Značka Peugeot 1.914.000 (loni 1.955.400) a Citroën 1.372.000 (loni 1.312.100). Díky této bilanci zaujímá skupina PSA na světovém automobilovém trhu podíl ve výši 5,8%.
15,4 % činí podíl na trhu západní Evropy v kategoriích osobních i užitkových automobilů, což v praxi znamená 2. místo mezi evropskými výrobci.
V kategorii osobních vozů patří PSA Peugeot Citroën v Evropě 2. místo s 2.105.000 prodanými vozy a s podílem na trhu 14,8% (2002 – 15,1%). V kategorii lehkých užitkových automobilů zaujímají vozy PSA Peugeot Citroën 1. pozici v Evropě s 354.000 prodanými vozy a skupina se přiblížila těsně k hranici 20% podílu na trhu.
Jak dopadlo „účtování“ jednotlivých modelů? Peugeot 206 zaznamenal celosvětově 819.000 prodaných kusů, prodej modelu Peugeot 307 (automobil roku 2002) vzrostl o 3% na 560.000 prodaných vozů. Citroën uspěl zejména díky modelu C3 s 342.000 prodanými kusy. Nový model C2 je příslibem pro obchodní úspěch v roce 2004. „Dvojčata“ Citroën Berlingo a Peugeot Partner si polepšují rok od roku – Berlingo v roce 2003 o 8% na 179.000 prodaných vozů, Partner o 14% na 135.000 prodaných vozů.
Nezanedbatelné jsou prodejní výsledky velkých monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Celkem se jich prodalo 62.000. PSA Peugeot Citroën dokázal reagovat na současné evropské trendy a požadavky zákazníků, kteří preferují dieselové pohonné jednotky, díky nejmodernějším agregátům HDi.
V zemích evropské „sedmnáctky“ byl sice zaznamenán nepatrný pokles o 0,1%, ale i tak PSA Peugeot Citroën prodal na evropském trhu 2,46 milionu automobilů. PSA je jedničkou trhů ve Francii, Španělsku, Belgii, Portugalsku, Holandsku a Dánsku, druhá pozice patří skupině PSA v Itálii, Rakousku, Řecku a Švýcarsku. Přes 10% podílu na trhu se skupina PSA Peugeot Citroën dostala ve 14 ze 17 zemí společného evropského trhu.
Například ve Francii je PSA Peugeot Citroën číslem 1 s podílem na trhu 33,2% (793.656 prodaných aut), ve Španělsku skupině patří podíl 22,4% (Citroën je tu jedničkou v užitkových vozech a dvojkou v osobních), ve Velké Británii 11,9% atd.
Mimo Evropu se prodalo 818.000 automobilů PSA Peugeot Citroën. Z tohoto počtu bylo 562.000 peugeotů a 256.000 citroënů. Na mimoevropských trzích vzrostly skupině prodeje o 15,2% a prodeje v této části světa představují pro PSA celkem téměř 25% všech kontraktů. V Jižní Americe se podařilo i přes všeobecně komplikované ekonomické podmínky většiny zemí prodat 107.000 nových vozů. Úspěšný rok slavila střední a východní Evropa s nárůstem prodejů o 28% s 216.000 prodanými vozy. V šestici zemí (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem roste tržní podíl PSA z 5,1% v roce 1997 na současných 12,7%.
Pozoruhodné výsledky byly zaznamenány v Číně, kde prodeje PSA posílily o 22% a za poslední dva roky se zdvojnásobily. V Číně se loni prodalo 104.000 citroënů. V roce 2006 by ale měly výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrůst až na hranici 300.000 vozů, a to zejména díky společnému podniku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles. Největší skok ovšem zaznamenala skupina v Íránu, kde se podařilo prodat na 192.000 peugeotů a celkem 199.000 nových vozů, tedy meziroční nárůst o 43%!
V Evropě skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2003 prodala 2.468.000 vozů (v roce 2002 2.557.000), z toho značky Peugeot 1.352.000 (loni 1.461.800), Citroën 1.116.000 (1.095.200).
Mimo Evropu činily prodeje PSA 818.000 vozů (loni 710.500), z toho Peugeot 562.000 ( loni 493.600), Citroën 256.000 (loni 216.900).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.