Vlna takzvaných funbiků získává v poslední době zejména v Japonsku stále větší oblibu. Dokazují to též prodejní úspěchy nekapotovaného motocyklu Honda CB 600 F Hornet. Konstrukce tohoto stroje představuje směsici osvědčených součástek. Japonci umístili do kompaktního rámu svařeného ze čtyřhranných trubek cestovního endura SLR 650 kapalinou chlazený řadový čtyřválec převzatý a modifikovaný ze supersportu CBR 600 F, jenž motocyklu s pohotovostní hmotností 176 kg poskytuje příznivý průběh točivého momentu. To vše konstruktéři umístili na třípaprsková litá kola se širokými pneumatikami, vpředu o rozměru 130/70 ZR 16 a vzadu 180/55 ZR 17. Vynechali přitom veškeré zbytečnosti a příkrasy. Naopak, značnou pozornost věnovali dílům, které nejednoho motocyklistu doslova chytnou za srdce, jako je kupříkladu horem vyvedený výfuk.
Cestovní motocykl Honda CB 600 F je především ostře nabroušená hračka, která rozdává radost plnými náručemi. Její komerční úspěch spočívá hlavně v jednoduchosti a účelnosti. Stroj, který odhaluje celý motor, nemusí nutně po designérské stránce dopadnou dobře. Stačí však jeden nosný nápad, jako v případě Hornetu prolisy v bocích palivové nádrže, a punc okázalosti dovolí motocyklu ožít jako výrazná a jedinečná osobnost. Rozměrný kruhový rychloměr a otáčkoměr jsou dobře čitelné, výhled z nekapotovaného motocyklu je všemi směry přímo velkolepý. Z toho pochopitelně těží jezdec sedící na pohodlném a prostorném sedle ve výšce 790 mm nad zemí. Spíše vzpřímená poloha však s sebou přináší jednu nevýhodu. Při ostřejší jízdě se motocyklista nemůže schovat za čelní štít, protože Hornet žádný nemá. Nutno ovšem podotknout, že jej ani nepotřebuje. Motocykl totiž spíše než k razantní jízdě svádí k poklidnému cestování, při němž lze naplno vychutnat požitek z jízdy a zároveň docenit skvělé jízdní vlastnosti tohoto „naháče“.
K přednostem cestovního stroje Hornet patří výtečná manévrovatelnost skloubená s vynikající dynamikou jízdy. Na této skutečnosti se nemalou měrou podílí též osvědčený řadový čtyřválec 0,6 l/71 kW převzatý z kapotované „šestistovky“ a mírně upravený. Honda CB 600 F se s tímto motorem chová na silnici přesně podle vůle a přání jezdce. Umí hravě plout po vozovkách s nepříliš kvalitním povrchem stejně jako se rychle a bezpečně proplétat zatáčkami či hustým městským provozem. Představa, že Hornet je lenochod, zmizí při překročení hranice 10 000 otáček za minutu. Odezva na pootočení rukojetí plynu je i tehdy bleskurychlá a motocykl doslova vyletí vpřed jako projektil vystřelený z děla. Podvozek cestovního motocyklu Honda CB 600 F je ovšem dostatečně tuhý a pérování přiměřeně komfortní, takže s přehledem pohltí menší nerovnosti českých silnic, o něž není zejména ve městě nouze. Tlumicí jednotka se zdvihem 125 mm zajišťuje při běžném ježdění dostatek pohodlí, s většími výmoly se však při výraznějším ponoření přídě ve vyšších rychlostech příliš nevyrovná. Za zmínku stojí též nezvykle objemný prostor pod sedlem jezdce, který lze využít pro povinnou výbavu, na níž u jiných jednostopých kolegů nezbývá místo.
Motor | řadový kapalinou chlazený čtyřválec, čtyřventilový rozvod DOHC, čtyři karburátory typu CV s průměrem difuzoru 34 mm a s plochými šoupátky |
Zdvihový objem | 599 cm3 |
Maximální výkon | 71 kW při 12 000/min |
Největší točivý moment | 63 N.m při 9500/min |
Převodovka | šestistupňová |
Rozměry (d × š × v) | 2090 × 730 × 1060 mm |
Hmotnost bez náplní | 176 kg |
Objem palivové nádrže | 16 l |
Maximální rychlost | 227 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 3,5 s |
Cena | 229 000 Kč |
Převzato z Honda magazínu
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií