Citroën na Korsickou rallye v roli favorita

První etapa dlouhá 283 km startuje dnes – v pátek 17. října. Obsahuje 6 rychlostních zkoušek v délce 95 km.

Celková délka 47. ročníku Korsické rallye je 972 km, z toho je 397 km měřených.


V lichých letech se posádkám na vozech Citroën při Korsické rallye obvykle daří. Tradici by piloti z Versaille neradi porušili ani v nadcházejícím 47. ročníku „Tour de Corse“, francouzského dílu seriálu mistrovství světa WRC. Tentokrát ale xsary WRC jedou v jasné pozici favoritů. To výsledky posledních asfaltových soutěží stavějí tým Citroën Sport do zcela jiného světla, než tomu bylo v úvodu oficiálního premiérového ročníku světového šampionátu s kompletní účastí značky.


Tradici vítězství Citroënu na Korsice započal slavný model DS 19 v létech 1961 a 1963, pokračovala v devadesátých letech díky vozu Xsara kit car až po zatím poslední vítězství Citroënu v roce 2001 díky španělskému pilotovi Purasovi.


Velký favorit nasazuje do finišujícího seriálu mistrovství světa opět čtveřici vozů Xsara WRC a tradiční posádky: Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti, Colin McRae – Derek Ringer a stejně jako na německé a italské rallye v barvách soukromého týmu Piedrafita Sport pojede dvojice Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni.


Tým Citroën zvolil osvědčený model přípravy na asfaltové soutěže, tradičně se tak jezdci připravovali v Itálii a Katalánsku.


Centrem soutěže je oblast Ajaccio – Campo dell´ Oro. Pořadatelé ovšem proti minulosti „oprášili“ řadu staronových úseků a pasáží, takže ani ti nejzkušenější jezdci nemají z čeho vycházet. Některé úseky se nejely řadu let. Jak podotýká Philippe Bugalski, jeden z nejzkušenějších pilotů, jedná se o 70 „neznámých“ kilometrů. On i ostatní jezdci ovšem upozorňují, že v polovině října bývají podmínky na Korsice nevyzpytatelné. Tratě se rychle mění a vlhnou, aby mnohdy stejně rychle oschly. Sázka do loterie. Takové je nejčastější označení možného průběhu soutěže.


Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin se brání absolutní roli favorita. Stejně tak tvrzení, zda tým tzv. nehoní dva zajíce najednou – tedy útok na individuální titul v mistrovství jezdců a zároveň i dobré postavení pro finiš v Poháru konstruktérů, resp. mistrovství světa značek. „Každý od nás čeká zase body. Přítomnost všech čtyř našich vozů mezi nejlepší osmičkou na italské rallye nás samozřejmě posunuje mezi favority. Beru to ale jako důkaz o naprosté profesionalitě celého týmu, všech jeho složek, od mechaniků až po piloty. Právě to je naše největší zbraň. A dva zajíci najednou? Když budou Sébastien a Carlos sbírat další body, automaticky přece přibudou na konto značky. To se přece nevylučuje. Na Korsiku jedeme oživit náš triumf z roku 2001 a navázat na slavnou tradici.“


Carlos Sainz už se po zdravotních problémech při Rallye Sanremo dal do pořádku. „Může za to rotoped v bytě, na kterém jsem nabíral kondici. Zdejší podnik miluji, i když teď už je trochu jiný než kdysi. A jestli já a nebo Sébastien? Pro mě je favoritem on. Jednoznačně.“


Sébastien Loeb je nejčastěji označován za možného vítěze korsického podniku. Vyhrál už tři rallye s asfaltovým povrchem a na Korsice se jede právě na asfaltu. „Počtvrté? Výsledky tomu napovídají. Ale pozor, na vodě může být všechno jinak! Tři předchozí vítězství mi nic nepomohou. Náš stájový šéf nám neustále zdůrazňuje, že šampionát ještě nekončí, že zbývají ještě tři soutěže.“


Colin McRae je pro vedení týmu v karetní roli žolíka, zkušeného trumfu, který může všechny přebít. On sám však hodlá dát všechny síly pro úspěch kolektivu a podpořit své dva kolegy, kteří jsou na tom v klasifikaci WRC mnohem lépe než on. „Létající Skot“ má Korsiku mezi svými nejzamilovanějšími soutěžemi, totéž tvrdí také Philippe Bugalski.


Rallye Korsika ve zkratce

  • Servisní zóna je situována na letiště Campo dell’Oro.
  • První etapa (pátek 17. října od 9 do 17 hodin) je dlouhá 283,03 km, obsahuje 6 rychlostních zkoušek v délce 95,30 km.
  • Druhá etapa (sobota 18. října od 7.15 do 19.30 hodin) čítá 447,80 km v 6 speciálních testech (190 km měřených).
  • Třetí etapa (neděle 19. října od 7 do 14.20 hodin) měří 240,92 km, z toho 112,10 km měřených.

Bilance jezdců Citroën

  • Colin McRae 9 startů: 2002 (vypadl), 2001 (11.), 2000 (vypadl), 1999 (4.), 1998 (1.), 1997 (1.), 1995 (5.), 1994 (vypadl), 1993 (5.).
  • Sébastien Loeb debutoval na Korsice na voze Saxo Kit car (1999/19., 1. ve třídě A6). V roce 2000 skončil 9. na xsaře WRC, v roce 2001 startoval mezi juniory na voze Saxo v divizi Super 1600.
  • Carlos Sainz startoval už 15 krát: 2002 (6.), 2001 (vypadl), 2000 (3.), 1999 (3.), 1998 (8.), 1997 (2.), 1995 (4.), 1994 (2.), 1993 (4.), 1992 (4.), 1991 (1.), 1990 (2.), 1989 (vypadl), 1988 (5.), 1987 (7.).
  • Philippe Bugalski má na kontě 12 účastí: 2002 (Xsara WRC, 4.), 2001 (Xsara WRC, vypadl), 2000 (Saxo KC, 16. a 1. v A6), 1999 (Xsara KC, 1.), 1998 (Xsara KC, vypadl), 1997 (6.), 1996 (1.), 1995 (9.), 1994 (vypadl), 1992 (3.), 1991 (8.), 1988 (vypadl).
  • Citroën vyhrál “Tour de Corse” čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).

Tradiční „shakedown“ proběhl včera ve čtvrtek 16. října od 8 do 12 hodin na úseku „Capo di Feno-St Antoine“.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...