Honda CB 600 F Hornet: Nahota na prodej

Většině českých motocyklistů „naháči“ nikdy zvlášť neimponovaly. Považují je za cosi nadbytečného, a tudíž zbytečného. Vždyť trh s jednostopými vozidly nabízí řadu strojů jiných kategorií, tak proč se zatěžovat dalšími novotami. Stačí však usednout za řidítka nezkrotného červeného streetfighteru jménem Hornet (v překladu sršeň), ujet pár desítek kilometrů, a i nejzarytější odpůrci nekapotovaných motocyklů změní názor.

Honda CB 600 F Hornet: Nahota na prodej

Vlna takzvaných funbiků získává v poslední době zejména v Japonsku stále větší oblibu. Dokazují to též prodejní úspěchy nekapotovaného motocyklu Honda CB 600 F Hornet. Konstrukce tohoto stroje představuje směsici osvědčených součástek. Japonci umístili do kompaktního rámu svařeného ze čtyřhranných trubek cestovního endura SLR 650 kapalinou chlazený řadový čtyřválec převzatý a modifikovaný ze supersportu CBR 600 F, jenž motocyklu s pohotovostní hmotností 176 kg poskytuje příznivý průběh točivého momentu. To vše konstruktéři umístili na třípaprsková litá kola se širokými pneumatikami, vpředu o rozměru 130/70 ZR 16 a vzadu 180/55 ZR 17. Vynechali přitom veškeré zbytečnosti a příkrasy. Naopak, značnou pozornost věnovali dílům, které nejednoho motocyklistu doslova chytnou za srdce, jako je kupříkladu horem vyvedený výfuk.

Honda CB 600 F Hornet: Nahota na prodej

Cestovní motocykl Honda CB 600 F je především ostře nabroušená hračka, která rozdává radost plnými náručemi. Její komerční úspěch spočívá hlavně v jednoduchosti a účelnosti. Stroj, který odhaluje celý motor, nemusí nutně po designérské stránce dopadnou dobře. Stačí však jeden nosný nápad, jako v případě Hornetu prolisy v bocích palivové nádrže, a punc okázalosti dovolí motocyklu ožít jako výrazná a jedinečná osobnost. Rozměrný kruhový rychloměr a otáčkoměr jsou dobře čitelné, výhled z nekapotovaného motocyklu je všemi směry přímo velkolepý. Z toho pochopitelně těží jezdec sedící na pohodlném a prostorném sedle ve výšce 790 mm nad zemí. Spíše vzpřímená poloha však s sebou přináší jednu nevýhodu. Při ostřejší jízdě se motocyklista nemůže schovat za čelní štít, protože Hornet žádný nemá. Nutno ovšem podotknout, že jej ani nepotřebuje. Motocykl totiž spíše než k razantní jízdě svádí k poklidnému cestování, při němž lze naplno vychutnat požitek z jízdy a zároveň docenit skvělé jízdní vlastnosti tohoto „naháče“.

K přednostem cestovního stroje Hornet patří výtečná manévrovatelnost skloubená s vynikající dynamikou jízdy. Na této skutečnosti se nemalou měrou podílí též osvědčený řadový čtyřválec 0,6 l/71 kW převzatý z kapotované „šestistovky“ a mírně upravený. Honda CB 600 F se s tímto motorem chová na silnici přesně podle vůle a přání jezdce. Umí hravě plout po vozovkách s nepříliš kvalitním povrchem stejně jako se rychle a bezpečně proplétat zatáčkami či hustým městským provozem. Představa, že Hornet je lenochod, zmizí při překročení hranice 10 000 otáček za minutu. Odezva na pootočení rukojetí plynu je i tehdy bleskurychlá a motocykl doslova vyletí vpřed jako projektil vystřelený z děla. Podvozek cestovního motocyklu Honda CB 600 F je ovšem dostatečně tuhý a pérování přiměřeně komfortní, takže s přehledem pohltí menší nerovnosti českých silnic, o něž není zejména ve městě nouze. Tlumicí jednotka se zdvihem 125 mm zajišťuje při běžném ježdění dostatek pohodlí, s většími výmoly se však při výraznějším ponoření přídě ve vyšších rychlostech příliš nevyrovná. Za zmínku stojí též nezvykle objemný prostor pod sedlem jezdce, který lze využít pro povinnou výbavu, na níž u jiných jednostopých kolegů nezbývá místo.


Honda CB 600 F Hornet – technické parametry:
Motor řadový kapalinou chlazený čtyřválec, čtyřventilový rozvod DOHC, čtyři karburátory typu CV s průměrem difuzoru 34 mm a s plochými šoupátky
Zdvihový objem 599 cm3
Maximální výkon 71 kW při 12 000/min
Největší točivý moment 63 N.m při 9500/min
Převodovka šestistupňová
Rozměry (d × š × v) 2090 × 730 × 1060 mm
Hmotnost bez náplní 176 kg
Objem palivové nádrže 16 l
Maximální rychlost 227 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,5 s
Cena 229 000 Kč

Převzato z Honda magazínu

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...