Nová KIA Shuma II, která byla uvedena na náš trh přede dvěma roky, se vzhledem ke svému charakteru prostorného rodinného vozu s bohatou výbavou a příznivou cenou těší stálému zájmu zákazníků: od začátku tohoto roku si v průměru denně jeden nový majitel odvážel od dealerů značky KIA v ČR svou novou Shuma II. Vzhledem k současné stagnaci na našem trhu osobních automobilů a silnou konkurenci zejména ve třídě nižších středních osobních vozů, pak tento prodejní úspěch můžeme kladně hodnotit.
Shuma II oproti předchozímu modelu je prostornější, poskytuje všem pěti cestujícím dostatek místa pro pohodlnou jízdu i na delší vzdálenosti. Zvětšený prostor na zavazadla má objem 478 litrů, který se po sklopení zadních sedadel dále podstatně zvětší. Páté dveře jsou vysoko výklopné, ale nakládání je ztíženo poměrně vysokým prahem zavazadlového prostoru.
Design
Shumy II na mně zapůsobil svou nevtíravou elegancí, po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné sedadlo, výškově nastavitelný volant, ergonomické uspořádání všech dobře čitelných sdělovačů a umístění všech ovládačů v pohodlném dosahu řidiče. Bohatá výbava vozu – mimo jiné posilovač řízení, účinný brzdový systém ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, širší pneumatiky 195/60 R14, přední i zadní světla do mlhy, stěrač a ostřikovač zadního vyhřívaného okna, airbagy řidiče i spolujezdce – mně umožňovala nejen příjemnější a pohodlné řízení vozu, ale i podstatně vyšší pocit bezpečnosti.
Testovaný model měl čtyřválcový benzinový šestnáctiventilový benzinový motor 1,8 litru s maximálním výkonem 85 kW při 5 600ot/min. Maximální točivý moment 157 Nm dosahuje motor při 4 500 ot/min. Podle údajů výrobce je nejvyšší rychlost vozu s tímto motorem 196 km/h . Výkon motoru a jeho dynamika a konstrukčně vhodně řešený podvozek i na naše horší silnice, mě umožňovali s tímto vozem svižnou jízdu a jeho bezpečné vedení i při projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí. Během testu jsem dosáhl průměrnou kombinovanou spotřebu 8,1 litru na 100 km, což je o 0,9 litru méně než udává výrobce. Musím ale uvést, že jsem jezdil převážně sám a bez zavazadel.
ShumaII Liftback s motorem 1,8 je na našem trhu k dostání pouze v nejbohatším stupni výbavy GS, která mimo již výše uvedené obsahuje hliníkové disky kol, bezfreonovou klimatizaci s čidlem kvality vzduchu, elektrické stahování předních i zadních bočních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka a další prvky, které jsou v tak vybaveném voze standardní. Cena včetně bohaté již uvedené standardní výbavy je 429 980 Kč. Za metalický lak je příplatek 9 000 Kč.
Shuma II je dodávána i s motorem 1,6 s výkonem 75 kW, avšak pouze v nižších stupních výbavy : v RS a LS. Ceny v provedení liftback ve výbavě RS jsou 379 980 Kč, ve výbavě LS o 40 000 Kč vyšší. V provedení sedan jsou ceny oproti liftback pouze o 5 000 Kč vyšší. Je nutné připomenout, že i nižší stupně výbavy obsahují poměrně bohatou základní výbavu.
Při porovnávání cen Shumy II s obdobnými modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu bohaté výbavy obsažené v základních cenách jednotlivých stupňů výbavy.
Obě provedení Shuma II mají shodné vnější rozměry a rozvor: délka 453 cm, šířka 172 cm a výška 142 cm, rozvor 256 cm.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií