru po nejnovější předpověď počasí. Aplikace Aha rovněž obsahuje vyhledávače zajímavých míst, které pomáhají uživatelům vyhledávat nejbližší restaurace nebo hotely.
Volitelná aplikace – navigace Garmin
Na přání bude systém Honda Connect k dispozici s plně integrovanou oceňovanou satelitní navigací Garmin. Předinstalované mapy umožňují uživatelům navigaci i na místech bez pokrytí mobilním signálem a uživatel mezi milióny zajímavých míst snadno najde to, které právě hledá.
Podrobné hlasové navigační povely jsou doplněny pokročilými funkcemi navádění, které snadno navigují řidiče i v těch nejnáročnějších situacích. Funkce navádění v jízdních pruzích ukazuje správný jízdní pruh pro odbočení a fotorealisticky přibližuje zobrazení křižovatek a výjezdů. Tento systém rovněž zobrazuje objížďky v reálném čase, upozornění na omezení rychlosti, budovy ve 3D, plastická zobrazení a úsporné trasy.
Nejnovější nabídka stylingových doplňků a příslušenství Honda 2014, včetně speciální „Black edition“ oblíbených modelů Civic a CR-V.
Ve své expozici Honda vystavuje model Civic vybavený sadou doplňků „Black edition“, která se nyní v Evropě prodává. Tato sada obsahuje nástavec předního nárazníku v matné černé barvě, boční prahy, zadní spojler a doplňky pro zadní nárazník. Tuto výraznou podobu doplňují kryty dveřních zrcátek v černé matné barvě a kryt víčka palivové nádrže také v černé matné barvě a s logem Civic. Hliníkový emblém umístěný na zadní straně vozu symbolizuje logo Black edition. Vizuální proměnu vystavovaného vozu doplňují volitelná 18palcová litá kola Nitrogen jako upgrade standardních 17palcových kol. Větší kola jsou rozdělena pěti paprsky a mají povrchovou úpravu v matném černém odstínu Gunpowder Black s kontrastním karbonovým středem.
Vystavený model Honda CR-V ze speciální Black edition má rovněž řadu vylepšení stylingu a praktičnosti. Tato sada doplňků obsahuje čelní masku chladiče s voštinovým vzorem a orámováním v černé matné barvě, spojler na pátých dveřích, integrované stylové nášlapné prahy a přední a zadní spodní kryt motoru v černé matné barvě. Tuto verzi modelu CR-V, která je nyní k dispozici u evropských prodejců Honda, lze doplnit o volitelná 19palcová litá kola Orion nebo 18palcová litá kola Taurus, oboje s povrchovou úpravou v černém odstínu Gunpowder Black.
Honda 3D Sound – „hudba nikdy nezněla tak věrně“
Každý chce do auta takový audiosystém, který dokáže věrně reprodukovat hudbu jeho oblíbených interpretů. Po rozšíření standardního audiosystému Honda o kompaktní jednotku DSP (digitální zpracování signálu) mohou uživatelé vylepšit svůj zážitek z poslechu replikováním různých akustických prostředí – například technický studiový zvuk nebo živý koncert v koncertní síni.
Nová jednotka Honda DSP analyzuje výstup zvuku ze standardního systému a optimalizuje decibelový výstup podle frekvence a podle reproduktorového kanálu. Nezávisle vylaďuje časování čtyř reproduktorových kanálů a tím účinně upravuje vnímanou vzdálenost mezi řidičem a reproduktory ve vozidle během jízdy.
Jednotka DSP je naprogramována tak, aby plně využívala možnosti standardních reproduktorů, audiosystému a vnitřního prostředí vozu; přizpůsobuje vlastní výstup jedinečné ideální frekvenční odezvě každého individuálního vozu.
Systém Honda 3D Sound bude k dispozici na evropských trzích pro modely Civic, Civic Tourer a CR-V 2015 a pro modely Jazz a nový model HR-V 2016, které budou vybaveny standardním audiosystémem Honda.
Návštěvníci expozice originálního příslušenství Honda na pařížském autosalónu si mohou vyzkoušet neuvěřitelnou hloubku zvuku nového systému. Ukázky systému Honda 3D Sound si lze rovněž prohlédnout na
První monopost Formule 1 od značky Honda – RA271
Honda svou účast na 2014 Mondial de l’Automobile využila také k tomu, aby veřejnost seznámila se svou historií v seriálu Formule 1. RA271 byl první monopost Honda pro závody F1, jenž poprvé vyjel na trať při Velké ceně Německa na Nürburgringu v roce 1964.
Jako důkaz připravenosti značky Honda postavit se výzvám přišel stroj RA271 se zcela novým podvozkem tvořeným panely z lehké slitiny, jež nahradily zastaralý prostorový rám použitý u zkušebního prototypu RA270F. Vývoj tohoto špičkového jednodílného hliníkového rámu posunul tým do zcela nových teritorií, neboť konstruktéři museli při své práci pracovat i s učebnicemi pro konstrukci letadel. Hlavní prioritou bylo zajistit optimální stabilitu a rozložení hmotnosti poté, co byl do podvozku namontován motor. Konstruktéři proto využili zkušenosti značky z oblasti motocyklů a zcela netradičně umístili motor V12 do podvozku napříč.
Značka Honda původně plánovala, že její první monopost pro F1 bude mít zlatou barvu, která by navazovala na prototyp RA270F. Zlatou barvu však federace FIA přiřadila Jižní Africe, proto se tým Honda rozhodl použít u svého stroje slonovinovou bílou barvou s akcenty v podobě vycházejícího slunce na kapotáži.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.