Audi A8 3.0 l multitronic s předním pohonem

Dynamika, hospodárnost a vysoký cestovní komfort.

Audi A8 3.0 l multitronic s předním pohonem

Nabídku pohonných jednotek luxusních modelů Audi A8 obohatil další zajímavý agregát – třílitrový šestiválec o výkonu 162 kW/220 k, který se dodává do vozů s pohonem předních kol a bezstupňovou automatickou převodovkou multitronic. Audi A8 je jedinou luxusní limuzínou, která nabízí tuto kombinaci.

Lehký hliníkový vidlicový šestiválec o objemu 2976 cm3, který se dodává jak do standardních, tak i do prodloužených verzí Audi A8, dosahuje svého nejvyššího výkonu 162 kW/220 k při otáčkách 6300 min-1, maximální točivý moment 300 Nm je k dispozici při otáčkách 3200 min-1. Tyto parametry jsou zárukou velmi dobrých dynamických jízdních vlastností – z klidu na 100 km/h se luxusní Audi A8 poháněné tímto motorem dokáže rozjet během pouhých 7,9 sekund, jeho nejvyšší rychlost činí 242 km/h. Spotřeba paliva přitom zůstává velmi příznivá, šestiválec se spokojí v průměru jenom s 9,6 l benzinu na 100 km .


Zážehový šestiválec pod kapotou Audi A8 potěší řidiče nejenom svojí vitalitou a střídmostí, ale i příjemně sportovním „soundem“. Úroveň hluku v interiéru však samozřejmě nepřesahuje hodnoty obvyklé ve třídě luxusních limuzín. Do pečlivě laděného výfukového systému jsou zařazeny dva dvoustupňové katalyzátory, které jsou uloženy pod podlahou vozu blízko motoru. Především díky tomuto systému Audi A8 3.0 V6 plní emisní limity normy Euro 4.


Bezestupňová samočinná převodovka multitronic, ve své podstatě sofistikovaný variátor, spojuje uživatelský komfort automatických převodovek s dynamikou a hospodárností modelů s manuálními převodovkami. I proti nejlepším automatickým převodovkám má však multitronic jednu zásadní přednost – dokáže převodový poměr měnit naprosto plynule bez sebemenších rázů, kterým se běžné automatické převodovky nevyhnou. Nové Audi A8 poháněné motorem 3.0 V6 má vyspělé pneumatické zavěšení kol s adaptivními tlumiči pérování, které je zárukou skutečně špičkových jízdních vlastností.


Prodejci automobilů Audi už zahájili příjem objednávek na nový model, první vozy budou zákazníkům dodány ve třetím čtvrtletí tohoto roku za cenu od 1 998 000 Kč.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...