Co si představujete pod pojmem Honda?
Firma Honda pro mě znamená zhmotnělý sen jejího zakladatele, pana Soichiro Hondy, který firmu založil před padesáti lety. To znamená v době, kdy již existoval ve světě vyspělý motoristický a automobilový průmysl s více než padesátiletou tradicí. I přes tento zjevný handicap dokázal pan Honda vybudovat firmu, která je absolutně největším výrobcem motocyklů na světě s výrobou více než 6 milionů kusů. Ve výrobě automobilů je Honda v celosvětovém měřítku na sedmém místě, s roční výrobou přes 2 mil. kusů. Vezmeme-li v úvahu celou řadu výrobků Hondy, vybavených spalovacími motory (tj. automobily, motocykly a motorové stroje) zjistíme, že Honda je největším výrobcem spalovacích motorů na světě s počtem přes 11 milionů kusů ročně. Domnívám se, že dosáhnout tohoto postavení na trhu během pouhých 50-ti let je úctyhodný výkon, který nemá v automobilovém a motocyklovém průmyslu obdoby.
V čem vidíte největší úspěch zástupce Hondy v České republice?
Největším úspěchem naší společnosti v České republice je vybudování dealerské sítě s vysokou úrovní poskytovaných služeb v relativně krátké době. Během pěti let vzniklo na území České republiky 33 prodejních míst, což se samozřejmě také odráží ve statistice prodeje. V České republice zůstává zřejmě hodně zákazníků spokojených, protože drtivá většina z nich zůstává naší značce věrná při koupi nového, nebo dalšího vozu.
V čem myslíte, že spočívá nízký prodej v letošním roce? Je důvodem nasycenost trhu?
Je možné, že jedním z důvodů poklesuprodejů může být částečné nasycení trhu, ale nemyslím si, že je důvodem hlavním. Když se podíváte na vozy jezdící po našich silnicích, zjistíte, že je zde stále dost prostoru na výměnu zastaralého vozového parku. Myslím, že hlavním důvodemje nedobrá ekonomická situace v této zemi, pokles hrubého domácího produktu o 2,4 %, zvyšující se míra nezaměstnanosti. Pro tuto situaci je příznačné, že lidé omezují svou spotřebu a raději spoří na „horší časy“. O tom svědčí též výrazný nárůst úspor v českých bankách za první polovinu t.r.
Jaký je systém práce dealerské sítě?
Naši dealeři jsou vesměs soukromé firmy, se kterými spolupracujeme na základě dealerské smlouvy. Obsahem této smlouvy je nejen dodávání výrobků, ale i zajištění komplexního servisu k uspokojování potřeb našich zákazníků. Naše heslo „First man, then machine“ neplatí pouze pro vývoj a výrobu nových vozů, ale též pro péči, která je věnována zákazníkům po celou dobu používání vozu.
Jaký druh zákazníků Honda oslovuje?
Honda oslovuje širokou škálu zákazníků, protože nabízí vozy v různých cenových kategoriích a také pro různé použití. Nejprodávanějšími modely jsou Civic 3D, velmi praktický a spolehlivý, oblíbený hlavně u ženské populace, ale na svoje si přijdou i příznivci sportovní jízdy s modely Integra či Prelude, nebo rodinně založené typy s modely Aerodeck nebo Shuttle. Pro náročné zákazníky nabízíme pohodlný a luxusní Legend. Naprosto výjimečné postavení má vůz CR-V, který je nejprodávanějším vozem ve své kategorii.
Připravujete nějaké marketingové akce, můžete nás s nimi blíže seznámit?
Různé marketingové akce připravujeme samozřejmě průběžně celý rok, ale podávat o nich informace předem není možné vzhledem k velmi tvrdé konkurenci na tomto trhu.
Jaký je Váš největší automobilový zážitek?
Mým největším automobilovým zážitkem samozřejmě bylo a je řídit vůz značky Honda.
Jaký vůzv současnosti řídíte a který model byl pro Vás tím nejlepším?
V současnosti jezdím sportovním vozem Integra Type R. Řídit tento vůz je skutečně nevšedním zážitkem, a jsem si jist, že všichni, kde tuto možnost měli a mají mi to potvrdí.
Jaký je Váš názor na české řidiče?
Domnívám se, že situace na silnicích z hlediska vzájemné ohleduplnosti řidičů se zlepšuje v porovnání s časy minulými. Též se domnívám, že se čeští řidiči již z velké většiny naučili ovládat silné a rychlé vozy.
Můžete popsat auto Vašich snů?
To je velmi jednoduché. Vůz mých snů se velmi blíží vozu Honda NSX.
Jaká je Vaše osobní představa 21. století?
Má osobní vize 21. století je rozpolcená na pesimistickou a optimistickou verzi. Verze pesimistická je, že si lidé svoji planetu zničíať již totálním znečištěním životního prostředí, nebo globálním konfliktem, k čemuž lidstvo nezadržitelně směřuje. Ale protože jsem svou povahou nenapravitelný optimista, věřím, že zdravý rozum přeci jen zvítězí. Technický rozvoj v současnosti pokračuje pořád rychlejším tempem, takže je těžké říct, co nás čeká v příštím století a tisíciletí, ale doufám, že ve 21. století bude automobil neodmyslitelně sloužit lidem bez pocitu viny ze znečisťování přírody. Tímto směrem se též ubírá vývoj nových technologií v Hondě. Jako příklad bych uvedl vývoj solárního automobilu, též elektromobilu, který jezdí ve zkušební verzi v Kalifornii a je také testován ve Švýcarsku. V neposlední řadě bych se zmínil též o vývoji a výrobě vozů s motory ULEV a ZLEV, které jsou již dnes realitou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií