Autocentrum Auto ESA zvýšilo za první pololetí 2014 meziročně prodeje o téměř 12 procent – stejným tempem však roste i počet odmítnutých vozů k výkupu

Obchodní výsledek Autocentra ESA potvrzuje, že zájem českých zákazníků o kvalitní ojeté vozy neustále roste.

Za prvních šest měsíců letošního roku

– bylo v Autocentrech ESA prodáno 5 231 vozidel, což je o 11,58 % více než ve stejném období loňského roku. Stejným tempem však roste i počet odmítnutých vozů k výkupu. Důvodem je především špatný technický stav vozidel, stočené tachometry a chybějící dokumentace k vozidlu. Autocentrum ESA odmítlo za první pololetí vykoupit 9.783 vozidel, tedy průměrně 54 vozidel denně.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA zdůrazňuje:

„Nárůst prodejů o 12 % je dán několika faktory. V první řadě je to především zákaznická orientace, která jednoznačně preferuje kvalitní ojeté vozy v odpovídající kvalitě a ceně. Dalším faktorem, který v poslední době velmi pozitivně ovlivňuje obchodní výsledky, je nástup moderních technologií. Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost stránek Auto ESA o 82% a z tabletů dokonce o 93%. Proto jsme nedávno spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android.“ Firma proto v letošním roce plánuje další investice do optimalizace webových stránek a nových mobilních aplikací, které usnadní a zpříjemní zákazníkům výběr konkrétního vozu.

Jako již tradičně, nejprodávanějším modelem

– byla ŠKODA Octavia (10 %) druhé generace ve verzi kombi, následovaná modelem Fabia (6,3 %), dále Octavií první generace (4,8 %), Fordem Focus a Volkswagenem Passat (oba modely 4 %). V motorizacích byla nejprodávanější verze 1,9 TDI (15,1 %) následovaná jednotkou 2,0 TDI (7,6 %) a benzínovým motorem 1,6 (7,4 %).

Průměrná prodejní cena vozidla

– činila 149.827 Kč, tedy o 6.171 Kč více než ve stejném období roku 2013. Důvodem je nižší průměrné stáří vozu, nižší průměrný stav ujetých kilometrů a vyšší výbava prodávaných vozů. „Mezi zákazníky je vysoký zájem o mladší vozy s nižším počtem ujetých kilometrů a jednoznačně doložitelnou servisní historií. K výkupu odmítáme tisíce vozů měsíčně, což se pozitivně projevuje na kvalitě skladových zásob, rychlosti prodeje vozů a pochopitelně i na spokojenosti zákazníků“, říká Foltýn.

Velkému zájmu zákazníků se také těší možnost zakoupit vozidlo na úvěr s nulovým navýšením.

Jde o úvěr na vybraná vozidla od roku výroby 2004, kdy denně je v nabídce přibližně 50 takových vozů. „Neustále rozšiřujeme s našimi finančními partnery portfolio finančních služeb tak, aby si skutečně každý klient mohl vybrat pro něj tu nejvýhodnější variantu“, uzavírá Foltýn.

Pro letošní rok

– plánuje firma otevření další pobočky a celkový nárůst prodejů by měl v porovnání s rokem 2013 zůstat nad hranicí 10 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....