Hanyš přepravuje nejtěžší náklady s vozy Scania

Začátkem října zakoupila firma Hanyš od pražského dealera Scania speciální tahač těžkých podvalníků.

Sestavení přístavního jeřábu, zvedání sloupů elektrického vedení, přeprava pivovarnických tanků, usazování mostní konstrukce nebo ukládání zvonu do věže kostela, to vše dokáže zajistit firma Hanyš. Její hlavní činností je pronajímání mobilních jeřábů a přeprava těžkých nákladů. Společnost má k dispozici celkem 36 jeřábů s nosností 25 až 800 t a pět těžkých tahačů se speciálními podvalníky.


Hanyš přepravuje nejtěžší náklady s vozy Scania
Hanyš přepravuje nejtěžší náklady s vozy Scania
Hanyš přepravuje nejtěžší náklady s vozy Scania

Firma vznikla v roce 1991. Její majitel, pan Rostislav Hanyš, provozoval původně pronajaté jeřáby. Po roce zakoupil svůj první vlastní jeřáb a postupem času se nabídka stavební techniky společnosti rozrostla až na dnešních 36 jeřábů. Před čtyřmi lety rozšířila firma své aktivity o přepravu těžkých nákladů. Reagovala tak na požadavky zákazníků, kteří stále častěji vyžadují komplexnější služby.

Vozový park společnosti tvoří v současné době pět těžkých tahačů – dva vozy Scania, DAF a MAN. Posledním přírůstkem je speciální tahač těžkých podvalníků Scania s 16litrovým motorem V8 o výkonu 580 HP. Plynulou jízdu zajišťuje 16rychlostní převodovka ZF Transmatic. Brzdovou soustavu tvoří klasické bubnové brzdy se zesíleným obložením, ABS a retardér ZF s hydrodynamickým měničem integrovaný v převodovce. Maximální celková hmotnost soupravy činí 250 000 kg. „Vozy značky Scania nám vyhovují. V prosinci pořídíme další dva. Ceníme si jejich kvality a servisu. Scania nabízí i vysoké výkony nezbytné pro tento typ přepravy,“ říká pan Rostislav Hanyš.


Pro přepravu těžkých nákladů používá firma Hanyš podvalníky Goldhofer, kterých má nyní sedm a do konce roku plánuje nákup ještě dalších dvou stavebnicových návěsových kombinací. „Momentálně jsme schopni převézt na hlubinném podvalníku 80 tun, technické zatížení je ale více než 100 tun při běžné rychlosti, při snížení rychlosti je to ještě mnohem více. Převážíme teď hlavně stroje např. lisy, lodní hřídele a pro vlastní potřebu závaží k jeřábům. Dva nové podvalníky nám umožní pospojovat komponenty dohromady a odvézt až 12 tun na jednu nápravu při 24 nápravách,“ vysvětluje Rostislav Hanyš.


Firma Hanyš hodlá své aktivity dále rozšiřovat, což dokazuje již nyní. V letošním roce zakoupila také devět jeřábů a Rostislav Hanyš k tomu dodává: „Tak úplně jsem nákup neplánoval, byla to vyšší poptávka, co mě přimělo k tomu, aby se ještě letos nakoupila potřebná technika. Ale investuji do toho, čemu věřím. Obrat firmy trvale roste a práce máme stále dost.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...