Nový model Mercedes-Benz Vito měl v pondělí 28.7. světovou premiéru (podrobná informace nového modelu)

Pozoruhodně silné stránky zvnějšku, velké hodnoty uvnitř, nejvyšší míra užitku a nízké náklady – nový Mercedes-Benz Vito je mnohostranným profesionálem mezi středně velkými dodávkami.

1nmercvito750

Stručný výčet hlavních novinek:

  • Jeden model pro všechny: Nové Vito je pozoruhodně mnohostranné
  • Nové Vito nabízí široké portfolio variant: skřínové Vito, Vito Mixto a Vito Tourer
  • Poprvé v segmentu: Pohon předních, zadních a všech kol
  • Dva turbodiesely nabízejí celkem pět výkonových stupňů
  • Minimální náklady: Důsledná řešení pro maximální hospodárnost
  • Až osm airbagů pro Vito Tourer a nové asistenční systémy

Nový Mercedes-Benz Vito s celkovou hmotností od 2,5 do 3,2 t. dosahuje rekordních hodnot podílu jeho užitečné hmotnosti, zatímco pořizovací cena a provozní náklady jsou nečekaně nízké.

Nové Vito je pozoruhodně mnohostranné:

Uspokojí všechny požadavky, ať se jedná o potřeby řemeslníků, obchodu a živnostenského podnikání, služeb, kyvadlové dopravy nebo taxislužby. Skříňové Vito je, jako jediný model ve své třídě, na výběr ve třech délkách karoserie a se třemi systémy pohonu. S užitečnou hmotností až 1369 kg je mistrem své třídy v této disciplíně. Vito Mixto spojuje, jako skříňový vůz s dvojitou kabinou, výhody skříňové verze a kombi. Zcela novou kapitolu otvírá Mercedes-Benz s novým modelem Vito Tourer pro přepravu osob. Tato řada je tvořena mimořádně funkční a robustní variantou Vito Tourer BASE, mnohostrannou variantou Vito Tourer PRO a velmi hodnotně působícím modelem Vito Tourer SELECT. Tourer tak představuje celou modelovou řadu s individuálně upravenými variantami pro všechny druhy přepravy osob.

Design: Syntéza tvaru a funkčnosti

Nové Vito má sebevědomý a nezaměnitelný vzhled. Design nového modelu Vito není ovšem samoúčelný. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32 je na vůz této kategorie velmi nízký, což snižuje spotřebu paliva a vylepšuje jízdní výkony. Karoserie nového Vita dává již na první pohled najevo vysokou kvalitu, která je patrná například na úzkých a rovnoměrných spárách mezi vnějšími panely karoserie.

Interiér:

Stačí usednout za volant novéhoVita a již se těšíte na jízdu s ním a po celodenní jízdě jste méně unaveni než dříve. V novém Vitu čekají na řidiče i spolujezdce pohodlná sedadla v kombinaci s ještě větší nabídkou místa než dosud. Zcela nově vyvinutá přístrojová deska je vzorem funkčnosti a ergonomie. Její symetrický základní tvar s jasnou a přehlednou strukturou je základem nejvyšší úrovně bezpečného ovládání. Přístrojová deska zároveň přesvědčí dojmem vysoké kvality, která je v této třídě vozidel neobvyklá.

Při vývoji přístrojové desky sehrál zásadní roli promyšlený koncept odkládacích prostorů – nové Vito bude koneckonců pro mnoho řidičů kanceláří a zároveň i životním prostorem.

Poprvé v segmentu: Pohon předních, zadních anebo všech kol

Jeden model pro všechny – to platí především pro oblast pohonu nového modelu Vito. Jako první vozidlo ve své třídě je nové Vito na výběr s pohonem zadních kol, ale také s pohonem všech kol, a nyní i s pohonem předních kol.

Zařazení této novinky – pohon předních kol

– přináší řadu výhod: Nová verze s pohonem předních kol je lehčí. U prázdného a málo zatíženého vozidla nabízí pohon předních kol výhody rovněž v oblasti trakce. V neposlední řadě přesvědčí i velmi atraktivní pořizovací cenou.

Osvědčený pohon zadních kol

– je vhodným řešením pro jízdy s vysokým zatížením, těžkými přívěsy a při požadavku mimořádně vysoké jízdní dynamiky.

Zákazníci požadují pohon všech kol

–  pokud potřebují vysokou trakci i za nepříznivých podmínek nebo často jezdí mimo zpevněné cesty. Díky nové integrované konstrukci pohonu všech kol mají vozidla Vito 4×4 stejnou vnější výšku jako modely s pohonem předních, resp. zadních kol.

Dva turbodiesely nabízejí celkem pět výkonových stupňů

Nové Vito s pohonem předních kol

– s motorem uloženým vpředu napříč je koncipováno převážně pro jízdu bez přívěsu, maximální užitečnou hmotnost při nízké až střední celkové hmotnosti, s důrazem na co nejnižší náklady. Kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru je k dispozici ve dvou výkonových stupních: Vito 109 CDI s 65 kW a Vito 111 CDI s 84 kW.

Nové Vito s pohonem zadních kol anebo s pohonem všech kol

– je vhodné při velkých nárocích na jízdní výkony a vysoké zatížení, při vyšší celkové hmotnosti a pro náročný provoz s přívěsem. Tento model je vybaven čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně je k dispozici ve třech výkonových stupních: Vito 114 CDI – 100 kW, Vito 116 CDI – 120 kW a Vito 119 BlueTEC – 140 kW. Vito 119 BlueTEC zaujímá zvláštní postavení jako první motor Euro 6 v této třídě.

U verzí s pohonem zadních kol standardně zajišťuje přenos hnací síly šestistupňová mechanická převodovka. Samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS s kapalinovým měničem momentu je nabízena na přání pro Vito 114 CDI a Vito 116 CDI, zatímco pro modely Vito 119 BlueTEC a Vito 4×4 s pohonem všech kol se dodává standardně. Jedná se o jedinou sedmistupňovou samočinnou převodovku s kapalinovým měničem na světě, dodávanou pro lehké užitkové vozy.

Minimální celkové provozní náklady:

Vývojáři přizpůsobili nový model Vito požadavkům na nejvyšší hospodárnost, ať už optimalizací převodovky, použitím zadní nápravy s nízkým třením, elektromechanického posilovače řízení nebo adaptivně řízených vedlejších agregátů. V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba nafty v kombinovaném režimu EU v průměru o 20 procent.

Mimořádně šetrně hospodaří s palivem Vito BlueEfficiency. Tato verze je k dispozici pro nové Vito s pohonem zadních kol a standardně se dodává pro všechny modely Vito Tourer se samočinnou převodovkou, registrací v kategorii osobních vozů a ve spojení s nejvýkonnějším motorem. Normovaná hodnota spotřeby 5,7 l/100 km pro Vito 116 CDI BlueEfficiency s registrací jako užitkové vozidlo je v této kategorii vozidel nepřekonatelně nízká.

Nové Vito kromě toho profituje u všech variant motorů z dlouhých intervalů údržby, až 40 000 km, nebo dva roky.

Optimalizovaný podvozek s novým elektromechanickým posilovačem řízení

Uznávaná kvalita podvozku byla pro novou generaci ještě více zlepšena. Podílí se na tom například i řízení s elektromechanickým posilovačem a pozměněnou kinematikou nebo zadní náprava s šikmými rameny, vinutými pružinami a novým nastavením pružin a tlumičů.

Skříňové Vito a Vito Mixto jsou koncipovány pro vysoké zatížení. Pro Mixto na přání a pro všechny verze Vito Tourer standardně se dodává komfortní podvozek, mezi jehož rysy patří méně tuhé odpružení a citlivější charakteristika tlumičů.

Vysoká úroveň bezpečnosti

Nový Mercedes-Benz Vito stanovuje nová měřítka také v oblasti bezpečnosti. Precizní řízení, výkonné kotoučové brzdy na všech kolech (v závislosti na modelu 16“ nebo 17“ brzdová soustava) – to je stejně samozřejmé jako ADAPTIVE ESP ve standardní výbavě.

Až osm airbagů pro Vito Tourer a nové asistenční systémy

Již skříňové Vito je jako jediný dodávkový vůz standardně vybaven airbagy a upozorňováním na nepřipnutý bezpečnostní pás pro řidiče i spolujezdce. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT disponují kromě toho okenními airbagy a bočními airbagy vpředu, které chrání hrudník a pánev. Pro Vito Tourer jsou poprvé nabízeny okenní airbagy také vzadu. S maximálně osmi airbagy je tak Tourer novým měřítkem pro konkurenci.

Ke standardní výbavě nového Vita

– patří Attention Assist, který na základě různých parametrů posuzuje kondici řidiče. Jedinečným prvkem standardní výbavy v této třídě je asistent pro jízdu v nárazovém bočním větru, který téměř kompletně kompenzuje vlivy poryvů bočního větru na vozidlo. Rovněž standardní je systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách.

Nové Vito lze individuálně vybavit dalšími asistenčními systémy. Novým a jedinečným, pro dodávkové vozy, je aktivní parkovací asistent. Rovněž jedinečný v tomto segmentu je asistent upozorňující na krátký odstup od vpředu jedoucího vozidla. Asistent pro sledování slepého úhlu upozorňuje při přejezdu do vedlejšího jízdního pruhu na vozidla ve slepém úhlu, zatímco asistent pro jízdu v jízdním pruhu hlídá, aby vozidlo nevyjelo nechtěně ze svého jízdního pruhu.

Více světla pro ještě lepší viditelnost: Intelligent Light System

Alternativou standardně dodávaných halogenových světlometů jsou pro nové Vito na přání nabízené adaptivní světlomety ILS (Intelligent Light System). Tato v kategorii lehkých užitkových vozidel jedinečná technika používá diody LED pro ukazatele směru, denní svícení, tlumená, dálková a statická odbočovací světla. V závislosti na rychlosti jízdy se světlomety přizpůsobují variabilním rozložením světla podmínkám na dálnici a silnici mimo město.

Dva rozvory, tři délky, až čtyři hmotnostní varianty

V porovnání s předchůdcem je Vito ve všech třech délkách o 140 mm delší. Hlavním důvodem je prodloužená příď, která poskytuje vyšší úroveň ochrany při střetu s chodcem. Z toho vyplývají hodnoty vnější délky 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vnější výška je v závislosti na modelu maximálně 1910 mm. Všechny verze tak zůstávají výrazně pod důležitou hranicí dvou metrů, a mohou tak vjíždět do všech běžných parkovacích budov, podzemních garáží a automatických mycích linek.

Jádro nabídky tvoří modely s celkovou hmotností 2,8 t a 3,05 t, které jsou doplněny variantami s celkovou hmotností sníženou na 2,5 t, resp. zvýšenou na 3,2 t. Díky novému pohonu předních kol a kompaktnímu vznětovému motoru má skříňové Vito se středně dlouhou karoserií a standardní výbavou pohotovostní hmotnost jen 1761 kg. Již Vito s celkovou hmotností 3,05 t se tak může pochlubit skutečně pozoruhodnou užitečnou hmotností 1289 kg. Obrem, z hlediska užitečné hmotnosti ve své třídě, je Vito s pohonem zadních kol, celkovou hmotností 3,2 t a užitečnou hmotností 1369 kg.

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....